Wij zetten visie om in realiteit. Iedere dag werken wij aan betaalbare en duurzame energie voor onze klanten. Wij willen iedereen inspireren met onze ideeën. In Energieversnellers lees je achtergrondverhalen over onze organisatie én ontdek je meer over de energie van onze enthousiaste collega’s.
Verhalen
Essent maakt klantkanalen slimmer met AI
Energieleverancier Essent maakt de stap van traditionele chatbots naar AI-gestuurde digitale assistenten om klanten sneller en slimmer te kunnen helpen.
Hoe Essent sportclubs helpt met de energietransitie — met Sparta als voorbeeld
In de wereld van betaald voetbal staan prestaties op het veld voorop. Buiten het veld groeit de urgentie om te verduurzamen. Essent helpt clubs om stappen te zetten in de energietransitie, zonder dat zij zelf technische experts hoeven te zijn.
Als ervaren energieadviesbureau zet Klimaatroute, overgenomen door Essent in 2018, zich dagelijks in om bewoners en ondernemers te helpen met persoonlijk energieadvies en begeleiding.
Begin december introduceerde Essent een nieuwe laadoplossing voor elektrische auto's: Slim Laden. Met Slim Laden verdelen we stroom beter en laden we auto’s op de meest voordelige momenten. Thijs van der Meulen, Productmanager e-Mobility, en Joël van Andel, Business Solution Architect bij Energy Markets, vertellen meer over deze oplossing en de voordelen voor de klant.
Begin december introduceerde Essent een nieuwe laadoplossing voor elektrische auto's: Slim Laden. Met Slim Laden verdelen we stroom beter en laden we auto’s op de meest voordelige momenten. Thijs van der Meulen, Productmanager e-Mobility, en Joël van Andel, Business Solution Architect bij Energy Markets, vertellen meer over deze oplossing en de voordelen voor de klant.
Zo duidelijk mogelijk naar de klant communiceren, transparant zijn en écht meedenken, dat vinden we belangrijk bij Essent. Ook als het gaat over het betalen van de energierekening. Liz Ronnes is Journey Consultant. Ze vertelt over hoe we dit aanpakken, zodat de energierekening geen verrassing meer is.
Het belang van begrijpelijke communicatie in de energietransitie
Woorden zoals termijnbedrag, energietarief, flexibel contract, terugleververgoeding en salderen vliegen je om de oren als je een nieuwe energieleverancier zoekt. Maar wat als je moeite hebt met lezen en schrijven en deze woorden niet begrijpt?
Een toekomstbestendig fundament voor inzichten en innovatie
Essent wil haar klanten helpen de volgende stap in de energietransitie te zetten. Om van waarde te kunnen zijn voor klanten is kennis nodig; kennis van de markt, en van de klant.
De invloed van batterijopslag op de energierekening
Vorig jaar is één van de grootste batterijen in Nederland officieel in gebruik genomen door Essent. In het komende jaar komen er nog minstens twee grootschalige batterijen bij. Viola van Breemen is Head of Green & Origination. Ze vertelt meer over batterijopslag en de voordelen voor de consument.
Een optimale match tussen nieuwe medewerkers en onze organisatie
Alleen samen, met huidige én nieuwe collega’s, maken we de energietransitie mogelijk. Om de juiste medewerkers aan te trekken en te behouden, heeft Essent onlangs haar Employer Value propositie aangescherpt.
Het prijsplafond uitgelegd: van proces tot uitwerking
De betaalbaarheid van de energierekening is mede door de energiecrisis belangrijker dan ooit. Niet alleen voor Essent, maar ook in de politiek staat dit onderwerp hoog op de agenda.
Gaan we naar een toekomst waar de elektrische auto de boventoon voert in Nederland? In 2020 was ons land één van de vier Europese landen waar minstens 25% van de nieuw verkochte auto’s elektrisch was.
De veelbelovende wereld van groene duurzame waterstof
Groene waterstof, een 100% duurzame energiedrager, is het één van de oplossingen die ons door de energietransitie zal leiden? Essent ziet er toekomst in en zet de stap om zelf groene waterstof te gaan produceren.
Projectleider van Essent Energy Infrastructure Solutions (EIS), Jan Fredriks, legt uit waarom CLIC (City Logistics Innovation Campus) zo uniek is en hoe Essent hier gaat zorgen voor een duurzaam energiesysteem, met minimale belasting van het elektriciteitsnet.
Celeste Scharrenberg Arcos, Service Designer, was één van de initiators van het Customer Experience Event bij Essent. Een evenement dat de klant letterlijk ín de organisatie bracht.
Vrouwennetwerk zorgt voor bewustwording en inspiratie
Women Energy is een vrouwennetwerk binnen Essent dat de verbinding tussen de vrouwelijke medewerkers stimuleert en daarnaast ook sparringpartner is voor de organisatie als het gaat om diversiteit in het werkgeversbeleid.
Slimme energieoplossingen maken energietransitie eenvoudiger
In 2050 wil Nederland volledig energieneutraal zijn. Een opgave voor zowel de overheid als het bedrijfsleven. Maar met slimme en innovatieve oplossingen kunnen we deze grote stappen zetten.
Wat gebeurt er als je maar liefst tweehonderd vierdejaars masterstudenten Digital Marketing & Innovation management los laat gaan op een bedrijfschallenge?
De VN wil initiatieven stimuleren om het ecosysteem te herstellen wereldkundig maken tijdens The Decade of Ecosystem Restoration. The Garage helpt hen daarbij.
In het najaar van 2022 gebruiken ongeveer 40 bestaande huurwoningen in het Groningse dorp Wagenborgen waterstof in plaats van aardgas. Gert Vogelzang, accountmanager bij Energiewacht – servicepartner van Essent – is nauw betrokken bij deze innovatieve proeftuin.
Lieven Swinnen is teammanager Online Channels bij energiedirect.nl. Samen met zijn Essent-collega’s werkt hij aan diverse chatbotprojecten. Hij vertelt hoe technologie helpt om onze klanten beter te woord te staan.
Streep door ODE-heffing bij keuze voor groene energie
Bij Essent lanceerden we onlangs een voorstel om de ODE te schrappen voor iedereen die kiest voor groene stroom en groen gas. Ehssane Gounou vertelt hoe dit voorstel tot stand kwam én wat de volgende stappen zijn.
Sinds een jaar of 3 werkt Nancy Oude Lansink als onderhoudsmonteur bij Geas Energiewacht. Bij deze servicepartner van Essent vinden ze dat doodnormaal, een vrouw met een technisch beroep.
De een is pas nét bij Essent begonnen en werkt al bijna vanaf de start thuis. De ander zit in het hoge Noorden, in Assen bij servicepartner Energiewacht.
Betaalbare en duurzame energie. Dat willen we als energiemaatschappij voor iedereen toegankelijk maken. Soms lukt het kwetsbare klanten niet om hun energierekening te betalen.
Manager Karlien Wolters zag onbenutte kansen op digitaal vlak en pitchte het idee voor een gloednieuwe afdeling binnen Essent: de Digital Performance Department.
De Groene Brink is een voormalig ontmoetingscentrum in Oss. Tegenwoordig zijn het 4 nul-op-de-meter-woningen (NOM). Maar dat duurzame aspect is niet alleen wat deze sociale huurhuizen speciaal maakt.
Een gezonde en veilige omgeving om in te leven én te werken. Midden in de coronacrisis lopen die twee dingen voor honderden medewerkers van Essent dwars door elkaar heen.
Kirstin Simons is directeur Corporate Affairs bij Essent. Zij besloot de handen ineen te slaan met de Refugee Talent Hub, een organisatie die werkgeverstalent en vluchtelingentalent samenbrengt.
Veel energieleveranciers leveren gas. Een fossiele brandstof met veel CO2-uitstoot. Vervolgens kopen ze certificaten om die uitstoot te compenseren. Zo investeren ze in duurzame energie.
Luuk Kuipers, werkzaam als Journey Manager, praat over betaalbaarheid van de energierekening en de verantwoordelijkheid die we hierbij allemaal voelen.
Bij Essent vinden we bescherming van data essentieel. Vertrouwen is immers van groot belang in een goede relatie met onze klanten en medewerkers. Lenneke von Berg, Data Protection Officer bij Essent, vertelt hoe wij dat doen.