De komst van e-mobility binnen Essent brengt veel uitdagingen met zich mee. Van het creëren van een landingspagina op de website tot het opzetten van een klantenservice en van het installeren van een hardware installatie tot het opmaken van een factuur. Een nieuw bedrijfsonderdeel vraagt om nieuwe kennis in de organisatie. ‘We hebben veel kennisoverdracht met E.ON en VandeBron over interne processen. In november willen we heel voorzichtig gaan starten door bij een aantal klanten laadpalen te installeren. Hiervoor hebben we klantinteresses uitgevraagd, om te kijken of klanten geïnteresseerd zijn in laadpalen. Als we straks het gevoel hebben dat we het operationele traject onder controle hebben, dan gaan we heel rustig beginnen met opschalen.’ Hoe beoordeelt Daan straks of ze het operationele traject onder controle hebben? ‘Als we zien dat de testen met onze klanten succesvol zijn. Het belangrijkste is dat al onze systemen en processen in orde zijn, zowel het verkoopproces als het backend-systeem. We sluiten de laadpalen van consumenten aan op onze backend, om ze uit te kunnen lezen. Deze koppelingen moeten allemaal werken voordat we überhaupt kunnen denken aan opschalen.’