De zekerheid van een vast contract
Kom je er niet helemaal uit?
Bel 073 - 8501283 (gebruikelijke belkosten).
Dit kan op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur, of op zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur
Bekijk onze Stroom & Gas contracten
Voor stroom en gas ben je bij ons aan het goede adres. Want kiezen voor Essent biedt veel voordelen. Zo krijg je een scherp tarief, groene stroom én kun je gratis deelnemen aan ons klantprogramma Thuisvoordeel. Veel van onze klanten hebben vragen over de energieprijzen of de opbouw van het termijnbedrag. Heel begrijpelijk, want veel moet je maar nét weten. We geven je graag meer uitleg.
Met onze handige postcodecheck zie je binnen 1 minuut welk energie aanbod we nu voor jou hebben. Goed nieuws, naast een flexibel contract hebben we ook weer vaste contracten. Wat je ook beslist, bij Essent zit je goed. Met ruim 100 jaar ervaring in energie, helpen we jou vandaag nog op weg.
Groene Stroom & Gas
Met vaste energietarieven weet je waar je aan toe bent. Dat geeft rust.
Groene Stroom & Gas
De vrijheid van een flexibel contract met variabele tarieven. Maandelijks opzegbaar.
Meld je aan bij Essent. Je ontvangt een bevestiging per e-mail of post, en krijgt een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Je vindt je nieuwe energiecontract in de bijlage van de welkomstmail.
Je contract van je huidige leverancier wordt automatisch opgezegd. Houd er wel rekening mee dat je huidige leverancier je nog een eindrekening kan sturen.
Jij (of je slimme meter) geeft de meterstanden aan ons door: Heb je een slimme meter, dan lezen we de meterstanden op afstand uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je binnenkort een verzoek om je meterstanden door te geven.
Vanaf de startdatum leveren we energie bij je. De startdatum vind je op je contract en in Mijn Essent. Vanaf dan krijg je stroom en/of gas van ons.
Regel je energiezaken in Mijn Essent of de app. Vanaf de startdatum regel je in Mijn Essent en de Essent app makkelijk zelf je energiezaken. Bekijk bijvoorbeeld je verbruik of pas je persoonlijke gegevens aan.
We leveren niet alleen stroom en gas, maar willen je ook helpen met het energiezuinig maken van je huis. Van handige bespaartips tot grotere maatregelen zoals isolatie en zonnepanelen. We helpen je stap voor stap.
Als je klant bij ons wordt, schatten we in hoeveel energie je gemiddeld per maand gaat verbruiken. Dat doen we op basis van het type huishouden (voor stroom) of type woning (voor gas). Weet je wat je verbruikt en heb je dat aangegeven bij je aanmelding? Dan gebruiken we dat verbruik in onze berekening.
Jazeker. Al adviseren we wel om pas over te stappen als je lopende contract eindigt. Meestal kun je vanaf 6 maanden voordat je contract afloopt je overstap al doorgeven. Je laat dan de startdatum aansluiten op je huidige contract. Heb je een contract met een vaste looptijd en zeg je dit vóór de einddatum op? Dan betaal je mogelijk een opzegboete aan je oude energieleverancier.
De einddatum vind je in je contract. Ga je overstappen? Geef dan de einddatum van je huidige contract door, zodat je nieuwe contract aansluitend van je huidige contract start.
*Bij stadsverwarming is warmte lokaal of regionaal geregeld. Je kan alleen zelf een energieleverancier kiezen voor het gas en stroom wat je gebruikt om te koken. Je kan niet overstappen voor verwarming.
Jazeker, dat bepaal je helemaal zelf. Als je een stadsverwarming hebt, dan kun je soms niet anders. Je kunt daardoor alleen stroom afsluiten. Maar ook als je stroom en gas nodig hebt, kun je bijvoorbeeld stroom bij de ene leverancier afnemen en gas bij een andere. Veel aanbiedingen gelden alleen wel voor een stroom- én gascontract.
Dit hangt er vanaf of je al een energiecontract hebt. Ga je voor het eerst energie aanvragen? Dan kun je je al ver van te voren aanmelden. Energie aanvragen is tot op de dag van verhuizing zelfs nog mogelijk, maar we adviseren je om het ongeveer 15 dagen van te voren aan te vragen.
Ga je overstappen? Meestal kun je vanaf 6 maanden voordat je contract afloopt overstappen. Geef dan de einddatum van je huidige contract door, zodat je nieuwe contract aansluitend van je huidige contract start.
Ja, dat kan. Neem contact met ons op, dan regelen we het voor je.
Geen zorgen, je wordt tijdens je overstap van energie nooit afgesloten van stroom en/of gas.
Nadat je bij ons klant bent geworden, heb je een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Gedurende deze periode kun je je contract probleemloos opzeggen. Ook als je een vaste looptijd met ons hebt afgesproken.