Mijn contract
Je energiezaken snel geregeld
Contract verlengen
Contract opzeggen
Einddatum contract
Ken je Thuisvoordeel al?

Veelgestelde vragen over het energiecontract
Waar staat de startdatum van mijn contract?
De startdatum van je contract staat in de e-mail of brief die je hebt gekregen na je aanmelding. De e-mail vind je terug in je inbox door te zoeken op ‘Welkom bij Essent’.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waar staat mijn contract?
Je contract staat in de e-mail of brief die je hebt gekregen na je aanmelding. De e-mail vind je terug in je inbox door te zoeken op ‘Welkom bij Essent’.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waar vind ik mijn jaarrekening?
In de Essent app en Mijn Essent staan je jaarrekeningen van de afgelopen 2 jaar. Hierop staan je tarieven.
Ga in de Essent app naar ‘Profiel’ en daarna naar ‘Facturen bekijken'. In Mijn Essent ga je naar ‘Facturen & betalen’.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe verleng ik mijn contract?
Kijk in Mijn Essent of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven met je huidige contract en verleng je contract als dat gunstig is.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat is de einddatum van mijn contract?
De einddatum vind je op het energiecontract en in Mijn Essent.
Heb je een dynamisch contract? Dan is de looptijd van je contract altijd voor onbepaalde tijd. Je kunt je contract op ieder moment opzeggen of omzetten.Heeft dit antwoord je geholpen?
Mijn vaste contract is (bijna) afgelopen.
Loopt je contract met een vaste looptijd binnenkort af? Dan wordt dit automatisch omgezet in een flexibel contract met variabele tarieven. Voordat je contract afloopt, informeren we je over deze tarieven. Door de huidige inkoopprijzen zijn deze hoger dan je gewend bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik de startdatum van mijn contract aanpassen?
Ja, dat kan zeker!
Ligt de startdatum verder dan 1 dag in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. Neem contact met ons op als je contract morgen start en je die datum wil aanpassen. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe meld ik een extra adres of product aan?
Een extra adres aanmelden
- Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing.
- Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik mijn contract nog annuleren?
Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat is mijn klantnummer?
Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, (0)13, (0)15, 16 of (0)17.
Je vindt je klantnummer:- in Mijn Essent
- in je contract
- op je jaarrekening
- in het betaaloverzicht van je bank
- in e-mails en brieven
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik een contract op een andere naam zetten?
Ja, dat kan in deze situaties:
- Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.
- Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.
Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Waarom wordt mijn contract beëindigd?
We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Of bekijk de uitleg over het incassoproces. Daar lees je de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.Heeft dit antwoord je geholpen?