Mijn contract

Je energiecontract heb je altijd snel bij de hand via Mijn Essent. Hier regel je snel en eenvoudig al je energiezaken. Heb je een vraag over je contract? We helpen je graag.

Je energiezaken snel geregeld

Startdatum aanpassen

Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan pas je makkelijk je startdatum aan in Mijn Essent. Neem contact met ons op als de levering morgen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Pas de startdatum aan

Contract verlengen

Kijk in Mijn Essent of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven met je huidige contract en verleng je contract als dat gunstig is.
Bekijk je aanbod

Contract opzeggen

Jammer dat je overweegt om je contract op te zeggen. We willen graag dat je tevreden bent. Je regelt je opzegging online of telefonisch. Wat jij fijn vindt.
Lees meer over opzeggen

Einddatum contract

Op zoek naar de einddatum? Deze vind je op het energiecontract. De einddatum staat ook in Mijn Essent. Je contract loopt tot en met de einddatum die je daar ziet staan.
Ga naar Mijn Essent

Ken je Thuisvoordeel al?

Speciaal voor jou als klant hebben we Thuisvoordeel. Met dit klantprogramma krijg je tot wel 10% extra korting op je stroomtarief. Daarnaast verrassen we je regelmatig met een cadeautje en krijg je extra voordeel op bijvoorbeeld isolatie en warmtepomp. Let op. Bij dynamische energiecontracten krijg je geen korting op stroom met Thuisvoordeel. Dit komt omdat je al de marktprijs betaalt.
Freek van Essent houdt groot label vast met daarop de tekst Thuisvoordeel

Veelgestelde vragen over het energiecontract

  • Waar staat de startdatum van mijn contract?

    De startdatum van je contract staat in de e-mail of brief die je hebt gekregen na je aanmelding. De e-mail vind je terug in je inbox door te zoeken op Welkom bij Essent’.
  • Waar staat mijn contract?

    Je contract staat in de e-mail of brief die je hebt gekregen na je aanmelding. De e-mail vind je terug in je inbox door te zoeken op ‘Welkom bij Essent’.
  • Waar vind ik mijn jaarrekening?

    In de Essent app en Mijn Essent staan je jaarrekeningen van de afgelopen 2 jaar. Hierop staan je tarieven.

    Ga in de Essent app naar ‘Profiel’ en daarna naar ‘Facturen bekijken'. In Mijn Essent ga je naar ‘Facturen & betalen’.

  • Hoe verleng ik mijn contract?

    Kijk in Mijn Essent of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven met je huidige contract en verleng je contract als dat gunstig is. 
  • Wat is de einddatum van mijn contract?

    De einddatum vind je op het energiecontract en in Mijn Essent.

    Heb je een dynamisch contract? Dan is de looptijd van je contract altijd voor onbepaalde tijd. Je kunt je contract op ieder moment opzeggen of omzetten.

    Bekijk je contract

  • Mijn vaste contract is (bijna) afgelopen.

    Loopt je contract met een vaste looptijd binnenkort af? Dan wordt dit automatisch omgezet in een flexibel contract met variabele tarieven. Voordat je contract afloopt, informeren we je over deze tarieven. Door de huidige inkoopprijzen zijn deze hoger dan je gewend bent.

  • Kan ik de startdatum van mijn contract aanpassen?

    Ja, dat kan zeker!

    Ligt de startdatum verder dan 1 dag in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. Neem contact met ons op als je contract morgen start en je die datum wil aanpassen. Dan helpen we je om dit snel te regelen. 

    Pas de startdatum van je contract aan

  • Hoe meld ik een extra adres of product aan?

    Een extra adres aanmelden

    • Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing.
    • Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

    Een extra product aanmelden

    In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.

    Voeg een product toe aan je contract

  • Kan ik mijn contract nog annuleren?

    Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.

    Annuleer je contract

  • Wat is mijn klantnummer?

    Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, (0)13, (0)15, 16 of (0)17.

    Je vindt je klantnummer:

    • in Mijn Essent
    • in je contract
    • op je jaarrekening
    • in het betaaloverzicht van je bank
    • in e-mails en brieven

    Mijn klantnummer opzoeken

  • Kan ik een contract op een andere naam zetten?

    Ja, dat kan in deze situaties:

    • Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.  
    • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.

    Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.

  • Waarom wordt mijn contract beëindigd?

    We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Of bekijk de uitleg over het incassoproces. Daar lees je de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.
  • Hebben jullie een aanbod voor alleen stroom of alleen gas?

    Bekijk ons beste aanbod voor jou als je alleen stroom wilt. Wil je alleen gas? Neem dan contact met ons op.

Staat je vraag er niet bij?

Bekijk alle informatie over andere onderwerpen of neem contact met ons op.