Op deze pagina lees je hoe je kunt opzeggen en hoe dat in jouw situatie werkt. Maar het liefst zien we natuurlijk liever dat je klant blijft.
Je denkt erover om je contract op te zeggen. Daar balen we natuurlijk van. We zien liever dat je klant bij ons blijft. Is het ons niet gelukt om je een goed (verleng)aanbod te doen? Dan bespreken we dit graag met je! Chat ons gelijk even. Dan helpen we je om een goede keuze te maken.
Met ons gratis klantprogramma Thuisvoordeel krijg je korting op je stroomtarief en bespaartegoed om je woning te verduurzamen.
We zien natuurlijk liever dat je blijft. Bel ons op 0800-3773680 of start een chat. We helpen je graag een goede keuze te maken.
Keus al gemaakt en stap je over? Dan hoef je niets te doen. Check wel nog even de einddatum van je contract en voorkom een hoge opzegboete.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je betaalt een opzegboete als je een contract hebt met een vaste looptijd en je dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel je betaalt, hangt af van wanneer je je vaste contract hebt afgesloten.
Sluit je een vast contract af vanaf 1 juni 2023, dan hangt de hoogte van je opzegboete af van:
• de hoeveelheid energie die je nog zou afnemen
• het prijsverschil tussen jouw contract en een nieuw vergelijkbaar contract
Heb je een vast contract bij ons? In Mijn Essent bereken je direct welke boete je betaalt als je dit contract op een bepaalde datum opzegt.
Voor jou gelden tot de einddatum van je contract de oude regels voor de opzegboete. De hoogte van je boete hangt af van hoe lang je contract nog loopt:
Opzegboete als je stroom én gas afneemt
Overgebleven looptijd | Je betaalt |
Minder dan 1,5 jaar | € 100 |
Tussen 1,5 en 2 jaar | € 150 |
Tussen 2 en 2,5 jaar | € 200 |
Langer dan 2,5 jaar | € 250 |
Opzegboete als je stroom óf gas afneemt
Overgebleven looptijd | Je betaalt |
Minder dan 1,5 jaar | € 50 |
Tussen 1,5 en 2 jaar | € 75 |
Tussen 2 en 2,5 jaar | € 100 |
Langer dan 2,5 jaar | € 125 |
Je betaalt geen opzegboete als je verhuist en je contract meeneemt naar je nieuwe adres.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Nee, je nieuwe leverancier regelt de opzegging voor je. Zelf hoef je niets te doen.
Weet je zeker dat overstappen de beste keuze is? Doe de ContractCheck om te weten of je nog goed zit. Bel gratis 0800-3773680 voor een check.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Heeft dit antwoord je geholpen?