Je contract opzeggen

Jammer dat je je contract wilt opzeggen. Natuurlijk zien we liever dat je klant blijft. Als we iets beter kunnen doen om je te laten blijven, horen we het graag. Het opzeggen van je contract regel je meestal makkelijk zelf online. Op deze pagina lees je hoe het werkt in jouw situatie.  

Waarom wil je opzeggen?

Ik ga verhuizen

Vaak is het ook mogelijk om je contract mee te nemen. Geef je verhuizing door in Mijn Essent. Dan verhuist je energiecontract gewoon met je mee. Ga je samenwonen met iemand die ook een contract bij Essent heeft? Of verhuis je naar een verzorgingshuis? Neem dan contact met ons op.

Kun of wil je je energiecontract niet meenemen naar je nieuwe adres? Zeg je energiecontract dan online op. 

Ik ga naar een andere leverancier

Wil je overstappen naar een andere leverancier? Dan is opzeggen niet nodig. Je nieuwe leverancier regelt de opzegging. 
 
Tip: controleer voor je overstapt de voorwaarden van je huidige contract bij Essent. Zo voorkom je verrassingen achteraf.

Ik wil annuleren binnen de bedenktijd

Heb je net een contract afgesloten bij Essent en heb je je bedacht? Jammer! Je kunt binnen 14 dagen annuleren.

Er is iemand overleden

Gecondoleerd met dit verlies. We wensen je veel sterkte in deze moeilijke tijd. Wil je het contract opzeggen? Of heb je vragen over het contract van de overledene? Chat met ons of bel ons op 0900-1550 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten). Dan maken we het direct in orde.

Ken je Thuisvoordeel al?

Speciaal voor jou als klant hebben we Thuisvoordeel. Met dit klantprogramma krijg je tot wel 10% extra korting op je stroomtarief. Daarnaast verrassen we je regelmatig met een cadeautje en krijg je extra voordeel op bijvoorbeeld isolatie en cv-onderhoud. Meer weten?
Freek Thuisvoordeel

Nog even op een rij: zo werkt opzeggen

Ga naar Mijn Essent

In Mijn Essent zeg je in een paar stappen je contract op.

Hulp nodig?

Chat met ons, dan helpen we je direct verder.

Bevestiging via e-mail

Binnen 24 uur na het opzeggen van je contract krijg je hiervan een bevestiging per e-mail.

Je ontvangt de eindrekening

Binnen 6 weken na de afmelddatum ontvang je de eindrekening.

Veelgestelde vragen over opzeggen

Staat je vraag er niet bij?

Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen of stel ons je vraag.