Antwoord:

Hallo, ik ben Heleen. Ik beantwoord uw vragen over Essent.

heleen

Hier bellen de meeste klanten ons over

  • Hoe weet ik of mijn betaling verwerkt is?

    In het betalingsoverzicht in Mijn Essent ziet u of uw betaling is verwerkt. Maakt u het bedrag op uw factuur zelf aan ons over, dan kan het 3 werkdagen duren voordat we de betaling hebben verwerkt.

  • Hoe geef ik mijn meterstanden door?

    Wanneer we uw meterstanden nodig hebben, sturen we u een e-mail met een link of een meterstandenkaart. Via deze link geeft u eenvoudig online uw meterstanden door.

    Heeft u van ons een meterstandenkaart ontvangen? Dan kunt u uw meterstanden online doorgeven. Hiervoor heeft u het opnamekenmerk nodig dat op de kaart staat. Of u stuurt de meterstandenkaart per post aan ons terug.

  • Wanneer krijg ik een verzoek om mijn meterstanden door te geven?

    Ieder jaar vragen we u om uw meterstanden aan ons door te geven voor de jaarrekening. Ook vragen we naar uw meterstanden als u een nieuwe klant bent, als u verhuist en als u uw termijnbedrag opnieuw wilt (laten) berekenen.

    Heeft u een slimme meter, maar krijgt u toch een verzoek? Dan is het ons niet gelukt om uw meterstanden op afstand uit te lezen en vragen we u dit zelf aan ons door te geven.

  • Wanneer krijg ik mijn jaarrekening?

    Ieder jaar krijgt u van ons uw jaarrekening. U ontvangt een e-mail als uw jaarrekening online voor u klaarstaat. In Mijn Essent ziet u in welke maand u uw jaarrekening kunt verwachten. Heeft u gekozen voor een papieren jaarafrekening, dan sturen we deze per post.

  • Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen in Mijn Essent?

    Dat is afhankelijk van uw situatie.

    Uw inloggegevens werken niet:

    • vul uw e-mailadres in als gebruikersnaam
    • vraag een nieuwe gebruikersnaam en/of wachtwoord op
    • u bent langer dan 6 maanden geen klant meer bij ons

    U ontvangt uw gebruikersnaam of wachtwoord niet per e-mail:

    • maak gebruik van een e-mailadres dat bij ons bekend is
    • het is mogelijk dat de verstuurde e-mail in uw spambox terecht is gekomen

    Heeft bovenstaande niet geholpen of staat uw probleem er niet tussen, neem dan contact op met onze klantenservice.