Hulp nodig?

We staan voor je klaar

Deze vragen worden vaak aan ons gesteld

Wil je weten of wij de opzegvergoeding, de boete die je aan je vorige leverancier hebt betaald, aan jou terugbetalen? En hoe je dat aanvraagt? Of wil je weten of je bij Essent een opzegvergoeding betaalt als je het contract eerder opzegt? We leggen het graag aan je uit.

Verhuizen is al druk genoeg. Daarom helpen we je bij het verhuizen van je energiecontract. Geef je verhuizing door in Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. Deze gegevens heb je nodig:

  • de datum waarop je de sleutel van je nieuwe huis ontvangt
  • de datum waarop je de sleutel van je oude huis inlevert (deze kun je later online zelf aanpassen)
  • je nieuwe adres

Op de omvormer zie je hoeveel stroom je zonnepanelen hebben opgewekt. Deze stroom wordt eerst gebruikt voor de apparaten die je op dat moment gebruikt. De stroom die je niet gebruikt, lever je terug aan het stroomnet. Deze teruglevering is de stand die je op je slimme meter ziet

Er zijn veel verschillende soorten meters. Hoe je je meterstanden afleest hangt dus af van welke meter je hebt. We hebben de verschillende meters en hoe je ze afleest voor je op een rijtje gezet. Wel zo handig.

De maatregelen rond de corona-pandemie raken ons allemaal. Ook Essent-klanten. Natuurlijk kun je op ons blijven rekenen en staan we voor je klaar om je vragen te beantwoorden. We zijn gewoon bereikbaar zoals je van ons gewend bent. Lees hier meer over de vragen die veel klanten ons nu stellen.

Kom je er toch niet uit?

Bel ons


We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten