Hulp nodig?
We staan voor je klaar

Deze vragen worden vaak aan ons gesteld

Dat hangt af van waarvoor u uw meterstanden door wilt geven:

  1. Voor inzicht in uw verbruik en advies over de hoogte van uw termijnbedrag
    De VerbruiksManager geeft u inzicht in uw maandelijkse verbruik en adviseert over uw termijnbedrag.

    Hoe werkt de VerbruiksManager?
    Naar de VerbruiksManager

  2. Voor uw verhuizing
    Heeft u uw verhuizing al doorgegeven? U ontvangt dan vanzelf bericht wanneer het tijd is om de meterstanden door te geven. Tot die tijd hoeft u niets te doen. Als u een slimme meter heeft, lezen we de meterstanden op afstand uit. Dan hoeft u zelf geen meterstanden door te geven.

    Hoe geef ik mijn verhuizing door?

  3. Voor uw jaar- of eindrekening
    Wanneer we uw meterstanden nodig hebben, sturen we u een e-mail óf per post een meterstandenkaart.

    Heeft u van ons een e-mail ontvangen?
    Gebruik de link in de e-mail. Zo geeft u eenvoudig online uw meterstanden door. U heeft geen opnamekenmerk nodig.

    Heeft u van ons een meterstandenkaart ontvangen?
    Dan kunt u uw meterstanden online doorgeven. Gebruik hierbij het opnamekenmerk. Dit is het unieke 9-cijferige nummer dat op de meterstandenkaart staat. U kunt de meterstandenkaart ook invullen en per post aan ons terugsturen.

  4. Voor uw overstap naar een andere leverancier
    Uw nieuwe leverancier vraagt om uw meterstanden en gebruikt ze als de beginstanden van uw nieuwe contract. Wij gebruiken ze als de eindstanden van uw contract bij ons. Van uw nieuwe leverancier hoort u hoe u de meterstanden door moet geven.

U geeft uw verhuizing eenvoudig door via Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. U heeft u de volgende gegevens nodig:

  • de datum waarop u de sleutel van uw nieuwe huis ontvangt
  • de datum waarop u de sleutel van uw oude huis inlevert (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • uw nieuwe adres

U betaalt geen opzegvergoeding wanneer u uw contract meeneemt naar het nieuwe adres.

Uw termijnbedrag past u eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. Of ga eerst naar de VerbruiksManager voor advies over de hoogte van uw termijnbedrag. 

Zodra je jaarrekening voor je klaarstaat, sturen we je een e-mail. Nieuwsgierig? In je persoonlijke account zie je in welke maand je je jaarrekening kunt verwachten.

In je energiecontract lees je of we de opzegvergoeding van je vorige leverancier aan je terugbetalen.

Kom je er toch niet uit?

Bel ons


We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten