We staan voor je klaarHulp nodig?
Deze vragen worden vaak aan ons gesteld
Wil je weten of wij de opzegvergoeding, de boete die je aan je vorige leverancier hebt betaald, aan jou terugbetalen? En hoe je dat aanvraagt? Of wil je weten of je bij Essent een opzegvergoeding betaalt als je het contract eerder opzegt? We leggen het graag aan je uit.
Verhuizen is al druk genoeg. Daarom helpen we je bij het verhuizen van je energiecontract. Geef je verhuizing door in Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. Deze gegevens heb je nodig:
- de datum waarop je de sleutel van je nieuwe huis ontvangt
- de datum waarop je de sleutel van je oude huis inlevert (deze kun je later online zelf aanpassen)
- je nieuwe adres
Waarom laat mijn omvormer een andere stand zien dan mijn slimme meter?
Op het moment dat je zonnepanelen stroom opwekken, dan zie je dat op de omvormer. Deze stroom wordt eerst gebruikt voor apparaten die op dat moment in gebruik zijn. De opgewekte stroom die dan nog over is lever je terug aan het elektriciteitsnet en zie je op je slimme meter.
Het is dus in je voordeel om apparaten overdag te gebruiken als de zon schijnt.
Wil je meer weten over omvormers en optimizers? Check dan onze duidelijke uitleg.
Hoe je de meterstanden afleest, hangt af van welke meter je hebt. Weet je niet zeker welke meter je hebt? Bekijk wat voor soort meters er zijn.
De maatregelen rond de corona-pandemie raken ons allemaal. Ook Essent-klanten. Natuurlijk kun je op ons blijven rekenen en staan we voor je klaar om je vragen te beantwoorden. We zijn gewoon bereikbaar zoals je van ons gewend bent. Lees hier meer over de vragen die veel klanten ons nu stellen.