Deze vragen worden vaak aan ons gesteld

Wanneer we uw meterstanden nodig hebben, sturen we u een e-mail óf per post een meterstandenkaart. 

Heeft u van ons een e-mail ontvangen?
Gebruik de link in de e-mail. Zo geeft u eenvoudig online uw meterstanden door. U heeft geen opnamekenmerk nodig. 

Heeft u van ons een meterstandenkaart ontvangen?
Dan kunt u uw meterstanden online doorgeven. Gebruik hierbij het opnamekenmerk. Dit is het unieke 9-cijferige nummer dat op de meterstandenkaart staat. 

U kunt de meterstandenkaart ook invullen en per post aan ons terugsturen.

U geeft uw verhuizing eenvoudig door via Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. U heeft u de volgende gegevens nodig:

  • de datum waarop u de sleutel van uw nieuwe huis ontvangt
  • de datum waarop u de sleutel van uw oude huis inlevert (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • uw nieuwe adres

Ieder jaar krijgt u van ons uw jaarrekening. U ontvangt een e-mail als uw jaarrekening online voor u klaarstaat. In Mijn Essent ziet u in welke maand u uw jaarrekening kunt verwachten. Heeft u gekozen voor een papieren jaarrekening, dan sturen we deze per post.

Jammer dat u overweegt om op te zeggen. U kunt uw contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Soms betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

Stapt u over naar een andere leverancier, dan zegt uw nieuwe energieleverancier het contract voor u op.

Dat is afhankelijk van uw situatie.

Werken uw inloggegevens niet?

Heef u uw inloggegevens opgevraagd maar ontvang u deze niet per e-mail?

  • controleer of u het e-mailadres heeft gebruikt dat bij ons bekend is
  • controleer of de e-mail met uw inloggegevens in de spamfolder van uw mailbox staat

Kunt u nog steeds niet inloggen of heeft u een ander inloggprobleem? Neem contact op met onze klantenservice. We helpen u graag.