Antwoord:

Hallo, ik ben Heleen. Ik beantwoord uw vragen over Essent.

heleen

Hier bellen de meeste klanten ons over

  • Hoe geef ik mijn meterstanden door?

    Wanneer we uw meterstanden nodig hebben, sturen we u een e-mail met een link of een meterstandenkaart. Via deze link geeft u eenvoudig online uw meterstanden door.

    Heeft u van ons een meterstandenkaart ontvangen? Dan kunt u uw meterstanden online doorgeven. Hiervoor heeft u het opnamekenmerk nodig dat op de kaart staat. Of u stuurt de meterstandenkaart per post aan ons terug.

  • Hoe geef ik mijn verhuizing door?

    Geef uw verhuizing uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht door via Mijn Essent. Hiervoor heeft u de volgende gegevens nodig:

    • de datum waarop u de sleutel van uw nieuwe huis ontvangt (deze kunt u later online zelf aanpassen)
    • de datum waarop u de sleutel van uw oude huis inlevert (deze kunt u later online zelf aanpassen)
    • uw nieuwe adres

    Weet u nog niet wanneer u in uw nieuwe huis gaat wonen, neem contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer krijg ik mijn jaarrekening?

    Ieder jaar krijgt u van ons uw jaarrekening. U ontvangt een e-mail als uw jaarrekening online voor u klaarstaat. In Mijn Essent ziet u in welke maand u uw jaarrekening kunt verwachten. Heeft u gekozen voor een papieren jaarrekening, dan sturen we deze per post.

  • Hoe zeg ik mijn contract op?

    Jammer dat u overweegt om op te zeggen. U kunt uw contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Soms betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

    Stapt u over naar een andere leverancier, dan beëindigt uw nieuwe energieleverancier het contract voor u.

  • Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen in Mijn Essent?

    Dat is afhankelijk van uw situatie.

    Uw inloggegevens werken niet:

    U ontvangt uw gebruikersnaam of wachtwoord niet per e-mail:

    • maak gebruik van een e-mailadres dat bij ons bekend is
    • het is mogelijk dat de verstuurde e-mail in uw spambox terecht is gekomen

    Heeft bovenstaande niet geholpen of staat uw probleem er niet tussen, neem dan contact op met onze klantenservice.