Nieuwe klanten

Welkom bij Essent! Fijn dat je voor ons hebt gekozen. We zorgen dat je aanmelding snel geregeld is. Lees hoe we dit doen en ontdek de voordelen van ons klantprogramma Thuisvoordeel. Nog geen contract afgesloten? Word vandaag nog klant van Essent. Wij regelen alles voor je.
Zo werkt het
  • Je vindt je nieuwe energiecontract in de bijlage van de welkomstmail. Hierin staan ook de tarieven.

  • Je contract van je huidige leverancier wordt automatisch opgezegd. Houd er wel rekening mee dat je huidige leverancier je nog een eindrekening kan sturen.

  • Jij (of je slimme meter) geeft de meterstanden aan ons door: Heb je een slimme meter, dan lezen we de meterstanden op afstand uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je binnenkort een verzoek om je meterstanden door te geven.

  • Vanaf de startdatum leveren we energie bij je. De startdatum vind je op je contract en in Mijn Essent. Vanaf dan krijg je stroom en/of gas van ons.

  • Regel je energiezaken in Mijn Essent of de app. Vanaf de startdatum regel je in Mijn Essent en de Essent VerbruiksManager+ app makkelijk zelf je energiezaken. Bekijk bijvoorbeeld je verbruik of pas je persoonlijke gegevens aan.

Opzegvergoeding

Als je je contract bij je huidige leverancier eerder opzegt, kan die om een opzegvergoeding vragen. Soms betalen we deze opzegvergoeding tot maximaal € 250 aan je terug. In de actievoorwaarden lees je of je hier recht op hebt. De actievoorwaarden heb je per post of e-mail ontvangen en vind je ook in Mijn Essent.

Heb je recht op een opzegvergoeding? Vraag de terugbetaling van je opzegvergoeding dan binnen 3 maanden na de startdatum van de energielevering aan in Mijn Essent. Je krijgt het bedrag binnen 4 maanden op je rekening.

Startdatum aanpassen

Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.

  • Ligt de oorspronkelijke startdatum meer dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.
  • Neem online contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.

Ken je Thuisvoordeel al?

Speciaal voor jou als klant hebben we Thuisvoordeel. Met dit klantprogramma krijg je tot wel 10% extra korting op je stroomtarief. Daarnaast verrassen we je regelmatig met een cadeautje en krijg je extra voordeel op bijvoorbeeld isolatie en cv-onderhoud. Meer weten?
Freek Thuisvoordeel

Veelgestelde vragen van nieuwe klanten

Staat je vraag er niet bij?

Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen of stel ons je vraag.