Je vindt je nieuwe energiecontract in de bijlage van de welkomstmail. Hierin staan ook de tarieven.
Je contract van je huidige leverancier wordt automatisch opgezegd. Houd er wel rekening mee dat je huidige leverancier je nog een eindrekening kan sturen.
Jij (of je slimme meter) geeft de meterstanden aan ons door: Heb je een slimme meter, dan lezen we de meterstanden op afstand uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je binnenkort een verzoek om je meterstanden door te geven.
Vanaf de startdatum leveren we energie bij je. De startdatum vind je op je contract en in Mijn Essent. Vanaf dan krijg je stroom en/of gas van ons.
Regel je energiezaken in Mijn Essent of de app. Vanaf de startdatum regel je in Mijn Essent en de Essent VerbruiksManager+ app makkelijk zelf je energiezaken. Bekijk bijvoorbeeld je verbruik of pas je persoonlijke gegevens aan.
Als je je contract bij je huidige leverancier eerder opzegt, kan die om een opzegvergoeding vragen. Soms betalen we deze opzegvergoeding tot maximaal € 250 aan je terug. In de actievoorwaarden lees je of je hier recht op hebt. De actievoorwaarden heb je per post of e-mail ontvangen en vind je ook in Mijn Essent.
Heb je recht op een opzegvergoeding? Vraag de terugbetaling van je opzegvergoeding dan binnen 3 maanden na de startdatum van de energielevering aan in Mijn Essent. Je krijgt het bedrag binnen 4 maanden op je rekening.
Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.