Online je gegevens wijzigen

Wil je je persoonlijke gegevens wijzigen? Dat kan. In Mijn Essent pas je je persoonlijke gegevens, zoals je e-mailadres of telefoonnummer, snel en eenvoudig zelf aan.

Welke gegevens kan ik zelf wijzigen?

In Mijn Essent pas je deze gegevens eenvoudig zelf aan:

  • Je contactgegevens: je telefoonnummer, e-mailadres en postadres.
  • Je betaalgegevens: je rekeningnummer en de betaaldatum.
  • Je e-mailvoorkeuren: welke e-mails je wel én niet van ons wil ontvangen.
  • Je instellingen voor verbruik: de toestemming om je slimme meter uit te lezen.

Ga je verhuizen? Ook dit geef je eenvoudig door in Mijn Essent. Dan zorgen wij dat je energiecontract meeverhuist naar je nieuwe adres.

Je wachtwoord wijzigen

Je wachtwoord kun je zelf wijzigen in Mijn Essent. Log eerst in met het wachtwoord dat je nu gebruikt. Lees hier meer tips over inloggen

Contract op een andere naam zetten

Wil je je contract op een andere naam zetten? Dat kan bij deze situaties:

  • Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan al wel op jouw naam staan.
  • Bij het terugvragen van de btw op je zonnepanelen. Als de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract. Of andersom. We hebben een schriftelijke bevestiging nodig om dit aan te passen. Hierin moeten we de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude en de nieuwe contractant staan.

Neem contact met ons op. Dan regelen we het voor je.

Veelgestelde vragen over persoonlijke gegevens

Staat je vraag er niet bij?

Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen of stel ons je vraag.