Onze strategie

Voor iedereen de nummer één in nieuwe energie. Dát is wat we willen zijn in de veranderende wereld van energie. Aanjagers daarvan zijn de drie d’s: decarbonisatie, decentralisatie én digitalisering. Ze brengen veranderingen teweeg die groter zijn en sneller gaan dan ooit tevoren.

Zo kiest een groeiend aantal huishoudens en bedrijven weloverwogen voor slimme oplossingen. Ze nemen besparende maatregelen. Wekken zélf energie op. Wij pakken steeds vaker de rol van verbinder – tussen opwekking en verbruik. Want wij willen iedereen in staat stellen om op zijn eigen manier mee te doen aan het beter maken van zíjn leefwereld door het inzetten van de ongekende mogelijkheden van energie. Dát beschouwen wij als onze rol in de samenleving.

Strategiepijlers:

  1. Commodity+: We blijven groene stroom en gas leveren aan onze klanten. Met loyaliteitsprogramma’s willen we klanten uitnodigen langer bij ons te blijven.
  2. Energy+: Samen met onze servicepartners stimuleren we klanten om te verduurzamen door bijvoorbeeld te kiezen voor isolatie, zonnepanelen of warmtepompen. En we zetten in op nieuwe domeinen zoals elektrisch rijden.
  3. Smart+: Hiermee bieden we klanten energieadvies en tal van nieuwe digitale en datagedreven diensten. Denk aan apparaten die slim samenwerken en op afstand te bedienen zijn. Ook gaan we ons in de komende jaren op nieuwe, ongekende terreinen begeven met Future+. We springen in op innovaties waarmee we onze ambities kunnen waarmaken.