Alles over je overstap naar Essent

Je huidige leverancier kan je geen energie meer kan leveren. Daarom word je klant bij Essent. We gaan het natuurlijk zo goed mogelijk voor je regelen, je hoeft hiervoor zelf niets te doen.
Zo werkt het
  • Je vindt je nieuwe energiecontract in de bijlage van de welkomstmail. Hierin staan ook de tarieven.

  • Je contract van je huidige leverancier wordt automatisch opgezegd. Houd er wel rekening mee dat je huidige leverancier je nog een eindrekening kan sturen.

  • Jij (of je slimme meter) geeft de meterstanden aan ons door: Heb je een slimme meter, dan lezen we de meterstanden op afstand uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je binnenkort een verzoek om je meterstanden door te geven.

  • Vanaf de startdatum leveren we energie bij je. De startdatum vind je op je contract en in Mijn Essent. Vanaf dan krijg je stroom en/of gas van ons.

  • Regel je energiezaken in Mijn Essent of de app. Vanaf de startdatum regel je in Mijn Essent en de Essent VerbruiksManager+ app makkelijk zelf je energiezaken. Bekijk bijvoorbeeld je verbruik of pas je persoonlijke gegevens aan.

Veelgestelde vragen van nieuwe klanten

Staat je vraag er niet bij?

Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen of stel ons je vraag.