Klantenservice
Verhuizen

Verhuizen

Wie verhuist, heeft het vaak al druk genoeg. Daarom regelen wij graag de verhuizing van je energiezaken. Geef je verhuizing aan ons door, dan regelen wij de rest. We herinneren je vanzelf aan het doorgeven van je meterstanden of zorgen ervoor dat je slimme meter op je verhuisdagen de standen automatisch uitleest.

 

Vraag en antwoord

Verhuizen is al druk genoeg. Daarom helpen we je bij het verhuizen van je energiecontract. Geef je verhuizing door in Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. Deze gegevens heb je nodig:

  • de datum waarop je de sleutel van je nieuwe huis ontvangt
  • de datum waarop je de sleutel van je oude huis inlevert (deze kun je later online zelf aanpassen)
  • je nieuwe adres

Ga je later of eerder verhuizen dan je eerst dacht? Geen probleem. Je verhuisdatum wijzig je eenvoudig zelf. 

Ja, dat kan. In Mijn Essent geef je de datum door van de sleuteloverdracht van je huidige en je nieuwe woning. Je huidige contract geldt dan ook voor beide adressen. Wel zo handig.

Ja, dat kan. Helaas kun je geen verhuisdatum in het verleden doorgeven. Als je vandaag je verhuizing doorgeeft, gaat op zijn vroegst morgen je contract over naar je nieuwe adres.

Mijn verhuizing doorgeven

Ja hoor! Bij het doorgeven van je nieuwe adres, zien wij vanzelf dat daar alleen stroom is. We passen dat aan in je contract, zodra je verhuisd bent.

In je nieuwe huis ga je misschien meer of minder verbruiken. Daarom berekenen we je termijnbedrag opnieuw. Bij het doorgeven van je verhuizing, zie je direct wat je nieuwe termijnbedrag is. Je kunt dit altijd zelf aanpassen.

Helaas kan dat niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Bel ons, dan kijken we samen of er een oplossing is.