Verhuizen

Wie verhuist, heeft het vaak al druk genoeg. Daarom regelen wij graag de verhuizing van uw energiezaken. Geef uw verhuizing aan ons door, dan regelen wij de rest. We herinneren u vanzelf aan het doorgeven van uw meterstanden of zorgen ervoor dat uw slimme meter op uw verhuisdagen de standen automatisch uitleest.

Vraag en antwoord

Geef uw verhuizing uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht door via Mijn Essent. Hiervoor heeft u de volgende gegevens nodig:

  • de datum waarop u de sleutel van uw nieuwe huis ontvangt (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • de datum waarop u de sleutel van uw oude huis inlevert (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • uw nieuwe adres

Weet u nog niet wanneer u in uw nieuwe huis gaat wonen, neem contact op met onze klantenservice.

Wilt u een eerder doorgegeven verhuisdatum wijzigen? Dat kan eenvoudig in Mijn Essent.

Ja, dat kan. Geef online uw verhuizing door met de datum van de sleuteloverdracht voor uw huidige en nieuwe woning. Uw huidige contract geldt dan automatisch voor beide adressen.

Ja, dat kan. Als u vandaag uw verhuizing doorgeeft, is morgen de eerst mogelijke datum om uw contract over te zetten naar uw nieuwe adres. Het is niet mogelijk een datum in het verleden door te geven.

Bij uw nieuwe woning hoort vaak een ander verbruik dan bij uw oude woning. Uw termijnbedrag wordt na de verhuizing opnieuw berekend en kan daarom afwijken van het termijnbedrag voor uw oude woning. We berekenen uw nieuwe termijnbedrag op basis van het historische stroom- en gasverbruik van uw nieuwe woning.

Binnen 4 weken nadat de levering is gestart, brengen we het nieuwe termijnbedrag in rekening.

Het is helaas niet mogelijk uw contract tijdelijk stop te zetten. Gaat u bijvoorbeeld verhuizen en heeft u niet direct een andere woning gevonden? Woont tijdelijk bij iemand anders, of heeft u om een andere reden even geen energiecontract nodig? Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om dit door te geven.