Opzegvergoeding

Stapt u over naar Essent en is uw overeenkomst bij uw oude energieleverancier nog niet afgelopen, dan kan die leverancier een opzegvergoeding vragen. Wij zijn blij met onze nieuwe klanten en betalen daarom (gedeeltelijk) deze opzegvergoeding aan u terug. Hiervoor moet u wel voldoen aan de voorwaarden.

Vraag en antwoord

Of we de opzegvergoeding van uw vorige leverancier aan u terugbetalen, hangt af van uw energiecontract. Bij het afsluiten van uw contract leest u of u wel of niet in aanmerking komt voor een opzegvergoeding. U kunt dit ook altijd teruglezen in de actievoorwaarden die we als bijlage meesturen bij de bevestiging van uw aanmelding.

Heeft u de eindrekening van uw vorige leverancier ontvangen? Vraag dan zo snel mogelijk uw opzegvergoeding aan. We storten de opzegvergoeding ongeveer 3 maanden na de start van uw contract op uw bankrekening.

We vergoeden geen welkomstcadeaus of -premies die uw vorige leverancier bij u terugvordert. We betalen ook geen opzegvergoeding als u uw contract met ons voortijdig beëindigt of als u een betalingsachterstand heeft op het moment dat we de opzegvergoeding willen overmaken.

Staat in de actievoorwaarden van uw contract dat u in aanmerking komt voor een opzegvergoeding? Vul dan het aanvraagformulier volledig in. U hoort binnen 7 werkdagen of we uw opzegvergoeding betalen. 

Heeft u een contract met een vaste looptijd en zegt u vóór de einddatum op? Dan betaalt u daarvoor een opzegvergoeding. U betaalt geen opzegvergoeding wanneer u gaat verhuizen en uw contract meeneemt naar het nieuwe adres.


Hoogte van de opzegvergoeding

Hoeveel u betaalt, hangt af van de looptijd die nog over is.


Overgebleven looptijd Bedrag per product
Minder dan 1,5 jaar € 50
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100
Langer dan 2,5 jaar € 125