Opzegvergoeding

Stapt u over naar Essent en is uw overeenkomst bij uw oude energieleverancier nog niet afgelopen, dan kan die leverancier een opzegvergoeding vragen. Wij zijn blij met onze nieuwe klanten en betalen daarom (gedeeltelijk) deze opzegvergoeding aan u terug. Hiervoor moet u wel voldoen aan de voorwaarden.

Vraag en antwoord

  • Betalen jullie mijn opzegvergoeding?

    We betalen de opzegvergoeding van uw vorige leverancier als u voldoet aan alle onderstaande voorwaarden:

    • u kiest voor een meerjarig contract
    • u stapt direct naar ons over, dus niet via een vergelijkingssite

    U ontvangt van uw vorige leverancier een eindafrekening met daarop de opzegvergoeding. Daarna heeft u 3 maanden de tijd om de aanvraag voor compensatie bij ons in te dienen. Aan het eind van uw eerste jaar als klant, ontvangt u de compensatie van de opzegvergoeding op uw bankrekening. Eventuele welkomstcadeaus vergoeden we niet. Neem hiervoor contact op met uw vorige energieleverancier.

  • Hoe vraag ik de opzegvergoeding van mijn vorige leverancier terug?

    Vul het aanvraagformulier volledig in. U hoort binnen 7 werkdagen of we uw opzegvergoeding betalen. Lukt het aanvragen niet, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Moet ik een opzegvergoeding betalen als ik mijn contract opzeg?

    U betaalt alleen een opzegvergoeding als u uw contract eerder opzegt dan de einddatum. Hoeveel u betaalt, hangt af van de resterende looptijd van uw contract.


    Resterende looptijd Bedrag per product
    Minder dan 1,5 jaar € 50,-
    Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
    Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
    Langer dan 2,5 jaar € 125,-