Klantenservice
Opzegvergoeding

Opzegvergoeding Essent

Stap je over naar Essent en is je overeenkomst bij je oude energieleverancier nog niet afgelopen, dan kan die leverancier een opzegvergoeding vragen. Wij zijn blij met onze nieuwe klanten en betalen daarom (gedeeltelijk) deze opzegvergoeding aan je terug. 
Hiervoor moet je wel voldoen aan de voorwaarden.

 

Vraag en antwoord

In je energiecontract lees je of we de opzegvergoeding van je vorige leverancier aan je terugbetalen.

Dat kan met het aanvraagformulier. Je hoort binnen 7 dagen of we je opzegvergoeding betalen. 

Je betaalt een opzegvergoeding als je een contract hebt met een vaste looptijd en je dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel je betaalt, hangt af van de looptijd die nog over is en of je een contract voor alleen stroom of gas hebt of voor allebei. In mijn Essent staat wanneer je contract afloopt.


Opzegvergoeding als je stroom én gas afneemt

Overgebleven looptijd Je betaalt
Minder dan 1,5 jaar € 100,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 150,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 200,-
Langer dan 2,5 jaar € 250,-

Opzegvergoeding als je stroom óf gas afneemt

Overgebleven looptijd Je betaalt 
Minder dan 1,5 jaar € 50,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
Langer dan 2,5 jaar € 125,-


Je betaalt geen opzegvergoeding als je verhuist en je je contract meeneemt naar je nieuwe adres.

Contractbreuk Essent

Als je je contract bij Essent opzegt voordat de looptijd voorbij is, betaal je soms een opzegvergoeding omdat je het contract eerder ontbindt dan afgesproken. Je contract heeft een looptijd van 1, 3 of 5 jaar. De hoogte van de van opzegvergoeding hang af van de overgebleven looptijd van je contract. De einddatum vind je in je energiecontact.

Weten of je nog goed zit?

Heb je een ander aanbod gekregen of wil je weten of je contract nog bij je verbruik past? Doe dan de contractcheck, dan weet je het meteen.