Algemene Inkoopvoorwaarden
In principe doet Essent alleen zaken met leveranciers op contractbasis. Op deze manier is Essent samen met u als leverancier in staat om een overeenkomst te sluiten waarin specifieke zaken, Maatschappelijk Verantwoord Inkopen en HSE en andere relevante condities zijn meegenomen.
Indien dit niet mogelijk, onpraktisch of onwenselijk is (bijvoorbeeld voor relatief kleine aankopen) worden Algemene Inkoopvoorwaarden gebruikt.
Algemene goederen & diensten Essent:
- Algemene Inkoopvoorwaarden 2019 Essent (geldig vanaf 1 juni 2019 tot heden)202KB
- Algemene Inkoopvoorwaarden 2018 Essent (geldig vanaf 25 mei 2018 tot 1 juni 2019)195KB
- Algemene Inkoopvoorwaarden 2017 (geldig vanaf 1 januari 2017 tot 25 mei 2018)203KB
- Algemene Inkoopvoorwaarden 2014 Essent v1.2 (geldig tot 31 december 2016)350KB
- Algemene Technische Inkoopvoorwaarden 2017 Essent v1.3 517KB
Algemene goederen & diensten innogy Renewables:
- Algemene Inkoopvoorwaarden innogy Renewables 2019 v1.5 (geldig vanaf 1 juni 2019 tot heden)201KB
- Algemene Inkoopvoorwaarden innogy Renewables 2018 v1.4 (geldig tot 1 juni 2019)200KB
- Algemene Inkoopvoorwaarden innogy Renewables 2017 v1.3540KB
- Algemene Technische Inkoopvoorwaarden innogy Renewables 2017 v1.3552KB
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Gezondheid, Veiligheid & Milieu
Factuuradressen
Verzenden van facturen:
Er zijn 3 manieren om een factuur aan te bieden bij Essent, waarvan de laatste 2 alleen zijn toegestaan als u nog niet bent uitgenodigd voor het gebruik van Tradeshift (optie 1):
- Verzending via Tradeshift
Facturen dienen te worden aangeboden via dit digitale platform voor elektronisch factureren. Elke andere manier van factureren wordt niet geaccepteerd, tenzij u nog geen uitnodiging hebt ontvangen voor het gebruik van Tradeshift.
Meer informatie over Tradeshift vindt u via de link: https://innogy.support.tradeshift.com/?locale=nl. - Digitaal verzenden naar invoices_essent@innogy.com
Om facturen via e-mail correct te kunnen verwerken zijn er een aantal belangrijke eisen waaraan moet worden voldaan:
- Slechts 1 factuur per e-mail aanbieden. Overige facturen worden door het systeem als bijlage opgeslagen en niet als factuur herkend.
- Alleen PDF bestanden zijn toegestaan.
- Er kunnen alleen facturen worden aangeboden. Overige documenten (zoals herinneringen en aanmaningen) worden niet verwerkt en kunnen niet worden behandeld.
- Het is niet nodig om een factuur zowel digitaal als fysiek op te sturen.
- Het vestigingsadres dient altijd op de factuur te worden vermeld. - Aanbieden van facturen via de reguliere post
Er moet naast een factuuradres ook een vestigingsadres vermeld staan op de factuur.
[Naam Business Unit]
P/A:Zentraler Rechnungseingang
54189 TRIER
Deutschland
Dit is nodig om de BTW correct te kunnen verwerken. Het vestigingsadres vindt u op uw inkooporder en in het document “Essent factuuradressen” op deze pagina.
In het pdf-document “Essent factuurvereisten” vindt u suggesties hoe dit te vermelden op uw factuur.
Correspondentie met betrekking tot facturatie (herinneringen en aanmaningen) fysiek te verzenden naar:
[Naam Business Unit]
Willemsplein 4
5211 AK ‘s-Hertogenbosch
Vragen?
Klik hier voor een overzicht van veelgestelde vragen
Staat uw vraag er niet bij, vul dan dit contactformulier in.
General Procurement Conditions
Basically Essent does business only with suppliers on a contractual base. In this way, together with the supplier Essent is able to make agreements on industry-specific issues, such as Sustainability, HSE and other conditions.
If this is impossible or impractical (e.g. for relatively small purchases) General Terms and conditions of Purchase are used.
General Goods & services Essent:
- General Purchasing Conditions 2019 Essent V1.5 (valid from 1st of June 2019 until present)209KB
- General Purchasing Conditions 2018 Essent V1.4 (valid from 25th of May 2018 until 1st of June 2019)204KB
- General Purchasing Conditions 2017 Essent V1.3 (valid from 1st of January 2017 until 25th of May 2018)218KB
- General Purchasing Conditions 2014 Essent V1.2 (valid until 31st of December 2016)331KB
- General Technical Purchasing Conditions 2017 Essent V1.3458KB
General goods & services innogy Renewables:
- General Purchasing Conditions innogy Renewables 2019 v1.5 (valid from 1st of June 2019 until present)211KB
- General Purchasing Conditions innogy Renewables 2018 v1.4 (valid until 1st of June 2019)211KB
- General Purchasing Conditions innogy Renewables 2017 v1.3562KB
- General Technical Purchasing Conditions innogy Renewables 2017, v1.3443KB
Corporate Social Responsibility
Health, Safety & Environment
Invoicing addresses
Sending invoices:
There are 3 possibilities for sending invoices. The 2nd and 3rd are only allowed if you are not yet invited to use Tradeshift (option 1):
- Using Tradeshift
The Tradeshift e-invoicing platform is now the standard process for sending invoices. You must always use Tradeshift once on-boarded, other methods will not be accepted. If you are not yet invited to use Tradeshift you can use option 2 or 3 for sending your invoices;
You can find more information about Tradeshift using the following link: https://innogy.support.tradeshift.com/?locale=en-gb - Digitally through invoices_essent@innogy.com
Some important requirements must be met to ensure your invoice is successfully processed.
- Only 1 invoice in 1 pdf-file per mail is allowed (only the first invoice will be put correctly into the system. Other invoices will become attachments instead of different invoices).
- Only pdf-formats will processed (no excel, word, xml or other formats)
- Only invoices will processed (so no dunning documents)
- Please either send the invoices digitally OR through traditional mail (hard copy), not both
- The formal place of establishment should always be mentioned on the invoice. - Physically through traditional post to:
[Name business unit]
P/A Zentraler Rechnungseingang
54189 TRIER
Deutschland
The formal place of establishment should always be mentioned on the invoice.
Correspondence regarding invoices (reminders, warnings) must be sent to:
[Name Business Unit]
Willemsplein 4
5211 AK ‘s-Hertogenbosch
Netherlands
Questions?
Click here for an overview of frequently asked questions
Is your question not here? Please use our contactform.