Zelf regelen:
Meterstanden

Veelgestelde vragen

Meterstanden doorgeven

  • Heb je een mail ontvangen? Dan zijn sommige gegevens al voor je ingevuld. Klik op de link in de mail om je meterstanden door te geven.
  • Heb je een meterstandenkaart ontvangen? Geef je meterstanden dan online aan ons door. Dat kan met dit online formulier. Of vul je meterstandenkaart in en stuur hem per post aan ons terug.
  • Als we je jaarrekening opmaken;
  • Als je een nieuwe klant bent;
  • Als je verhuist;
  • Als het ons niet gelukt is om je meterstanden via je slimme meter uit te lezen.

Dan berekenen wij je verbruik. Hierdoor is je jaar- of eindrekening misschien te hoog. Je nieuwe termijnbedrag sluit dan ook niet meer aan bij je werkelijke verbruik. Zonde, dus zorg ervoor dat je je meterstanden op tijd doorgeeft.

Een meter met 2 telwerken wordt ook wel een dubbele meter genoemd. Telwerk 2 is het dagtarief. Telwerk 1 is het nachttarief. Dit geldt ook voor digitale meters. Meters met 2 telwerken worden ook dubbele meters genoemd.

Slimme meter

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn: 

  • Er is een technisch probleem. Neem contact op met je netbeheerder
  • Je hebt net een nieuwe meter. De volgende keer lukt het automatisch uitlezen waarschijnlijk wel. 
  • Je slimme meter staat administratief op 'uit'. Zoek je netbeheerder op. Zij kunnen het automatisch uitlezen aan- en uitzetten.

Op de omvormer zie je hoeveel stroom je hebt opgewekt. Op de slimme meter zie je hoeveel stroom je hebt teruggeleverd. Omdat je ook een deel zelf hebt verbruikt, zijn de getallen anders.

Iets gaat mis of klopt niet

Helemaal niets! Zodra je nieuwe meterstanden aan ons doorgeeft, passen we de meterstanden in je account aan. Geen zorgen: voor de berekening van je jaar- of eindrekening gebruiken we de juiste meterstanden.

Neem contact met ons op als je een foutmelding kreeg of zelf een foutje maakte bij het invullen.