Ik heb een betaalherinnering gehad

Iedere maand betaal je ons een termijnbedrag. Dit bedrag betaal je via automatische incasso. Of je maakt het bedrag zelf naar ons over. Als je niet op tijd betaalt, krijg je een herinnering. Op deze pagina lees je wat je kunt doen als je een betaalherinnering hebt gehad.

De automatische incasso is mislukt

De automatische incasso mislukt als er te weinig geld op je rekening staat. Dit kan gebeuren. Je bank probeert het bedrag binnen een paar dagen nog een keer af te schrijven. Zorg dat je zo snel mogelijk genoeg geld op je rekening hebt staan.

Je kunt je openstaande factuur ook meteen betalen via Mijn Essent.

Tip: kies zelf de betaaldatum

Komt de afschrijving vaker op een onhandig moment? Bijvoorbeeld op de 12e van de maand, terwijl je je salaris op de 25e krijgt? Geen probleem. Pas je betaaldatum makkelijk zelf aan in Mijn Essent. Je kiest dan zelf op welke dag je betaalt. Wel zo fijn.

Vergeten om te betalen

Maak je je facturen handmatig naar ons over en ben je vergeten om te betalen? Geen probleem. Maak het bedrag zo snel mogelijk naar ons over. Doe dit in ieder geval binnen 2 weken nadat je eigenlijk had moeten betalen.
Tip: stap over op de betaalwijze automatische incasso

Betalen via automatische incasso is gratis. En handig. Want zo vergeet je nooit meer om te betalen. Pas je betaalwijze eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.

Ik kan niet betalen

Heb je soms moeite met het betalen van je (energie)rekeningen? Dat is heel vervelend. Gelukkig is er vaak meer mogelijk dan je denkt. Misschien helpt het om je betaling een keer uit te stellen. Of kun je je factuur in termijnen betalen.

Ik wil weten wat er gebeurt er als ik niet betaal

Geen zorgen. We sluiten je niet zomaar af waardoor je ineens geen stroom of gas kunt gebruiken. Het is wel belangrijk dat je snel om hulp vraagt als je niet kunt betalen. Zo voorkom je dat het erger wordt.

Lees wat er gebeurt als je niet betaalt