Actievoorwaardenbespaartegoed
Essent Thuisvoordeel - bespaartegoed
Dit is een actie van Essent Retail Energie BV (Essent), Willemsplein 4, 5211 AK te ’s-Hertogenbosch. Op deze actie zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- Bespaartegoed is gestart in november 2021 binnen het programma Thuisvoordeel en loopt tot je afmelding van het programma of tot het einde van je energielevering door Essent.
- Deze actie geldt alleen als je klant bent van Essent en meedoet aan Thuisvoordeel.
- Dit aanbod is niet geldig voor zakelijke klanten en/of een collectief van klanten.
- Per leveringsadres krijg je één keer per jaar bespaartegoed. Het is wel mogelijk meerdere keren het bespaartegoed te verzilveren zo lang je klant bent van Essent en meedoet aan Thuisvoordeel.
- Bij deelname aan Thuisvoordeel ontvang je elk jaar bespaartegoed. Dit is een oplopende korting op de vijf volgende energiebesparende producten van Essent: een thuisbatterij, zonnepanelen, isolatie, warmtepomp of laadpaal. De hoogte van de korting wordt door Essent bepaald en is afhankelijk van het aantal jaar dat je klant bent bij Essent (0 t/m 3 jaar €50,- (Brons), 4 t/m 9 jaar €75,- (Zilver) en 10+ jaar €100,- (Goud) per jaar).
- Het jaarlijks bespaartegoed schrijven we bij vanaf de startdatum van deze actie (november 2021) of als je klant wordt en deelneemt aan Thuisvoordeel. Elke deelnemer start met een startbedrag, zodra je aangemeld bent voor Thuisvoordeel. Het tegoed wordt niet met terugwerkende kracht uitgegeven. Bijvoorbeeld: je bent 10 jaar klant van Essent. Bij start van deze actie (2021) krijg je €100,- starttegoed. Dit wordt elk jaar aangevuld met €100,- met een maximum van €500,-.
- Voor klanten die Thuisvoordeel-deelnemer zijn geworden ná 1 oktober 2025 geldt dat het bespaartegoed na de datum vanaf het bereiken van het maximum opgebouwde tegoed van €500,-, nog drie jaar geldig is. Heb je na die drie jaar nog geen gebruik gemaakt van je bespaartegoed, dan vervalt je opgebouwde bespaartegoed en begin je weer opnieuw met sparen vanaf €0,- .
- De berekening van de hoogte van je bespaartegoed is gekoppeld aan je klantnummer en staffel (Brons/ Zilver/ Goud).
- Je kunt het bespaartegoed alleen verzilveren na aanschaf én installatie van een thuisbatterij, zonnepanelen, isolatie, een warmtepomp of laadpaal door één van de deelnemende servicepartners (https://www.essent.nl/over-essent/servicepartners), onze specialisten in energiebesparende maatregelen. Het tegoed wordt niet uitgekeerd als de aanschaf of installatie bij een andere leverancier is gedaan dan bij één van de deelnemende servicepartners.
- Het verzilveren van het tegoed werkt als volgt:
- Je schaft je thuisbatterij, isolatie, zonnepanelen, warmtepomp of laadpaal aan via één van de deelnemende servicepartners.
- De factuur dient uit naam van Essent of één van onze servicepartners te zijn en niet uit naam van een (verdere) onderaannemer van een Essent servicepartner.
- De factuur dient vooraf in zijn geheel te worden voldaan aan één van de servicepartners.
- Daarna kan de factuur bij Essent worden ingediend, waarna een controle op juistheid plaatsvindt.
- Na controle ontvang je een bevestigingsmail met informatie over de verwachte uitbetalingsperiode of reden van weigering.
- Binnen maximaal 4 weken na indienen van de factuur wordt het tegoed op het bij ons bekende rekeningnummer gestort.
- Het daarop volgende kalenderjaar ontvang je nieuw bespaartegoed.
- Het verwerken van het tegoed kan tot een maand na verzilvering aangepast zichtbaar zijn in de app of Mijn Essent.
- Het bespaartegoed blijft beschikbaar zolang je klant bent en Thuisvoordeel-deelnemer bent.
- Het tegoed loopt maximaal op tot €500,- voor de aanschaf en installatie van een thuisbatterij, zonnepanelen, isolatie, warmtepomp of laadpaal bij één van onze servicepartners.
- Het uit te keren bespaartegoed bedrag bedraagt maximaal 20% van het factuurbedrag excl. btw.
- De factuur mag op het moment van indienen maximaal 4 maanden oud zijn.
- Je verliest je tegoed als je 180 dagen geen Essent klant meer bent.
- Je hebt geen recht op bespaartegoed wanneer het verzilververzoek van bespaartegoed buiten de leveringsperiode van je contract valt.
- Je hebt geen recht op bespaartegoed als je overeenkomst voortijdig wordt beëindigd of als je een betalingsachterstand van stroom en gas hebt op het moment dat we de korting willen uitkeren. Als de factuur na controle niet blijkt te zijn betaald, dan is Essent gerechtigd om het uitgegeven bespaartegoed terug te vorderen.
- Essent behoudt zich het recht voor om te allen tijde deze actie, zonder opgaaf van reden, stop te (laten) zetten of aan te passen. In deze gevallen kan geen aanspraak worden gemaakt op enige (schade)vergoeding. Je wordt tijdig geïnformeerd.
- Essent heeft het recht om bij het vermoeden van fraude of misbruik, zonder opgaaf van redenen de deelname te blokkeren en de deelname ongeldig te verklaren.
- Essent respecteert de privacy van deelnemers aan de actie. Voor meer informatie zie: https://www.essent.nl/content/sitevoorwaarden/privacyverklaring.html
- Door mee te doen aan deze actie, accepteer je de actievoorwaarden.