Persoonlijk energie- advies aan de deur

Energiecontract aanvragen Essent

Persoonlijk advies aan de deur

Wil je graag persoonlijk advies voordat je een stroom- en gascontract afsluit? Dat kan gewoon bij jou thuis. Onze deur aan deur klantadviseurs trekken van maandag tot en met zaterdag door Nederland om advies te geven over een stroom- en gascontract dat past bij jouw situatie én portemonnee. Zij nemen de tijd om alles goed uit te leggen en beantwoorden al je vragen. Je herkent onze klantadviseurs aan hun Essent kleding en ze kunnen zich natuurlijk altijd identificeren.

Al onze adviseurs zijn bovendien gecertificeerd bij DMCC met betrekking tot toepassen wet- en regelgeving.

Zo werkt het

  • Stap 1: Thuis energieadvies op maat

  • Stap 2: Een passend energiepakket voor jouw persoonlijke situatie

  • Stap 3: Uitleg over de verschillende onderdelen van je jaarafrekening

  • Stap 4: Uitleg over de ‘kleine letters’ van je huidige contract

  • Stap 5: Bespaartips, hoe kun jij energie besparen?

Verkopers aan het woord

Harm over energieadvies

Wat ons motiveert is dat we mensen direct kunnen helpen met hun energiesituatie. We horen vaak terug dat klanten door de uitgebreide uitleg precies weten waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten.

Martin over service

Doordat we allerlei mooie mensen ontmoeten, leren we elke dag iets bij. Het mooiste gevoel is: na een gesprek vertrekken en een tevreden nieuwe klant achter laten.

Werken bij Hof

Ben jij een enthousiaste verkoper of starter? Wil je gezellig werken in teamverband, goed verdienen en jezelf ontwikkelen? Dan is werken als verkoper van Essent bij HOF® de ideale baan voor jou!

Bekijk onze vacatures.

Veelgestelde vragen

Onze klantadviseurs dragen een Essent jas of polo. Je kunt altijd vragen naar hun ID-badge. Al onze klantadviseurs mogen alleen aan de slag als zij de juiste kleding dragen én hun badge bij zich hebben.

Twijfel je of de persoon die bij jou aan de deur kwam wel echt van Essent is? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Zij zijn bereikbaar via 0900 1550 (gebruikelijke belkosten), op maandag tot en met vrijdag van 8.00-18.00 uur en op zaterdag van 9.00-13.00 uur.

Onze klantadviseur berekent op basis van je huidige verbruik (of geschatte verbruik) en jouw wensen welk stroom- en gascontract het beste bij je past. Je krijgt een e-mail met het aanbod, zodat je het nog kunt doorlezen en je ondertekent de overeenkomst vervolgens digitaal. Je ontvangt vervolgens nog een e-mail met bevestiging van de afgesloten overeenkomst en alle details.

Onze klantadviseurs komen in heel Nederland.

Helaas kan dat nu nog niet. We zijn wel druk bezig om dit in te richten. Wil je nu toch heel graag persoonlijk advies? In bijna alle winkels van BCC zijn Essent klantadviseurs aanwezig, zij helpen je graag.

Jammer om te horen dat je een vervelende ervaring hebt. Je kunt klachten over onze deur aan deur verkoop melden via de Klantenservice. Zij zijn bereikbaar via 0900 1550 (gebruikelijke belkosten), op maandag tot en met vrijdag van 8.00-18.00 uur en op zaterdag van 9.00-13.00 uur.

Jazeker, hierbij onze werkwijze even op een rijtje:

  • We werken alleen en kunnen ons altijd identificeren met een ID badge
  • We vragen altijd eerst of ons bezoek gewenst is
  • We vragen of het gesprek binnen of liever buiten mag plaatsvinden
  • We lichten onze stroom- en gasaanbieding toe
  • Je tekent de overeenkomst digitaal op je eigen tablet of telefoon, wij mailen je alle informatie

Onze collega’s op de Klantenservice beantwoorden je vragen na afloop natuurlijk graag. Zij zijn bereikbaar via 073 221 00 02 (gebruikelijke belkosten).

Dat kan inderdaad. Jouw ervaring is voor ons heel belangrijk. Daarom bellen we steekproefsgewijs nieuwe klanten om te horen hoe ze alles hebben ervaren en welke tips ze nog hebben voor de toekomst.