Op zoek naar advies?

We staan voor je klaar

Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Waar staat de startdatum van mijn contract?

    De startdatum van je contract staat in de e-mail of brief die je hebt gekregen na je aanmelding. De e-mail vind je terug in je inbox door te zoeken op ‘Je krijgt energie van Essent Zakelijk’.
  • Waar staat mijn contract?

    Je contract staat in de e-mail of brief die je hebt gekregen na je aanmelding. De e-mail vind je terug in je inbox door te zoeken op ‘Je krijgt energie van Essent Zakelijk’.
  • Waar vind ik mijn jaarrekening?

    In Mijn Essent Zakelijk staan je jaarrekeningen van de afgelopen 2 jaar. Hierop staan je tarieven.  

    Ga in Mijn Essent Zakelijk naar ‘Facturen & betalen'.
  • Wat moet ik doen als inloggen niet lukt?

    • Controleer of je e-mailadres en wachtwoord goed zijn ingevuld. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
    • Lukt het nog niet? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Dat kan direct onder het inlogveld.
  • Hoe pas ik mijn termijnbedrag aan?

    Pas makkelijk en snel je termijnbedrag aan in Mijn Essent Zakelijk. Doe meteen de TermijnCheck om te zien of je termijnbedrag nog past bij de tarieven en je verbruik. Je krijgt een advies over je nieuwe termijnbedrag en kan deze ook gelijk aanpassen. Zonder meterstanden kun je je termijnbedrag maximaal 20% verhogen of verlagen.
  • Hoe zeg ik mijn contract op?

    Zeg je je contract op, omdat je stopt met je bedrijf, een pand sluit of vanwege een overlijden? Bel dan naar 0900 1466. 

    Stap je over naar een andere energieleverancier? Dan hoef je daar zelf niets voor te doen. Wij regelen de overstap samen met je nieuwe leverancier.
  • Waar meld ik een storing?

    Op de website van de netbeheerders zie je of er een storing op je adres is. Zelf een storing melden? Bel 24 uur per dag met het Nationaal Storingsnummer: 0800 – 9009.

Nieuwe tarieven vanaf oktober

Vanaf 1 oktober 2025 veranderen de tarieven. Gas wordt goedkoper en stroom iets duurder.

Kom je er niet uit?

  • Bel ons

    We zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur. 

    Je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten.
    Bel met 0900 - 1466