Elke maand betaal je een vast termijnbedrag. Dit is gebaseerd op je verwachte verbruik. Je werkelijke verbruik kan natuurlijk hoger of lager zijn. Termijnbedrag aanpassen? Dat kan heel makkelijk in Mijn Essent Zakelijk.
Je kiest zelf wat jij het makkelijkste vindt:
Je betaalt het makkelijkst via automatische incasso. Zo weet je zeker dat je op tijd bent en heb je er geen omkijken naar. Betaal je nog handmatig, stap dan over op automatische incasso. Regel het eenvoudig en snel in Mijn Essent Zakelijk.
Soms kan het zakelijk even tegen zitten en is het lastig om in één keer je facturen te betalen. In dat geval biedt een betalingsregeling wellicht een uitkomst. Dan kun je de factuur in termijnen betalen. Je kunt een betalingsregeling treffen wanneer:
Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet, dan kies je eenvoudig zelf de betalingsregeling die bij je past in Mijn Essent Zakelijk. Volg hiervoor de volgende stappen:
Je vindt je betaaloverzicht met al je betaalde en openstaande facturen in Mijn Essent Zakelijk. Lekker overzichtelijk.
Elk jaar ontvang je je jaarrekening. Hierop staat een overzicht van je verbruik en de kosten van het afgelopen jaar. En ook of je nog moet bijbetalen of iets van ons terugkrijgt. Bijvoorbeeld als je termijnbedrag hoger of lager was dan je werkelijke verbruik.
In Mijn Essent Zakelijk zie je wanneer je je nieuwe jaarrekening krijgt.
In je Energierapport zie je precies hoeveel je de afgelopen maand hebt verbruikt en wat je verwachte jaarverbruik is. Je ziet ook je verbruik in dezelfde maand een jaar geleden. Handig, want zo heb je altijd goed inzicht in je verbruik.
Met het Energierapport kun je:
Iedereen met een slimme meter ontvangt elke maand het Energierapport per e-mail.
Je kunt ons bereiken op ondernemersdesk@essent.nl.
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie.
We zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur.
Je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten.