Mijn tarieven en producten

In Mijn Essent vindt u altijd uw huidige tarieven en producten. U kunt zelf veilig en snel wijzigingen doorvoeren.

Vraag en antwoord

  • Hoe kan ik zonnepanelen kopen?

    Bent u geïnteresseerd in zonnepanelen? Bekijk met de ZonnepanelenCheck of uw dak geschikt is.

    Ook kunt u een adviesgesprek aanvragen.

  • Wat is voordeliger voor mij, enkel- of dubbeltarief?

    Dubbeltarief is voordeliger wanneer u minimaal 40% van uw stroom verbruikt tijdens de avond-, nacht- en weekenduren en op nationale feestdagen (daluren). Voor Noord-Brabant en Limburg is dit 50%. Tijdens deze daluren betaalt u een lager tarief (daltarief). Wanneer dit tarief ingaat verschilt per provincie:

    Noord-Brabant en Limburg
    Normaaltarief 07.00 uur – 21.00 uur
    Daltarief 21.00 uur – 07.00 uur

    Overige provincies
    Normaaltarief 07.00 uur – 23.00 uur
    Daltarief 23.00 uur – 07.00 uur
  • Hoe stap ik over van dubbel- naar enkeltarief of andersom?

    Neem voor het overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief of andersom telefonisch contact op met onze klantenservice. Noteer hiervoor uw actuele meterstanden van elektriciteit en/of van gas.

    Voor het overstappen naar dubbeltarief heeft u een slimme meter of een meter met minimaal 2 lopende telwerken nodig. Beschikt u niet over zo’n meter? Vraag deze aan bij uw netbeheerder. Hieraan zijn kosten verbonden.

  • Hoe verleng ik mijn contract?

    Vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt, verlengt u uw contract eenvoudig zelf via Mijn Essent. Vanaf 6 maanden voordat uw contract afloopt, vragen we u contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Past mijn contract nog bij mij?

    Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

  • Waar vind ik de tarieven?

    Bekijk een overzicht van onze tarieven of bekijk uw persoonlijke tarieven.

    Wilt u uw persoonlijke tarieven vergelijken met andere aanbiedingen? Bel het gratis nummer 0800 377 36 80. Met 1 telefoontje weet u of u nog goed zit.

  • Wat gebeurt er nadat ik me heb aangemeld voor een adviesgesprek over zonnepanelen, isolatie, ventilatie of een nieuwe cv-ketel?

    Na een aanvraag voor een adviesgesprek, nemen wij of onze servicepartner binnen 3 werkdagen contact met u op. Advies over zonnepanelen krijgt u van Essent. Onze servicepartner belt u voor advies over uw cv-ketel, isolatie of het reinigen van de mechanische afzuiging.

  • Wat moet ik doen als mijn E-thermostaat niet werkt?

    Vervelend dat uw E-thermostaat niet werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

    Bekijk alle veelgestelde vragen over de E-thermostaat. Staat de oplossing er niet bij? Stel uw vraag dan via de servicedesk.