Klantenservice
Mijn tarieven & producten

Mijn tarieven en producten

In Mijn Essent vind je altijd je huidige tarieven en producten. Je kan zelf veilig en snel wijzigingen doorvoeren.

 

Vraag en antwoord

Dat kan bij ons! Maak een afspraak voor een adviesgesprek of vraag direct een offerte aan.
Liever eerst meer lezen? Bekijk alle informatie over zonnepanelen bij Essent

Met enkeltarief betaal je voor alle stroom die je verbruikt hetzelfde tarief. 

Met dubbeltarief heb je 2 tarieven: 

  • tijdens de avond-, nacht- en weekenduren en op nationale feestdagen betaal je het daltarief;
  • tijdens de overige uren betaal je het normaaltarief.

Wanneer het daltarief ingaat, verschilt per provincie:

Noord-Brabant en Limburg
Normaaltarief 07.00 uur – 21.00 uur
Daltarief 21.00 uur – 07.00 uur

Overige provincies*
Normaaltarief 07.00 uur – 23.00 uur
Daltarief 23.00 uur – 07.00 uur

*In een aantal gemeenten rondom Leiden schakelt de netbeheerder om 21.00 uur. Voor de klanten met dubbeltarief in deze gemeenten hanteert Essent hetzelfde tarief als in de rest van de provincie. Neem contact op met je netbeheerder voor de exacte schakeltijden op je adres.

Je kunt altijd kiezen voor enkeltarief. Dubbeltarief is alleen mogelijk als je een slimme meter hebt.

Dubbeltarief is voordeliger als:

  • je minimaal 50% van je stroom verbruikt tijdens daluren.
  • je stroom teruglevert met zonnepanelen.
Neem contact met ons op en houd je actuele stroommeterstanden bij de hand.
Wil je overstappen naar dubbeltarief? Dan heb je een slimme meter nodig. Je vraagt deze aan bij je netbeheerder. Hieraan zijn kosten verbonden.

Fijn dat je wilt verlengen! Vanaf 1 maand voordat je contract afloopt, regel je gemakkelijk zelf je verlenging in Mijn Essent. Duurt het nog tot 6 maanden voordat je contract afloopt en wil je toch alvast verlengen? Neem contact met ons op. We helpen je verder.

Het is goed om af en toe te kijken of je energiecontract nog past bij je situatie en wensen. We denken graag met je mee. Bel 0800-3773680 (gratis) voor een vrijblijvende ContractCheck.

De einddatum vind je op het energiecontract en in Mijn Essent. Je contract loopt tot en met de datum die je daar ziet staan.

Bekijk een overzicht van onze vaste tarieven of bekijk je persoonlijke tarieven.

Wil je je persoonlijke tarieven vergelijken met andere aanbiedingen? Bel gratis naar 0800-3773680. Met 1 telefoontje weet je of je nog goed zit. 

Je hoeft zelf niets meer te doen. Onze servicepartner neemt binnen 3 werkdagen contact met je op om een afspraak te maken.

Vervelend dat je E-thermostaat niet werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Bekijk alle veelgestelde vragen over de E-thermostaat. Staat de oplossing er niet bij? Stel je vraag dan via de servicedesk.

Bekijk ons beste aanbod voor jou als je alleen stroom wil. Wil je alleen gas? Neem dan contact met ons op.

De postcoderoosregeling of Regeling Verlaagd Tarief bestaat niet meer. Daar is de Subsidieregeling Coöperatieve Energieopwekking (SCE) voor in de plaats gekomen. Op postcoderoosregeling.nl vind je meer informatie over deze nieuwe regeling.