Klantenservice
Mijn tarieven & producten

Mijn tarieven en producten

In Mijn Essent vind je altijd je huidige tarieven en producten. Je kan zelf veilig en snel wijzigingen doorvoeren.

 

Vraag en antwoord

Dat kan bij ons! Maak een afspraak voor een adviesgesprek of vraag direct een offerte aan.

Met enkeltarief betaal je voor alle stroom die je verbruikt hetzelfde tarief. 

Met dubbeltarief heb je 2 tarieven: 

  • tijdens de avond-, nacht- en weekenduren en op nationale feestdagen betaal je het daltarief;
  • tijdens de overige uren betaal je het normaaltarief.

Wanneer het daltarief ingaat, verschilt per provincie:

Noord-Brabant en Limburg
Normaaltarief 07.00 uur – 21.00 uur
Daltarief 21.00 uur – 07.00 uur

Overige provincies*
Normaaltarief 07.00 uur – 23.00 uur
Daltarief 23.00 uur – 07.00 uur

*In een aantal gemeenten rondom Leiden schakelt de netbeheerder om 21.00 uur. Voor de klanten met dubbeltarief in deze gemeenten hanteert Essent hetzelfde tarief als in de rest van de provincie. Neem contact op met je netbeheerder voor de exacte schakeltijden op je adres.

Je kunt altijd kiezen voor enkeltarief. Dubbeltarief is alleen mogelijk als je een meter hebt met 2 of 4 lopende telwerken.

Dubbeltarief is voordeliger als:

  • je minimaal 40% (of 50% in Noord-Brabant en Limburg) van je stroom verbruikt tijdens daluren.
  • je stroom teruglevert met zonnepanelen.
Neem contact met ons op en houd je actuele stroommeterstanden bij de hand.
Wil je overstappen naar dubbeltarief? Dan heb je een meter met minimaal 2 lopende telwerken of een slimme meter nodig. Je vraagt deze aan bij je netbeheerder. Hieraan zijn kosten verbonden.

Fijn dat je wilt verlengen! Vanaf 1 maand voordat je contract afloopt, regel je gemakkelijk zelf je verlenging in Mijn Essent. Duurt het nog tot 6 maanden voordat je contract afloopt en wil je toch alvast verlengen? Neem contact met ons op. We helpen je verder.

Met de vrijblijvende ContractCheck weet je snel of je nog goed zit. Bel hiervoor 0800-3773680 (gratis). Dan zoeken wij het voor je uit.

In Mijn Essent staat de einddatum van je contract. Je vindt de einddatum ook op je energiecontract.

Wil je weten of je contract nog past bij je verbruik, of wil je je contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel dan naar 0800-3773680 (gratis) voor een contractcheck. Wij helpen je graag.

Bekijk een overzicht van onze vaste tarieven of bekijk je persoonlijke tarieven.

Wil je je persoonlijke tarieven vergelijken met andere aanbiedingen? Bel gratis naar 0800-3773680. Met 1 telefoontje weet je of je nog goed zit. 

Onze servicepartner neemt binnen 3 werkdagen contact met je op om een afspraak te maken. Je hoeft zelf dus niets meer te doen.

Vervelend dat je E-thermostaat niet werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Bekijk alle veelgestelde vragen over de E-thermostaat. Staat de oplossing er niet bij? Stel je vraag dan via de servicedesk.

Als klant van Essent kun je deelnemen als je:

  • lid bent van een coöperatie die door de Belastingdienst is goedgekeurd voor de Regeling Verlaagd Tarief;
  • stroom bij ons afneemt en;
  • kleinverbruiker bent.

Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Kom je in aanmerking? Dan regelen we dat meteen.

Lees meer op postcoderoosregeling.nl.