Mijn tarieven en producten

In Mijn Essent vindt u altijd uw huidige tarieven en producten. U kunt zelf veilig en snel wijzigingen doorvoeren.

Vraag en antwoord

Bent u geïnteresseerd in zonnepanelen? Bekijk met de ZonnepanelenCheck of uw dak geschikt is.

Ook kunt u een adviesgesprek aanvragen.

Met enkeltarief betaalt u voor alle stroom die u verbruikt hetzelfde tarief. Met dubbeltarief heeft u 2 tarieven: tijdens de avond-, nacht- en weekenduren en op nationale feestdagen betaalt u het daltarief, tijdens de overige uren het normaaltarief. 

Wanneer het daltarief ingaat, verschilt per provincie:

Noord-Brabant en Limburg
Normaaltarief 07.00 uur – 21.00 uur
Daltarief 21.00 uur – 07.00 uur

Overige provincies*
Normaaltarief 07.00 uur – 23.00 uur
Daltarief 23.00 uur – 07.00 uur

*In een aantal gemeenten rondom Leiden schakelt de netbeheerder om 21.00 uur. Voor de klanten met dubbeltarief in deze gemeenten hanteert Essent hetzelfde tarief als in de rest van de provincie. Neem contact op met uw netbeheerder voor de exacte schakeltijden op uw adres.

U kunt altijd kiezen voor enkeltarief, dubbeltarief is alleen mogelijk wanneer u een meter heeft met 2 of 4 lopende telwerken.

Dubbeltarief is voordeliger wanneer u minimaal 40% (of 50% in Noord-Brabant en Limburg) van uw stroom verbruikt tijdens daluren, ook wanneer u stroom teruglevert met bijvoorbeeld zonnepanelen. 

Daluren zijn de avond-, nacht- en weekenduren en alle uren op nationale feestdagen. Hier ziet u op welke tijdstip de daluren per provincie ingaan.

Neem voor het overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief of andersom telefonisch contact op met onze klantenservice. Noteer hiervoor uw actuele meterstanden van elektriciteit en/of van gas.

Voor het overstappen naar dubbeltarief heeft u een slimme meter of een meter met minimaal 2 lopende telwerken nodig. Beschikt u niet over zo’n meter? Vraag deze aan bij uw netbeheerder. Hieraan zijn kosten verbonden.

U verlengt uw contract eenvoudig zelf via Mijn Essent. Dat kan vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt. Duurt het nog tot 6 maanden voordat uw contract afloopt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

In Mijn Essent vindt u alle informatie over uw contract. Ook de einddatum van uw contract vindt u daar terug.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

Bekijk een overzicht van onze tarieven of bekijk uw persoonlijke tarieven.

Wilt u uw persoonlijke tarieven vergelijken met andere aanbiedingen? Bel het gratis nummer 0800 377 36 80. Met 1 telefoontje weet u of u nog goed zit.

Vervelend dat uw E-thermostaat niet werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Bekijk alle veelgestelde vragen over de E-thermostaat. Staat de oplossing er niet bij? Stel uw vraag dan via de servicedesk.