Inzicht in je energie
Je hebt bij ons altijd inzicht in je verbruik en je energiekosten in de vernieuwde Essent app en Mijn Essent.

Je hebt bij ons altijd inzicht in je verbruik en je energiekosten in de vernieuwde Essent app en Mijn Essent.
Met ons gratis klantprogramma Thuisvoordeel krijg je korting op je stroomtarief en bespaartegoed om je woning te verduurzamen.
Als je voor ons kiest dan heb je een betrouwbare energiepartner met gewoon goede klantenservice en aandacht voor jou.
Je krijgt elke maand een overzichtelijk Energierapport over de voorbije maand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je betaalt een opzegboete als je een contract hebt met een vaste looptijd en je dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel je betaalt, hangt af van wanneer je je vaste contract hebt afgesloten.
Sluit je een vast contract af vanaf 1 juni 2023, dan hangt de hoogte van je opzegboete af van:
• de hoeveelheid energie die je nog zou afnemen
• het prijsverschil tussen jouw contract en een nieuw vergelijkbaar contract
Heb je een vast contract bij ons? In Mijn Essent bereken je direct welke boete je betaalt als je dit contract op een bepaalde datum opzegt.
Voor jou gelden tot de einddatum van je contract de oude regels voor de opzegboete. De hoogte van je boete hangt af van hoe lang je contract nog loopt:
Opzegboete als je stroom én gas afneemt
| Overgebleven looptijd | Je betaalt |
| Minder dan 1,5 jaar | € 100 |
| Tussen 1,5 en 2 jaar | € 150 |
| Tussen 2 en 2,5 jaar | € 200 |
| Langer dan 2,5 jaar | € 250 |
Opzegboete als je stroom óf gas afneemt
| Overgebleven looptijd | Je betaalt |
| Minder dan 1,5 jaar | € 50 |
| Tussen 1,5 en 2 jaar | € 75 |
| Tussen 2 en 2,5 jaar | € 100 |
| Langer dan 2,5 jaar | € 125 |
Je betaalt geen opzegboete als je verhuist en je contract meeneemt naar je nieuwe adres.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Nee, je nieuwe leverancier regelt de opzegging voor je. Zelf hoef je niets te doen.
Weet je zeker dat overstappen de beste keuze is? Doe de ContractCheck om te weten of je nog goed zit. Bel gratis 0800-3773680 voor een check.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bij het doorgeven van een overlijden willen we je natuurlijk goed en snel helpen. Daarom hebben we een paar gegevens nodig:
Alleen de personen die de erfenis krijgen of degene die de erfenis regelt, mogen over het energiecontract van de overledene beslissen. Wordt de erfenis niet of alleen onder voorwaarden geaccepteerd? Dan hebben we een akte van erfrecht nodig. Dat is een officieel document van de notaris. Zo weten we zeker dat we het contract op de juiste manier afsluiten. Stuur dit document binnen 4 weken naar ons op:
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?