Opzeggen

Als u gaat emigreren, samenwonen of naar een verzorgingstehuis gaat, kan het zijn dat wij niet mee kunnen verhuizen. Geef uw verhuisdatum aan ons door dan beëindigen wij uw contract op de dag dat u verhuist.

Overweegt u om over te stappen naar een andere leverancier? Dat vinden we jammer. We willen graag dat u tevreden bent! Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende ContractCheck.

Vraag en antwoord

  • Hoe zeg ik een contract op bij overlijden?

    Gecondoleerd met het overlijden van uw dierbare. We wensen u veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan maken we de opzegging direct in orde. Ook kunnen wij het contract voor u op een andere naam zetten.

  • Hoe zeg ik mijn contract op?

    Jammer dat u overweegt om op te zeggen. U kunt uw contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Soms betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

    Stapt u over naar een andere leverancier, dan beëindigt uw nieuwe energieleverancier het contract voor u.

  • Kan ik de einddatum van mijn contract aanpassen?

    Wilt u de einddatum van uw contract aanpassen, zonder dat u zich heeft aangemeld bij een nieuwe leverancier? Bijvoorbeeld omdat u gaat emigreren, gaat samenwonen of naar een verzorgingstehuis verhuist? Dan wijzigt u eenvoudig zelf uw einddatum in Mijn Essent. De nieuwe datum moet minimaal 2 werkdagen in de toekomst liggen.

    Heeft u zich al aangemeld bij een nieuwe leverancier en wilt u de einddatum aanpassen? Dan kan dat alleen via uw nieuwe leverancier.

  • Moet ik mijn contract opzeggen als ik overstap naar een andere energieleverancier?

    Bij een overstap naar een andere leverancier hoeft u niet zelf uw contract bij ons op te zeggen. Dat doet uw nieuwe energieleverancier voor u.

    Wij vinden het jammer dat u overweegt om over te stappen. Als u nog twijfelt, bel dan naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een persoonlijk aanbod.

  • Waarom wordt mijn contract beëindigd?

    We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt dit voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom te betalen. Dit staat in de brief die u van ons heeft gekregen.

    Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Wat is de status van mijn opzegging?

    Als u uw contract opzegt krijgt u binnen 24 uur een bevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per brief. In de bevestiging staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van stroom en/of gas.

  • Wat moet ik doen als mijn contract is beëindigd terwijl ik niet heb opgezegd?

    Vervelend dat uw contract beëindigd is, zonder dat u heeft opgezegd. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om de onterechte beëindiging van uw contract ongedaan te maken.

  • Waarom krijg ik een aanmeldbevestiging terwijl ik me niet heb aangemeld?

    Het lijkt erop dat u bent aan gemeld zonder dat dit de bedoeling was. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om uw onterechte aanmelding ongedaan te maken.