Klantenservice
Opzeggen
Vraag en antwoord
Gecondoleerd met het overlijden van je dierbare. We wensen je veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Heb je vragen over het energiecontract van de overledene? Bel ons op 0900-1550 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten). Dan kijken we samen naar de mogelijkheden en maken we alles direct in orde.
Jammer dat je overweegt om op te zeggen. Je zegt je contract op door te bellen naar 0800-3773680 (gratis). Je kunt je opzegging ook online regelen.
Stap je over naar een andere leverancier? Dan hoef je niks te doen. Je nieuwe leverancier regelt de opzegging voor je.
Je betaalt een opzegvergoeding als je een contract hebt met een vaste looptijd en je dit vóór de einddatum opzegt.
Hoe hoog is de opzegvergoeding hangt af van de looptijd die nog over is. En of je een contract voor alleen stroom of gas hebt of voor allebei. In mijn Essent staat wanneer je contract afloopt.
Opzegvergoeding als je stroom én gas afneemt
Overgebleven looptijd | Je betaalt |
Minder dan 1,5 jaar | € 100,- |
Tussen 1,5 en 2 jaar | € 150,- |
Tussen 2 en 2,5 jaar | € 200,- |
Langer dan 2,5 jaar | € 250,- |
Opzegvergoeding als je stroom óf gas afneemt
Overgebleven looptijd | Je betaalt |
Minder dan 1,5 jaar | € 50,- |
Tussen 1,5 en 2 jaar | € 75,- |
Tussen 2 en 2,5 jaar | € 100,- |
Langer dan 2,5 jaar | € 125,-
|
Je betaalt geen opzegvergoeding als je verhuist en je je contract meeneemt naar je nieuwe adres.
Dat kan alleen als je je nog niet hebt aangemeld bij een nieuwe energieleverancier. Je past de einddatum van je contract eenvoudig zelf aan. De nieuwe datum moet minimaal 2 werkdagen in de toekomst liggen.
In Mijn Essent staat de einddatum van je contract. Je vindt de einddatum ook op je energiecontract.
Wil je weten of je contract nog past bij je verbruik, of wil je je contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel dan naar 0800-3773680 (gratis) voor een contractcheck. Wij helpen je graag.
Moet ik mijn contract opzeggen als ik overstap naar een andere energieleverancier?
Nee, dat doet je nieuwe energieleverancier voor je.
Weet je zeker dat overstappen de beste keuze is? Bel 0800-3773680 (gratis) voor een persoonlijk aanbod. Dan weet je zeker dat je goed zit.
We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald.
Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar wat er nog mogelijk is.
Lees hier meer informatie over de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.
Als je je contract opzegt, krijg je binnen 24 uur een e-mail of binnen 7 dagen een brief. Hierin staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van stroom en/of gas.
Na de afmelddatum ontvang je binnen 6 weken de eindrekening.
Ben je overgestapt naar een andere leverancier? Vraag de status van je overstap dan op bij je nieuwe leverancier.
Wat moet ik doen als mijn contract is beëindigd terwijl ik niet heb opgezegd?
Vervelend dat je contract onterecht is stopgezet. Neem contact met ons op. Zorgen wij dat het weer goedkomt.
Waarom krijg ik een aanmeldbevestiging terwijl ik me niet heb aangemeld?
We zoeken graag voor je uit hoe dat kan. Neem contact met ons op, dan lossen we het meteen op.
Dat kan zonder kosten binnen 14 dagen nadat je de bevestiging van je contract hebt ontvangen. Is de levering gestart binnen deze 14 dagen? Dan betaal je voor de geleverde energie.
Bel 0800-0244556 (gratis) of stuur een brief naar:
Essent Retail Energie B.V.
Postbus 1484
5200 BM ’s-Hertogenbosch
Staat jouw vraag er niet bij
Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen of stel ons je vraag.