Opzeggen

Als u gaat emigreren, samenwonen of naar een verzorgingstehuis gaat, kan het zijn dat wij niet mee kunnen verhuizen. Geef uw verhuisdatum aan ons door dan beëindigen wij uw contract op de dag dat u verhuist.

Overweegt u om over te stappen naar een andere leverancier? Dat vinden we jammer. We willen graag dat u tevreden bent! Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende ContractCheck.

Vraag en antwoord

Gecondoleerd met het overlijden van uw dierbare. We wensen u veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Heeft u vragen over het energiecontract van de overledene? Neem daarvoor telefonisch contact op met onze klantenservice. We kijken samen met u naar de mogelijkheden en maken alles direct in orde.

Jammer dat u overweegt om op te zeggen. U kunt uw contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Soms betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

Stapt u over naar een andere leverancier, dan zegt uw nieuwe energieleverancier het contract voor u op.

Wilt u de einddatum van uw contract aanpassen, zonder dat u zich heeft aangemeld bij een nieuwe leverancier? Bijvoorbeeld omdat u gaat emigreren, gaat samenwonen of naar een verzorgingstehuis verhuist? Dan wijzigt u eenvoudig zelf uw einddatum in Mijn Essent. De nieuwe datum moet minimaal 2 werkdagen in de toekomst liggen.

Heeft u zich al aangemeld bij een nieuwe leverancier en wilt u de einddatum aanpassen? Dan kan dat alleen via uw nieuwe leverancier.

In Mijn Essent vindt u alle informatie over uw contract. Ook de einddatum van uw contract vindt u daar terug.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

Nee, u hoeft uw contract niet zelf bij ons op te zeggen. Dat doet uw nieuwe energieleverancier voor u.

Wij vinden het jammer als u overstapt. Twijfelt u nog? Bel dan naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een persoonlijk aanbod.

We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt dit voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom te betalen. Dit staat in de brief die u van ons heeft gekregen.

Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

Als u uw contract opzegt krijgt u binnen 24 uur een bevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per brief. In de bevestiging staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van stroom en/of gas.

Vervelend dat uw contract onterecht beëindigd is. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan maken we het direct in orde. Excuses voor het ongemak.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan maken we het direct voor u in orde. Excuses voor het ongemak.