Nieuwe klanten
Opzegvergoeding
Als je je contract bij je huidige leverancier eerder opzegt, kunnen zij om een opzegvergoeding vragen. Soms betalen we deze opzegvergoeding tot maximaal 250 euro aan je terug. In de actievoorwaarden lees je of je hier recht op hebt. De actievoorwaarden heb je per post of e-mail ontvangen en vind je ook in Mijn Essent.
Heb je recht op een opzegvergoeding? Vraag de terugbetaling van je opzegvergoeding dan binnen 3 maanden na de startdatum van de energielevering aan in Mijn Essent. Je krijgt het bedrag binnen 4 maanden op je rekening. Lees hier meer over opzegvergoeding.
Startdatum aanpassen
Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.
- Ligt de oorspronkelijke startdatum meer dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.
- Neem online contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Veelgestelde vragen van nieuwe klanten
De onrust in Oekraïne zorgt voor onzekerheid op de energiemarkt en een stijging van de gasprijzen. De prijzen zijn op dit moment zo hoog dat Essent voorlopig geen vaste contracten aanbiedt. Je bent met een lopend flexibel contract voordeliger uit dan met een nieuw vast contract.
Klant worden is heel simpel. Of je nu overstapt of je eerste contract afsluit. Wij regelen alles voor je.
Kijk in de bevestigingsmail of -brief van je aanmelding. Daar staat precies wanneer en hoe je je welkomstcadeau of welkomstkorting krijgt.
Bij je aanmelding als nieuwe klant ontvang je een e-mail of brief. Hierin staat de datum waarop je contract start. De startdatum vind je ook op je contract en in Mijn Essent.
Dat doen we bij deze situaties:
- Bij nieuwe klanten laten we altijd een kredietwaardigheidstoets uitvoeren door Experian. Uit deze toets kan komen dat je een waarborgsom moet betalen. Als we binnenkort de levering beëindigen omdat je een betalingsachterstand hebt, maar je wilt toch klant blijven.
- Als we eerder het contract met je hebben beëindigd door een betalingsachterstand en je wilt opnieuw klant worden.
- Als je vorige leverancier het contract met je heeft beëindigd door een betalingsachterstand.
Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Ja, dat kan. Neem contact met ons op, dan regelen we het voor je.
Binnen 2 weken na het starten van de energielevering ontvang je de rekening van je eerste termijnbedrag. Je hebt 14 dagen de tijd om deze te betalen. Betaal je via automatische incasso? Dan zie je in Mijn Essent op welke datum we het termijnbedrag afschrijven.
Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding als klant?
Na je aanmelding sturen we je direct een bevestiging per e-mail of brief. Daarna krijg je binnen 7 dagen je nieuwe energiecontract. Neem contact met ons op als je geen bevestiging ontvangt.
Bekijk ons beste aanbod voor jou als je alleen stroom wil. Wil je alleen gas? Neem dan contact met ons op.
Als je je facturen op tijd hebt betaald, krijg je na 3 jaar je waarborgsom terug. Heb je toch een keer te laat betaald, verlengen we dit termijn met een jaar.
Stap je binnen 3 jaar over naar een andere leverancier? Dan verrekenen we de waarborgsom met het saldo op je eindrekening. Als er nog een tegoed overblijft, betalen we dit binnen 2 weken na het opmaken van de eindrekening aan je uit.
Staat je vraag er niet bij?
Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen of stel ons je vraag.