Mijn contract

Als u klant bij ons bent geworden, ontvangt u altijd een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heeft u vragen over uw contract, dan helpen wij u graag.

Vraag en antwoord

Een extra adres aanmelden
Heeft u tijdens uw verhuizing (tijdelijk) 2 adressen? Een extra adres meldt u eenvoudig aan bij het doorgeven van uw verhuizing
Wilt u om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voegt u eenvoudig zelf stroom of gas toe aan uw huidige contract.

U verlengt uw contract eenvoudig zelf via Mijn Essent. Dat kan vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt. Duurt het nog tot 6 maanden voordat uw contract afloopt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ja, u past de startdatum van uw contract eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. De originele startdatum moet wel minimaal 2 dagen in de toekomst liggen.

In Mijn Essent vindt u alle informatie over uw contract. Ook de einddatum van uw contract vindt u daar terug.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

U kunt uw contract voor stroom en/of gas binnen 14 dagen na de bevestiging kosteloos annuleren. Dit kan:

  • telefonisch via 0800-0244556 (gratis)
  • of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V. 

Postbus 1484

5200 BM ’s-Hertogenbosch

Nee, dat kan helaas niet. Als u tijdelijk geen energiecontract nodig heeft, geef dit dan telefonisch door via onze klantenservice. Samen vinden we een oplossing!

Goed nieuws, bij Essent krijgen alle klanten automatisch Groene Stroom zonder meerprijs. 

Bent u klant en heeft u ook interesse in groen gas? Bekijk ons aanbod voor DubbelGroen in Mijn Essent.
Bent u nog geen klant? Lees hier meer over de voordelen van DubbelGroen.

Dat kan alleen in geval van: 

  • overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen. 
  • naamsverandering door echtscheiding. Een voorwaarde is dat het contract al op uw naam staat. Alleen dan kunnen wij uw achternaam op het contract veranderen.

Neem in beide gevallen telefonisch contact op met onze klantenservice.

We willen graag dat u tevreden bent. Daarom kunt u altijd bij ons terecht voor een vrijblijvende ContractCheck. 

Bel gratis 0800-3773680. We kijken samen welk contract het beste bij u past. Of we nemen een aanbod van een andere leverancier met u door.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan maken we het direct voor u in orde. Excuses voor het ongemak.

We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt dit voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom te betalen. Dit staat in de brief die u van ons heeft gekregen.

Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

Nadat u zich heeft aangemeld als klant, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail of binnen 7 werkdagen een brief. Hierin laten we u weten dat we uw aanmelding hebben ontvangen.

Heeft deze bevestiging niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Uw klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017. 

U vindt uw klantnummer: 

  • in Mijn Essent 
  • in uw contract 
  • op uw jaarrekening 
  • in e-mails en brieven 
  • in het betaaloverzicht van uw bank