Mijn contract

Je energiecontract heb je altijd snel bij de hand via Mijn Essent. Hier regel je snel en eenvoudig al je energiezaken. Heb je een vraag over je contract? We helpen je graag.

Startdatum aanpassen

Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan pas je makkelijk je startdatum aan in Mijn Essent. Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.

Contract verlengen

Kijk in Mijn Essent of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven met je huidige contract en verleng je contract als dat gunstig is.

Contract opzeggen

Jammer dat je overweegt om je contract op te zeggen. We willen graag dat je tevreden bent. Je regelt je opzegging online of telefonisch. Wat jij fijn vindt.

Einddatum contract

Op zoek naar de einddatum? Deze vind je op het energiecontract. De einddatum staat ook in Mijn Essent. Je contract loopt tot en met de einddatum die je daar ziet staan.

Ken je Thuisvoordeel al?

Speciaal voor jou als klant hebben we Thuisvoordeel. Met dit klantprogramma krijg je tot wel 10% extra korting op je stroomtarief. Daarnaast verrassen we je regelmatig met een cadeautje en krijg je extra voordeel op bijvoorbeeld isolatie en cv-onderhoud. Meer weten?
Freek Thuisvoordeel

Veelgestelde vragen over het energiecontract

Kijk in Mijn Essent of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven met je huidige contract en verleng je contract als dat gunstig is. 

De einddatum vind je op het energiecontract en in Mijn Essent.

Bekijk je contract

Loopt je contract met een vaste looptijd binnenkort af? Dan wordt dit automatisch omgezet in een flexibel contract met variabele tarieven. Voordat je contract afloopt, informeren we je over deze tarieven. Door de huidige inkoopprijzen zijn deze hoger dan je gewend bent.

Ja, dat kan zeker!

  • Ligt de oorspronkelijke startdatum verder dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.
  • Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.

Pas de startdatum van je contract aan

Een extra adres aanmelden

  • Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing.
  • Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Een extra product aanmelden

In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.

Voeg een product toe aan je contract

Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.

Annuleer je contract

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, (0)13, (0)15, 16 of (0)17.

Je vindt je klantnummer:

  • in Mijn Essent
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails en brieven

Mijn klantnummer opzoeken

Ja, dat kan in deze situaties:

  • Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.  
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.
  • Als je btw op je zonnepanelen wil terugvragen en de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract. Of andersom. We hebben een schriftelijke bevestiging nodig om dit aan te passen. Hierin moeten de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude én de nieuwe contractant staan.

Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Of bekijk de uitleg over het incassoproces. Daar lees je de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.
Bekijk ons beste aanbod voor jou als je alleen stroom wilt. Wil je alleen gas? Neem dan contact met ons op.

Staat je vraag er niet bij?

Bekijk alle informatie over andere onderwerpen of neem contact met ons op.