Mijn contract
Fijn dat je wilt verlengen! Vanaf 1 maand voordat je contract afloopt, regel je gemakkelijk zelf je verlenging in Mijn Essent. Duurt het nog tot 6 maanden voordat je contract afloopt en wil je toch alvast verlengen? Neem contact met ons op. We helpen je verder.
Ja, dat kan.
Start de levering van energie binnen 2 dagen en wil je de startdatum aanpassen? Neem dan contact met ons op. We helpen je om dit te regelen.
In deze situaties pas je eenvoudig zelf je startdatum aan:
In Mijn Essent staat de einddatum van je contract. Je vindt de einddatum ook op je energiecontract.
Wil je weten of je contract nog past bij je verbruik, of wil je je contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel dan naar 0800-3773680 (gratis) voor een contractcheck. Wij helpen je graag.
Dat kan zonder kosten binnen 14 dagen nadat je de bevestiging van je contract hebt ontvangen. Is de levering gestart binnen deze 14 dagen? Dan betaal je voor de geleverde energie.
Bel 0800-0244556 (gratis) of stuur een brief naar:
Essent Retail Energie B.V.
Postbus 1484
5200 BM ’s-Hertogenbosch
Helaas kan dat niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Bel ons, dan kijken we samen of er een oplossing is.
Bij Essent leveren we al onze klanten altijd groene stroom. Deze stroom wordt opgewekt door Europese windmolens. Wil je stroom van Nederlandse wind? Geen probleem, dan kies je voor DubbelGroen. Je krijgt dan 100% Nederlandse WindStroom.
Ja, dat kan in deze situaties:
Neem contact met ons op. We helpen je direct verder.
Met de vrijblijvende ContractCheck weet je snel of je nog goed zit. Bel hiervoor 0800-3773680 (gratis). Dan zoeken wij het voor je uit.
Waarom krijg ik een aanmeldbevestiging terwijl ik me niet heb aangemeld?
We zoeken graag voor je uit hoe dat kan. Neem contact met ons op, dan lossen we het meteen op.
We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald.
Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar wat er nog mogelijk is.
Lees hier meer informatie over de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.
Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding als klant?
Nadat je je hebt aangemeld als klant, ontvang je binnen 24 uur een e-mail of binnen 7 werkdagen een brief. Hierin bevestigen we dat we je aanmelding hebben ontvangen.
Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017 013 of 13.
Je vindt je klantnummer:
Jazeker! Bekijk ons beste aanbod voor jou.
Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen stel ons je vraag.