Mijn contract

Alles over je energiecontract

Je energiecontract heb je altijd snel bij de hand via Mijn Essent. Hier regel je snel en eenvoudig al je energiezaken. Heb je een vraag over je contract? We helpen je graag.

Naar mijn contract

Icoon van een vergrootglas

Startdatum aanpassen

Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.

  • Ligt de oorspronkelijke startdatum meer dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.
  • Neem online contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.

Pas de startdatum van je contract aan

Icoon van een pen en papier

Contract verlengen

Fijn dat je wilt verlengen! Verlengen kan als je contract binnen 6 maanden afloopt. Dit regel je makkelijk zelf in Mijn Essent. We hebben een speciaal verlengingsaanbod met voordelige deals.

Bekijk het verlengingsaanbod

Icoon van een envelop

Einddatum contract

Op zoek naar de einddatum? Deze vind je op het energiecontract. De einddatum staat ook in Mijn Essent. Je contract loopt tot en met de einddatum die je daar ziet staan.

Icoon van een meter

Contract opzeggen

Jammer dat je overweegt om je contract op te zeggen. We willen graag dat je tevreden bent. Je regelt je opzegging online of telefonisch. Wat jij fijn vindt.

Lees meer over opzeggen

Ken je Thuisvoordeel al?

Speciaal voor jou als klant hebben we Thuisvoordeel. Met dit klantprogramma krijg je tot wel 10% extra korting op je stroomtarief. Daarnaast verrassen we je regelmatig met een cadeautje en krijg je extra voordeel op bijvoorbeeld isolatie en cv-onderhoud. Meer weten?

Ontdek Thuisvoordeel

Thuisvoordeel van Essent

Veelgestelde vragen over het energiecontract

Fijn dat je wilt verlengen! Vanaf 1 maand voordat je contract afloopt, regel je gemakkelijk zelf je verlenging in Mijn Essent. Duurt het nog tot 6 maanden voordat je contract afloopt en wil je toch alvast verlengen? Neem contact met ons op. We helpen je verder.

De einddatum vind je op het energiecontract en in Mijn Essent. Je contract loopt tot en met de datum die je daar ziet staan.

Ja, dat kan zeker!

  • Ligt de oorspronkelijke startdatum verder 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.
  • Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Een extra adres aanmelden
  • Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing.
  • Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.

Het is goed om af en toe te kijken of je energiecontract nog past bij je situatie en wensen. We denken graag met je mee. Bel 0800-3773680 (gratis) voor een vrijblijvende ContractCheck.

Binnen 14 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen, kun je je contract zonder kosten annuleren. Is de levering binnen deze 14 dagen gestart? Dan betaal je voor de geleverde energie.

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, (0)13, (0)15, 16 of (0)17.

Je vindt je klantnummer:

  • in Mijn Essent
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails en brieven

Ja, dat kan in een aantal situaties.

  • Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.  
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.
  • Als je btw op je zonnepanelen wil terugvragen en de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract. Of andersom. We hebben een schriftelijke bevestiging nodig om dit aan te passen. Hierin moeten de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude én de nieuwe contractant staan.

Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Neem contact met ons op. Dan kijken we samen wat er nog mogelijk is. Of bekijk de uitleg over het incassoproces. Daar lees je ook de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.

Bekijk ons beste aanbod voor jou als je alleen stroom wil. Wil je alleen gas? Neem dan contact met ons op.