Mijn contract

Als u klant bij ons bent geworden, ontvangt u altijd een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heeft u vragen over uw contract, dan helpen wij u graag.

Vraag en antwoord

  • Heeft u (tijdelijk) twee adressen tijdens uw verhuizing? Dan meldt u uw extra adres aan bij het doorgeven van uw verhuizing.
  • Neem voor het aanmelden van een extra adres, anders dan voor verhuizen, telefonisch contact op met onze klantenservice.
  • Het toevoegen van stroom of gas aan uw huidige contract regelt u eenvoudig zelf in Mijn Essent.

Vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt, verlengt u uw contract eenvoudig zelf via Mijn Essent. Vanaf 6 maanden voordat uw contract afloopt, vragen we u contact op te nemen met onze klantenservice.

Dat kan, als de originele startdatum minimaal 2 dagen in de toekomst ligt. U past de startdatum van uw contract eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.

In Mijn Essent vindt u alle informatie over uw contract, zoals de looptijd en de producten die u afneemt.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

U kunt uw contract voor stroom en/of gas binnen 14 dagen nadat u de bevestiging van uw contract heeft gekregen kosteloos annuleren. Dit kan:

  • telefonisch via 0800-0244556 (gratis)
  • of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V. 

Postbus 1484

5200 BM ’s-Hertogenbosch

Het is helaas niet mogelijk uw contract tijdelijk stop te zetten. Gaat u bijvoorbeeld verhuizen en heeft u niet direct een andere woning gevonden? Woont tijdelijk bij iemand anders, of heeft u om een andere reden even geen energiecontract nodig? Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om dit door te geven.

U kunt altijd overstappen op groene stroom. U wijzigt uw product(en) eenvoudig zelf online.
Het is mogelijk dat u een vergoeding betaalt voor het wijzigen van uw contract.

Dat kan alleen in geval van: 

  • overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen. 
  • naamswijziging door echtscheiding, als het contract al op uw naam staat. U kunt dan de naam op het contract veranderen in uw geboortenaam.

Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

Het lijkt erop dat u bent aan gemeld zonder dat dit de bedoeling was. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om uw onterechte aanmelding ongedaan te maken.

We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt dit voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom te betalen. Dit staat in de brief die u van ons heeft gekregen.

Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

Na uw aanmelding ontvangt u binnen 24 uur een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heeft u geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Uw klantnummer is een persoonlijk nummer dat meestal bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017.

U vindt uw klantnummer in Mijn Essent. Ook vermelden we uw klantnummer altijd in uw contract, op uw jaarrekening, in e-mails of brieven en in het betaaloverzicht van uw bank.