Mijn contract

Als u klant bij ons bent geworden, ontvangt u altijd een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heeft u vragen over uw contract, dan helpen wij u graag.

Vraag en antwoord

  • Hoe meld ik een extra adres of product aan?
    • Heeft u (tijdelijk) twee adressen tijdens uw verhuizing? Dan meldt u uw extra adres aan bij het doorgeven van uw verhuizing.
    • Neem voor het aanmelden van een extra adres, anders dan voor verhuizen, telefonisch contact op met onze klantenservice.
    • Het toevoegen van stroom of gas aan uw huidige contract regelt u eenvoudig zelf in Mijn Essent.
  • Hoe verleng ik mijn contract?

    Vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt, verlengt u uw contract eenvoudig zelf via Mijn Essent. Vanaf 6 maanden voordat uw contract afloopt, vragen we u contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Kan ik de startdatum van mijn contract aanpassen?

    Dat kan. U past de startdatum van uw contract eenvoudig zelf aan in Mijn Essent als:

    • de datum binnen de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen ligt
    • de originele startdatum minimaal 2 dagen in de toekomst ligt
  • Kan ik mijn contract nog annuleren?

    U kunt uw contract voor stroom en/of gas binnen 14 dagen nadat u de bevestiging van uw contract heeft gekregen kosteloos annuleren. Dit kan:

    • telefonisch via 0800-0244556 (gratis)
    • of stuur een brief naar:

    Essent Retail Energie B.V. 

    Postbus 1484

    5200 BM ’s-Hertogenbosch

  • Kan ik mijn contract tijdelijk stopzetten?

    Het is helaas niet mogelijk uw contract tijdelijk stop te zetten.

    Als u bijvoorbeeld gaat verhuizen en u heeft niet direct een andere woning gevonden of u woont tijdelijk bij iemand anders, dan zegt u uw contract op. Daarna kunt u eenvoudig en snel weer klant worden.

  • Kan ik overstappen op groene stroom?
    U kunt altijd overstappen op groene stroom. U wijzigt uw product(en) eenvoudig zelf online.
    Het is mogelijk dat u een vergoeding betaalt voor het wijzigen van uw contract.
  • Kan ik een contract op een andere naam zetten?

    Dat kan alleen in geval van overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Past mijn contract nog bij mij?

    Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

  • Waarom krijg ik een aanmeldbevestiging terwijl ik me niet heb aangemeld?

    Het lijkt erop dat u bent aan gemeld zonder dat dit de bedoeling was. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om uw onterechte aanmelding ongedaan te maken.

  • Waarom wordt mijn contract beëindigd?

    We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt dit voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom te betalen. Dit staat in de brief die u van ons heeft gekregen.

    Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding?

    Na uw aanmelding ontvangt u binnen 24 uur een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heeft u geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wat is mijn klantnummer?

    Uw klantnummer is een persoonlijk nummer dat meestal bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017.

    U vindt uw klantnummer in Mijn Essent. Ook vermelden we uw klantnummer altijd in uw contract, op uw jaarrekening, in e-mails of brieven en in het betaaloverzicht van uw bank.