Mijn contract

Als u klant bij ons bent geworden, ontvangt u altijd een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heeft u vragen over uw contract, dan helpen wij u graag.

Vraag en antwoord

Een extra adres aanmelden
Heeft u tijdens uw verhuizing (tijdelijk) 2 adressen? Een extra adres meldt u eenvoudig aan bij het doorgeven van uw verhuizing
Wilt u om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voegt u eenvoudig zelf stroom of gas toe aan uw huidige contract.

U verlengt uw contract eenvoudig zelf via Mijn Essent. Dat kan vanaf 1 maand voordat uw contract afloopt. Duurt het nog tot 6 maanden voordat uw contract afloopt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Dat kan, als de originele startdatum minimaal 2 dagen in de toekomst ligt. U past de startdatum van uw contract eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.

In Mijn Essent vindt u alle informatie over uw contract. Ook de einddatum van uw contract vindt u daar terug.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

U kunt uw contract voor stroom en/of gas binnen 14 dagen nadat u de bevestiging van uw contract heeft gekregen kosteloos annuleren. Dit kan:

  • telefonisch via 0800-0244556 (gratis)
  • of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V. 

Postbus 1484

5200 BM ’s-Hertogenbosch

Nee, dat kan helaas niet. Als u tijdelijk geen energiecontract nodig heeft, geef dit dan telefonisch door via onze klantenservice. Samen vinden we een oplossing!

Ja, u kunt altijd overstappen op groene stroom. U past dit eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.

Soms betaalt u een vergoeding voor het aanpassen van uw contract. We vermelden dit dan tijdens het overstappen, vóórdat u de verandering definitief maakt.

Dat kan alleen in geval van: 

  • overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen. 
  • naamsverandering door echtscheiding. Een voorwaarde is dat het contract al op uw naam staat. Alleen dan kunnen wij uw achternaam op het contract veranderen.

Neem in beide gevallen telefonisch contact op met onze klantenservice.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

Het lijkt erop dat u bent aan gemeld zonder dat dit de bedoeling was. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om uw onterechte aanmelding ongedaan te maken.

We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt dit voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom te betalen. Dit staat in de brief die u van ons heeft gekregen.

Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

Nadat u zich heeft aangemeld als klant, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail of binnen 7 werkdagen een brief. 

Heeft deze bevestiging niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Uw klantnummer is een persoonlijk nummer dat meestal bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017.

U vindt uw klantnummer in Mijn Essent. Ook vermelden we uw klantnummer altijd in uw contract, op uw jaarrekening, in e-mails of brieven en in het betaaloverzicht van uw bank.