Mijn contract

Alles over je energiecontract

Je energiecontract heb je altijd snel bij de hand via Mijn Essent. Hier regel je snel en eenvoudig al je energiezaken. Heb je een vraag over je contract? We helpen je graag.

Naar mijn contract

Icoon van een vergrootglas

Startdatum aanpassen

Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.

  • Ligt de oorspronkelijke startdatum meer dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.
  • Neem online contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.

Pas de startdatum van je contract aan

Icoon van een pen en papier

Contract verlengen

Fijn dat je wilt verlengen! Normaal gesproken kun je vanaf 1 maand voordat je contract afloopt gemakkelijk zelf je verlenging in Mijn Essent regelen.

Bekijk wat op dit moment de beste keuze voor je contract is in verband met de huidige energietarieven. We denken graag mee.

Bekijk ons advies

Icoon van een envelop

Einddatum contract

Op zoek naar de einddatum? Deze vind je op het energiecontract. De einddatum staat ook in Mijn Essent. Je contract loopt tot en met de einddatum die je daar ziet staan.

Icoon van een meter

Contract opzeggen

Jammer dat je overweegt om je contract op te zeggen. We willen graag dat je tevreden bent. Je regelt je opzegging online of telefonisch. Wat jij fijn vindt.

Lees meer over opzeggen

Ken je Thuisvoordeel al?

Speciaal voor jou als klant hebben we Thuisvoordeel. Met dit klantprogramma krijg je tot wel 10% extra korting op je stroomtarief. Daarnaast verrassen we je regelmatig met een cadeautje en krijg je extra voordeel op bijvoorbeeld isolatie en cv-onderhoud. Meer weten?

Ontdek Thuisvoordeel

Thuisvoordeel van Essent

Veelgestelde vragen over het energiecontract

We zijn natuurlijk heel blij dat je klant bij ons wil blijven en je contract wil verlengen. Bekijk wat op dit moment de beste keuze is voor jouw contract.

De einddatum vind je op het energiecontract en in Mijn Essent.

Ja, dat kan zeker!

  • Ligt de oorspronkelijke startdatum verder dan 2 dagen in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent.
  • Neem contact met ons op als de levering binnen 2 dagen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Een extra adres aanmelden
  • Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing.
  • Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.

Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, (0)13, (0)15, 16 of (0)17.

Je vindt je klantnummer:

  • in Mijn Essent
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails en brieven

Ja, dat kan in deze situaties:

  • Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.  
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.
  • Als je btw op je zonnepanelen wil terugvragen en de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract. Of andersom. We hebben een schriftelijke bevestiging nodig om dit aan te passen. Hierin moeten de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude én de nieuwe contractant staan.

Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Of bekijk de uitleg over het incassoproces. Daar lees je de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.

Bekijk ons beste aanbod voor jou als je alleen stroom wil. Wil je alleen gas? Neem dan contact met ons op.