Alles over de laadpas en laaddruppel van Essent

Bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden.

Vragen over de nieuwe laadpas vanaf 1 oktober

Nee, dat kan niet. Je ontvangt je nieuwe pas of druppel uiterlijk op 15 september. Activeren kan op elk moment dat het jou uitkomt via de Essent Laadpas app.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Neem contact met ons op. Bel ons op 073 850 17 77. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je oude laadpas of laaddruppel werkt tot en met 30 september. Daarna heb je de nieuwe nodig om te kunnen laden.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Heb je de nieuwe geactiveerd? Dan kun je de oude na 1 oktober weggooien.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, je nieuwe pas of druppel werkt gewoon op je laadpaal, of die nu van Essent is of niet.

Heb je een Essent laadpaal die beveiligd is met je oude pas of druppel? Dan zorgen wij automatisch dat je nieuwe werkt zodra je ’m activeert. Gebruik je een laadpaal van een andere aanbieder? Dan moet je je nieuwe pas of druppel mogelijk even zelf koppelen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

We sturen je automatisch een nieuwe laadpas of laaddruppel, zodat je kunt blijven laden. Je huidige laadpas of laaddruppel werkt nog tot en met 30 september.

Wil je stoppen met je abonnement? Dat kan op elk moment. Je krijgt de nieuwe laadpas of laaddruppel dan toch. Activeer je ’m niet, dan kun je hem gewoon weggooien. Zeg je abonnement ook op in Mijn Essent, zo loopt het niet automatisch door.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Controleer eerst of je de juiste app gebruikt. Lukt het activeren daarna nog niet? We helpen je graag. Bel ons op 073 850 17 77. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je kunt inloggen met je Essent account. Heb je nog geen account aangemaakt, volg onderstaande stappen:

  1. Maak binnen 1 minuut zelf een account aan.
  2. Je ontvangt daarna een e-mail.
  3. Activeer je account door op de link in de e-mail te klikken. Hier stel je ook een wachtwoord in.
  4. Log in met je e-mailadres en het wachtwoord dat je net hebt ingesteld.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je betaalt geen dubbele abonnementskosten. Ook niet als je beide passen of druppels een tijdje naast elkaar gebruikt. Je abonnement loopt gewoon door zoals je gewend bent.

Heeft dit antwoord je geholpen?

We sturen je nieuwe laadpas of laaddruppel naar het postadres dat bij ons bekend is. Controleer in Mijn Essent bij Elektrisch Laden, tabblad Persoonlijke gegevens of dit nog klopt. Pas het vóór 22 augustus aan of neem contact met ons op. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Die zie je niet in de nieuwe app, maar wel op je facturen. Log in op Mijn Essent en ga naar Elektrisch Laden, tabblad Facturen & Betalen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

 

Andere veelgestelde vragen

Vraag eenvoudig online een laadpas of laaddruppel aan. We versturen je pas of druppel binnen 2 werkdagen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je krijgt niet automatisch een laadpas of -druppel bij je laadpaal. Je kunt wel makkelijk zelf een laadpas of laaddruppel aanvragen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Nadat je de laadpas of laaddruppel hebt aangevraagd, versturen we die binnen 2 werkdagen. Je ontvangt een mail waarin we bevestigen dat we de pas of druppel hebben verstuurd. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, dat kan. Je ontvangt een geactiveerde pas of druppel. Je laadpas of laaddruppel wordt ook automatisch gekoppeld aan je Essent Elektrisch Laden App als je inlogt met je Essent account.

Heeft dit antwoord je geholpen?

De aanschaf van je laadpas of laaddruppel is gratis. Daarna betaal je elke maand 4 euro abonnementskosten. En natuurlijk wat je verbruikt met het laden.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Dat verschilt per laadpaal. Elke aanbieder bepaalt zelf de tarieven per kWh. Je vindt de tarieven terug op de laadpaal zelf of in de Elektrisch Laden App. Met de Essent laadpas betaal je geen starttarief en rekenen we geen extra kosten per laadsessie. Je betaalt slechts 4 euro abonnementskosten per maand. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je ontvangt elke maand een factuur van de kosten voor je laadsessies en de abonnementskosten van je laadpas of -druppel. Deze kosten betaal je via automatische incasso en worden maandelijks rond dezelfde datum afgeschreven.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, je kunt bij elke laadpaal laden. Ook bij snelladers zoals Fastned.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja. Bij 99,9% van de laadpalen in de Benelux kun je laden met je Essent laadpas of -druppel. Je kunt sowieso bij alle snelladers laden. In de app vind je alle laadpalen die werken met de Essent laadpas en de bijbehorende tarieven.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je kunt in heel Europa laden met je Essent laadpas. Houd er rekening mee dat niet elk land dezelfde dekking heeft. In West-Europa is de dekking beter dan in Oost- en Zuid-Europa, maar ook daar kun je laden. In de app zie je een overzicht van alle beschikbare laadpalen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Je ziet je laadsessies van je laadpas of laaddruppel in je Essent Elektrisch Laden App en in Mijn Essent Elektrisch Laden. Zodra je een maandelijkse factuur ontvangt, zie je daarop ook je laadsessies.

Heeft dit antwoord je geholpen?

De laadpas is een kaart met het formaat van een bankpasje. De laaddruppel is kleiner en kun je aan je sleutelbos hangen. Verder werken ze precies hetzelfde. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met een Essent Laadpaaladviseur.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met een Essent Laadpaaladviseur.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Neem zo snel mogelijk contact op met een Essent Laadpaaladviseur. Dan blokkeren we je laadpas of laaddruppel en bestellen we een nieuwe voor je.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Soms kan het wat langer duren, bijvoorbeeld door drukte bij de post. Wacht minimaal 5 werkdagen. Duurt het langer? Neem dan contact op met onze laadpaaladviseurs. Zij kijken het voor je na.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Staat je vraag er niet bij?

Ga terug naar het overzicht. Hier vind je alle veelgestelde vragen en lees je hoe je contact opneemt met een Essent Laadpaaladviseur.