Alles over de laadpas en laaddruppel van Essent
Vragen over de nieuwe laadpas vanaf 1 oktober
Kan ik mijn nieuwe laadpas of laaddruppel op een ander moment ontvangen?
Nee, dat kan niet. Je ontvangt je nieuwe pas of druppel uiterlijk op 15 september. Activeren kan in de nieuwe Essent Laadpas app.Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik heb nog geen nieuwe laadpas of laaddruppel ontvangen. Wat nu?
Neem contact met ons op. Bel ons op 073 850 17 77. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00.Heeft dit antwoord je geholpen?
Tot wanneer kan ik mijn oude laadpas of laaddruppel gebruiken?
Je oude laadpas of laaddruppel werkt tot en met 30 september. Daarna heb je de nieuwe nodig om te kunnen laden.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat moet ik met mijn oude laadpas of laaddruppel doen?
Heb je de nieuwe geactiveerd? Dan kun je de oude na 1 oktober weggooien.Heeft dit antwoord je geholpen?
Werkt mijn nieuwe laadpas of laaddruppel op mijn laadpaal thuis?
Ja, je nieuwe pas of druppel werkt gewoon op je laadpaal, of die nu van Essent is of niet.
Heb je een Essent laadpaal die beveiligd is met je oude pas of druppel? Dan zorgen wij automatisch dat je nieuwe werkt zodra je ’m activeert. Gebruik je een laadpaal van een andere aanbieder? Dan moet je je nieuwe pas of druppel mogelijk even zelf koppelen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik wil geen nieuwe laadpas of laaddruppel, kan dat?
We sturen je automatisch een nieuwe laadpas of laaddruppel, zodat je kunt blijven laden. Je huidige laadpas of laaddruppel werkt nog tot en met 30 september.
Wil je stoppen met je abonnement? Dat kan op elk moment. Je krijgt de nieuwe laadpas of laaddruppel dan toch. Activeer je ’m niet, dan kun je hem gewoon weggooien. Zeg je abonnement ook op in Mijn Essent, zo loopt het niet automatisch door.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het lukt niet om mijn nieuwe laadpas of laaddruppel te activeren. Wat nu?
Controleer eerst of je de nieuwe app gebruikt: de Essent Laadpas app. Lukt het activeren daarna nog niet? We helpen je graag. Bel ons op 073 850 17 77. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik kan niet inloggen in de Essent Laadpas app. Wat moet ik doen?
Je kunt inloggen met je Essent account. Heb je nog geen account aangemaakt, volg onderstaande stappen:
- Maak binnen 1 minuut zelf een account aan.
- Je ontvangt daarna een e-mail.
- Activeer je account door op de link in de e-mail te klikken. Hier stel je ook een wachtwoord in.
- Log in met je e-mailadres en het wachtwoord dat je net hebt ingesteld.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Krijg ik dubbele abonnementskosten met mijn nieuwe laadpas of laaddruppel?
Je betaalt geen dubbele abonnementskosten. Ook niet als je beide passen of druppels een tijdje naast elkaar gebruikt. Je abonnement loopt gewoon door zoals je gewend bent.Heeft dit antwoord je geholpen?
Naar welk adres sturen jullie mijn nieuwe laadpas of laaddruppel?
We sturen je nieuwe laadpas of laaddruppel naar het postadres dat bij ons bekend is. Controleer in Mijn Essent bij Elektrisch Laden, tabblad Persoonlijke gegevens of dit nog klopt. Pas het vóór 22 augustus aan of neem contact met ons op.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waar vind ik de laadsessies van mijn oude laadpas of laaddruppel terug?
Die zie je niet in de nieuwe app, maar wel op je facturen. Log in op Mijn Essent en ga naar Elektrisch Laden, tabblad Facturen & Betalen.Heeft dit antwoord je geholpen?
Andere veelgestelde vragen
Hoe vraag ik een laadpas of laaddruppel aan?
Vraag eenvoudig online een laadpas of laaddruppel aan. Je ontvangt de nieuwe laadpas of laaddruppel binnen 5 werkdagen.Heeft dit antwoord je geholpen?
Krijg ik een laadpas of laaddruppel bij mijn laadpaal?
Je krijgt niet automatisch een laadpas of -druppel bij je laadpaal. Je kunt wel makkelijk zelf een laadpas of laaddruppel aanvragen.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wanneer ontvang ik mijn laadpas of -druppel?
Binnen 5 werkdagen na je aanvraag heb je je laadpas of druppel in huis. Je ontvangt een mail waarin we bevestigen dat we de pas of druppel hebben verstuurd.Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik mijn laadpas of laaddruppel meteen gebruiken?
Nog niet. Activeer je laadpas of laaddruppel eerst in de nieuwe Essent Laadpas app. Download de app hier. In de brief bij je pas of druppel vind je alle stappen. Je logt eenvoudig in met je Essent account.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat kost een Essent laadpas of -druppel?
De aanschaf van je laadpas of laaddruppel is gratis. Daarna betaal je elke maand 4 euro abonnementskosten. En natuurlijk wat je verbruikt met het laden.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat zijn de tarieven voor openbaar laden met mijn Essent laadpas of laaddruppel?
Dat verschilt per laadpaal. Elke aanbieder bepaalt zelf de tarieven per kWh. Je vindt de tarieven terug op de laadpaal zelf of in de Essent Laadpas app. Met de Essent laadpas betaal je geen starttarief en rekenen we geen extra kosten per laadsessie. Je betaalt slechts 4 euro abonnementskosten per maand. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe betaal ik de kosten van mijn Essent laadpas of laaddruppel?
Je ontvangt elke maand een factuur van de kosten voor je laadsessies en de abonnementskosten van je laadpas of -druppel. Deze kosten betaal je via automatische incasso en worden maandelijks rond dezelfde datum afgeschreven.Heeft dit antwoord je geholpen?
Werkt mijn Essent laadpas of laaddruppel ook bij een snellader?
Ja, je kunt bij elke laadpaal laden. Ook bij snelladers zoals Fastned.Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik mijn Essent laadpas of -druppel gebruiken bij elke openbare laadpaal en snellader?
Ja. Bij 99,9% van de laadpalen in de Benelux kun je laden met je Essent laadpas of -druppel. Je kunt sowieso bij alle snelladers laden. In de Essent Laadpas app vind je alle laadpalen die werken met de Essent laadpas en de bijbehorende tarieven.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waar kan ik buiten Nederland laden?
Je kunt in heel Europa laden met je Essent laadpas. Houd er rekening mee dat niet elk land dezelfde dekking heeft. In West-Europa is de dekking beter dan in Oost- en Zuid-Europa, maar ook daar kun je laden. In de Essent Laadpas app zie je een overzicht van alle beschikbare laadpalen.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waar kan ik mijn laadsessies bekijken?
Je ziet je laadsessies van je laadpas of laaddruppel in je Essent Laadpas app en in Mijn Essent Elektrisch Laden. Zodra je een maandelijkse factuur ontvangt, zie je daarop ook je laadsessies.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat is het verschil tussen een laadpas en een laaddruppel?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik een extra laadpas of -druppel aanvragen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik mijn laadpas omwisselen voor een laaddruppel?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik ben mijn laadpas of -druppel kwijt. Wat moet ik doen?
Neem zo snel mogelijk contact op met een Essent Laadpaaladviseur. Dan blokkeren we je laadpas of laaddruppel en bestellen we een nieuwe voor je.Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik heb mijn laadpas of laaddruppel niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Soms kan het wat langer duren, bijvoorbeeld door drukte bij de post. Wacht minimaal 5 werkdagen. Duurt het langer? Neem dan contact op met onze laadpaaladviseurs. Zij kijken het voor je na.Heeft dit antwoord je geholpen?