Wat als je laadpaal of laadpas het niet doet?
Veelgestelde vragen
Mijn laadpas wordt niet herkend door de laadpaal
Probeer dit eerst:
- Controleer eerst of je laadpas beschadigd is.
- Probeer de pas ook bij een andere laadpaal.
- Werkt de pas daar wel? Dan ligt het probleem bij je eigen laadpaal.
- Ga naar je meterkast en zet de aardlekschakelaar met het label ‘Laadpaal’ uit (omlaag).
- Wacht 5 tot 10 seconden en zet de schakelaar daarna weer aan (omhoog).
Blijft het probleem?
Bel dan met een laadpaaladviseur via 073 850 17 77. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Mijn laadpas of laaddruppel is kapot of werkt niet
Neem contact op met een Essent Laadpaaladviseur. Dan bestellen we een nieuwe laadpas of -druppel voor je.Heeft dit antwoord je geholpen?
Het display van mijn laadstation doet het niet
Probeer dit eerst:
- Kijk in de meterkast of de aardlekschakelaar met het label ‘Laadpaal’ omhoog staat (aan).
- Staat hij omlaag (uit)? Zet hem dan aan.
- Staat hij al aan? Zet de schakelaar dan uit, wacht 5 tot 10 seconden en zet hem daarna weer aan.
Werkt het display daarna nog niet?
Bel dan met een laadpaaladviseur via 073 850 17 77 en we helpen je verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Mijn laadkabel zit vast in de laadpaal
Probeer dit eerst:
- Houd je laadpas opnieuw voor de laadpaal. Zo stopt de laadsessie op de juiste manier.
- Als dat lukt, kun je de stekker losmaken.
- Lukt dit niet? Zet dan de aardlekschakelaar met het label ‘Laadpaal’ uit (omlaag).
- Wacht 5 tot 10 seconden en zet de schakelaar weer aan (omhoog).
Zit de laadkabel daarna nog steeds vast?
Bel dan met een laadpaaladviseur via 073 850 17 77.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Mijn laadkabel zit vast in mijn elektrische auto
Probeer dit eerst:
- De laadpoort zit waarschijnlijk nog op slot. Daardoor kun je de stekker niet losmaken.
- Gebruik je autosleutel of de app van je auto om de stekker los te maken. Soms zit er een knopje naast de laadpoort.
- Lukt dat niet? Zet je auto op slot en doe hem daarna weer open.
Zit de laadkabel daarna nog steeds vast?
Kijk dan in de handleiding van je auto of neem contact op met je autodealer.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het laadstation heeft geen stroom meer
Probeer dit eerst:
- Kijk in de meterkast of de aardlekschakelaar met het label ‘Laadpaal’ omhoog staat. Dan staat hij aan.
- Staat hij uit (omlaag)? Zet hem dan aan.
Springt de schakelaar meteen weer uit?
Bel dan met een laadpaaladviseur via 073 850 17 77.Heeft dit antwoord je geholpen?
De laadsessie start niet
Probeer dit eerst:
- Controleer eerst of de laadkabel goed is aangesloten op de auto en de laadpaal.
- Kijk daarna of je laadpas werkt.
- Wordt de pas niet herkend? Zet dan de laadpaal uit, wacht 5 tot 10 seconden en zet hem weer aan.
- Helpt dat niet? Ga naar je meterkast en zoek de aardlekschakelaar met het label ‘Laadpaal’. Zet de schakelaar uit (omlaag), wacht 5 tot 10 seconden en zet de schakelaar daarna weer aan (omhoog).
Start de laadsessie daarna nog steeds niet?
Bel dan met een laadpaaladviseur via 073 850 17 77.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Mijn auto laadt niet op
Probeer dit eerst:
- Controleer eerst of de laadkabel goed is aangesloten op de auto en de laadpaal.
- Alles goed aangesloten? Ga naar je meterkast en zet de aardlekschakelaar met het label ‘Laadpaal’ uit (omlaag).
- Wacht 5 tot 10 seconden en zet de schakelaar daarna weer aan (omhoog).
Laadt je auto nog steeds niet?
Dan ligt het probleem misschien bij de auto zelf, bijvoorbeeld door een storing of een volle accu. Controleer of je een foutmelding ziet in de auto, kijk in de handleiding of neem contact op met je autodealer.
Kom je er niet uit?
We helpen je graag. Bel met een laadpaaladviseur via 073 850 17 77.Heeft dit antwoord je geholpen?
Mijn laadpaal geeft een foutmelding of opvallend storingslampje
Zie je een foutcode of melding, schrijf die dan even op. Bel daarna met een laadpaaladviseur via 073 850 17 77.Heeft dit antwoord je geholpen?
De openbare laadpaal herkent mijn laadpas of -druppel niet
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kijk hieronder wat je kunt doen.
Reageert de laadpaal niet als je je laadpas of laaddruppel ertegenaan houdt?
Test de laadpaal met een ander pasje met een chip, zoals een OV chipkaart of bankpas. Reageert de laadpaal niet, dan is de reader van de laadpaal kapot. Bel het telefoonnummer op de laadpaal. Zij kunnen meestal de laadpaal op afstand aansturen als je per se moet laden. Reageert de laadpaal wel op het andere pasje? Dan is de laadpas of laaddruppel kapot. Neem contact op met een Essent Laadpaaladviseur.Reageert de laadpaal wel als je je laadpas of laaddruppel ertegenaan houdt, maar werkt het laden niet?
Neem contact op met een Essent Laadpaaladviseur. Dan kijken we met je mee.Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik ben mijn laadpas of -druppel kwijt. Wat moet ik doen?
Neem zo snel mogelijk contact op met een Essent Laadpaaladviseur. Dan blokkeren we je laadpas of laaddruppel en bestellen we een nieuwe voor je.Heeft dit antwoord je geholpen?
Kan ik blijven laden als ik overstap naar een nieuwe internetprovider?
Ja, meestal wel. Controleer vóór de overstap bij je nieuwe provider of ze de laadverbinding ondersteunen. Zo weet je zeker dat je laadpaal goed blijft werken na de overstap.
Heeft dit antwoord je geholpen?