Alles over het betalen van Elektrisch Laden
Bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden.
Veelgestelde vragen
Hoe betaal ik de kosten van mijn Essent laadpas of laaddruppel?
Je ontvangt elke maand een factuur van de kosten voor je laadsessies en de abonnementskosten van je laadpas of -druppel. Deze kosten betaal je via automatische incasso en worden maandelijks rond dezelfde datum afgeschreven.Heeft dit antwoord je geholpen?
Hoe betaal ik de factuur van mijn laadpaal?
Na de installatie ontvang je een eenmalige factuur voor de aanschaf van je laadpaal. Het bedrag schrijven we automatisch van je rekening af, ongeveer 1 week na de installatie.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat zijn de tarieven voor openbaar laden met mijn Essent laadpas of laaddruppel?
Dat verschilt per laadpaal. Elke aanbieder bepaalt zelf de tarieven per kWh. Je vindt de tarieven terug op de laadpaal zelf of in de Essent Laadpas app. Met de Essent laadpas betaal je geen starttarief en rekenen we geen extra kosten per laadsessie. Je betaalt slechts 4 euro abonnementskosten per maand. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik heb mijn factuur niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Neem contact op met een Essent Laadpaaladviseur. Die kijkt het voor je na.Heeft dit antwoord je geholpen?
Waarom krijg ik een betalingsherinnering terwijl ik met automatische incasso betaal?
Als het ons niet is gelukt om het bedrag van een factuur af te schrijven, ontvang je een betalingsherinnering. Het bedrag van de volgende factuur schrijven we weer automatisch af.Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat gebeurt er als ik niet (op tijd) betaal?
Je ontvangt altijd eerst kosteloos een betalingsherinnering. Betaal je die niet, dan krijg een een aanmaning en brengen we 20 euro in rekening. Betaal je daarna nog niet, dan sturen we een tweede aanmaning en komt er nog eens 20 euro bij. Als je daarna nog niet betaalt, beëindigen we je laadabonnement en blokkeren we je laadpas(sen).
We hebben dan ook het recht om je betalingsachterstand over te dragen aan een incassobureau. Dat betekent meestal extra kosten. Lukt het niet om te betalen? Neem contact op met een Essent Laadpaaladviseur. We helpen je graag.Heeft dit antwoord je geholpen?
Mijn factuur klopt niet. Wat moet ik doen?
Dat is vervelend. Neem contact op met een Essent Laadpaaladviseur. Die kijkt met je mee.Heeft dit antwoord je geholpen?
Staat je vraag er niet bij?
Ga terug naar het overzicht. Hier vind je alle veelgestelde vragen en lees je hoe je contact opneemt met een Essent Laadpaaladviseur.