Essent review

De ervaringen van onze klanten

Bekijk de Essent ervaringen

We zijn blij met onze klanten. Daarom blijven we onze producten en services verbeteren. Dit kan niet zonder de ervaringen van onze klanten. Benieuwd naar wat onze klanten van ons vinden? We delen de Essent reviews graag met je. Handig bij de keuze voor een energieleverancier!

  • 100% groene stroom
  • Klantprogramma Thuisvoordeel
  • Eenvoudig overstappen
  • Klantoordeel: 8,1
8.1
47162 onafhankelijke beoordelingen via Klantenvertellen.nl
88% beveelt Essent aan
Klanten vertellen logo
Klanten vertellen logo
1
Komt afspraken niet na!
Op 10 juni 2022 heb ik een 3 jarig contract superdalen afgesloten. In de aanvullende productvoorwaarden superdalen van 1 april 2022 was het navolgende kortingsschema van toepassing. Productvoorwaarden 1 april 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 40% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 20% korting van het dan geldende tarief. Tot op heden heeft er nog geen aanpassing plaatsgevonden in mijn contract van het nieuwe tarief vanaf 1 mei. Op 2 mei heb ik telefonisch contact gehad met uw klantenservice en hier werd medegedeeld dat de productvoorwaarden gelden vanaf 1 augustus 2022. Volgens de telefoniste zou dit eind mei zichtbaar worden in mijn contract. De productvoorwaarden van 1 augustus 2022 wijken af van de productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022, en zijn voor mij ongunstiger. Het navolgende kortingsschema is van toepassing vanaf 1 augustus 2022: Productvoorwaarden 1 augustus 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 30% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 30% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. 3e korting 1 mei 2025: 15% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. Mijn inziens heb ik recht op de productvoorwaarden die gelden vanaf 1 april 2022. Aangezien ik het contract heb afgesloten op basis van de toen geldende productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022. Ben benieuwd of men dit netjes oplost, helaas is telefonisch adequate oplossing niet mogelijk gebleken.
11-05-2023
Huisman, Dokkum
2
Protocollen zijn belangrijker dan de klant
Via de mijl krijg ik "uw termijnbedrag is vanaf nu €0" want de voorschot is ruim betaald voor het hele jaar. Toch afschrijven dus ik verzoek vriendelijk via de chat om mijn voorschot terug te storten. Reactie is dat de mail later verstuurd is dan de factuur. Wat moet ik daar mee? Ik heb het bedrag terug gehaald via de bank en dit netjes gemeld via de chat. Nu krijg ik een mail dat ik moet betalen anders volgen aanmaning kosten. Ik sta €1500 in de plus! Gebeld met klantenservice....leg mij eens uit waarom de openstaande factuur niet uit het systeem gehaald kan worden?? antwoord is...dat is protocol. Vervolgens klacht ingediend. Op de website staat dat de medewerkers van de telefoon met u een passende oplossing zoekt. De oplossing is "mail u klacht, het e-mail ades staat op de website". Ik overweeg mijn contract op te zeggen en tijdens het zoeken naar een nieuwe leverancier zie ik dat Essent vreselijk duur is vergeleken anderen en ik raad iedereen aan om over te stappen want een euro kun je maar 1 keer uitgeven. De klant is bij Essent een nummertje en de protocollen bepalen. Hierop is de klantenservice keihard gedrild...er is geen oplossing mogelijk.
04-05-2023
Jos v/d S, Leeuwarden
1
Slecht behandeld door Chat gebruiker bij normale vraag over Eindafrekening
Al mijn hele leven klant bij Essent geweest, nu even tijdelijk geen woning (ivm nieuwbouw) en je contract wordt meteen ontbonden. Je kunt dus ook geen oude gegevens meer bekijken, terwijl je de Eindafrekening wilt bekijken en beoordelen. In Februari nog melding gehad dat we in Mei (Jaarafrekening) ongeveer 1335 euro zouden kunnen ontvangen, in Maart (13 maart liep contract af) krijg je de Eindafrekening en is die nog maar 805 euro. Ik begrijp dat er verschil in kan zitten maar in 1 maand meer dan 500 euro, nee. Bij mijn vraag/chat op de website van Essent krijg je een zeer kortaf antwoord waar je niets mee kunt. De reactie van Gulhan: Het antwoord heb je gekregen, heb je nog andere vragen? Als je daar geen kwalitatief goed personeel kunt krijgen, dan gebruik die Chat niet....
19-04-2023
Ronnie, Helmond
1
slecht, onverklaarbare kosten eindafrekening
Hoe plezierig en soepel het proces was om klant van u te worden, hoe naar het contact met Essent geworden is door een in mijn ogen onverklaarbaar hoge facturatie. Ik heb medio januari een leegstandscontract met u afgesloten. De ene huurder was vertrokken, een nieuwe huurder moest gevonden worden en het pand stond leeg. Dat zou een redelijke EUR 46 per maand kosten. Ik had de verwarming naar 8 graden teruggeschakeld en na een maand de cv ketel van de stroom losgekoppeld. Er kon dus geen of slechts minimaal gasverbruik zijn. Toch brengt essent mij in totaal EUR 884,38 in rekening over periode 17 jan-10 april! Op klachten komen onbevredigende of afwijzende geautomatiseerd antwoorden van een no-reply email adres. Weet iemand hoe ik dit kan aankaarten bij een onafhankelijke instantie? Dank!
08-05-2023
Alexander , Aerdenhout
1
Geen actie om probleem op te lossen
17 maart aanvraag gedaan om klant te worden; 1 april was de eerstvolgende mogelijkheid om klant te worden, de afkoelperiode (bedenktijd) in acht nemende. 1 april is ook de startdatum volgens het contract. 3 april gebeld, omdat ik nog niet was aangesloten; Dit kon niet op 1 april ivm de afkoel periode (???). Ik zou 4 april worden aangesloten.... 4 april niet, 5 april niet, 6 april wel... Ik heb aangegeven, dat ik (zoals ook overeengekomen in het contract) per 1 april klant wil worden (dit ivm salderen), met terugwerkende kracht. Dat kon niet; Had met de afkoelperiode te maken; uiteindelijk was het een adminsitratie foutje van hun kant. Maar met een oplossing komen? Hoo maar... Ook niet de mogelijkheid om een manager aan de telefoon te krijgen. Ook niet worden teruggebeld door een manager, ondanks die belofte. Wat een waardeloze toko! Nooit weer Essent voor mij
19-04-2023
Sander, Zwolle
10
fijne tool overzichtelijk en eerlijk
Beveelt ons aan
hele goede voorlichting jaarafrekening klopt precies
15-04-2023
johannes, andijk
1
Komt afspraken niet na!
Op 10 juni 2022 heb ik een 3 jarig contract superdalen afgesloten. In de aanvullende productvoorwaarden superdalen van 1 april 2022 was het navolgende kortingsschema van toepassing. Productvoorwaarden 1 april 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 40% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 20% korting van het dan geldende tarief. Tot op heden heeft er nog geen aanpassing plaatsgevonden in mijn contract van het nieuwe tarief vanaf 1 mei. Op 2 mei heb ik telefonisch contact gehad met uw klantenservice en hier werd medegedeeld dat de productvoorwaarden gelden vanaf 1 augustus 2022. Volgens de telefoniste zou dit eind mei zichtbaar worden in mijn contract. De productvoorwaarden van 1 augustus 2022 wijken af van de productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022, en zijn voor mij ongunstiger. Het navolgende kortingsschema is van toepassing vanaf 1 augustus 2022: Productvoorwaarden 1 augustus 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 30% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 30% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. 3e korting 1 mei 2025: 15% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. Mijn inziens heb ik recht op de productvoorwaarden die gelden vanaf 1 april 2022. Aangezien ik het contract heb afgesloten op basis van de toen geldende productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022. Ben benieuwd of men dit netjes oplost, helaas is telefonisch adequate oplossing niet mogelijk gebleken.
11-05-2023
Huisman, Dokkum
1
slecht, onverklaarbare kosten eindafrekening
Hoe plezierig en soepel het proces was om klant van u te worden, hoe naar het contact met Essent geworden is door een in mijn ogen onverklaarbaar hoge facturatie. Ik heb medio januari een leegstandscontract met u afgesloten. De ene huurder was vertrokken, een nieuwe huurder moest gevonden worden en het pand stond leeg. Dat zou een redelijke EUR 46 per maand kosten. Ik had de verwarming naar 8 graden teruggeschakeld en na een maand de cv ketel van de stroom losgekoppeld. Er kon dus geen of slechts minimaal gasverbruik zijn. Toch brengt essent mij in totaal EUR 884,38 in rekening over periode 17 jan-10 april! Op klachten komen onbevredigende of afwijzende geautomatiseerd antwoorden van een no-reply email adres. Weet iemand hoe ik dit kan aankaarten bij een onafhankelijke instantie? Dank!
08-05-2023
Alexander , Aerdenhout
2
Protocollen zijn belangrijker dan de klant
Via de mijl krijg ik "uw termijnbedrag is vanaf nu €0" want de voorschot is ruim betaald voor het hele jaar. Toch afschrijven dus ik verzoek vriendelijk via de chat om mijn voorschot terug te storten. Reactie is dat de mail later verstuurd is dan de factuur. Wat moet ik daar mee? Ik heb het bedrag terug gehaald via de bank en dit netjes gemeld via de chat. Nu krijg ik een mail dat ik moet betalen anders volgen aanmaning kosten. Ik sta €1500 in de plus! Gebeld met klantenservice....leg mij eens uit waarom de openstaande factuur niet uit het systeem gehaald kan worden?? antwoord is...dat is protocol. Vervolgens klacht ingediend. Op de website staat dat de medewerkers van de telefoon met u een passende oplossing zoekt. De oplossing is "mail u klacht, het e-mail ades staat op de website". Ik overweeg mijn contract op te zeggen en tijdens het zoeken naar een nieuwe leverancier zie ik dat Essent vreselijk duur is vergeleken anderen en ik raad iedereen aan om over te stappen want een euro kun je maar 1 keer uitgeven. De klant is bij Essent een nummertje en de protocollen bepalen. Hierop is de klantenservice keihard gedrild...er is geen oplossing mogelijk.
04-05-2023
Jos v/d S, Leeuwarden
1
Geen actie om probleem op te lossen
17 maart aanvraag gedaan om klant te worden; 1 april was de eerstvolgende mogelijkheid om klant te worden, de afkoelperiode (bedenktijd) in acht nemende. 1 april is ook de startdatum volgens het contract. 3 april gebeld, omdat ik nog niet was aangesloten; Dit kon niet op 1 april ivm de afkoel periode (???). Ik zou 4 april worden aangesloten.... 4 april niet, 5 april niet, 6 april wel... Ik heb aangegeven, dat ik (zoals ook overeengekomen in het contract) per 1 april klant wil worden (dit ivm salderen), met terugwerkende kracht. Dat kon niet; Had met de afkoelperiode te maken; uiteindelijk was het een adminsitratie foutje van hun kant. Maar met een oplossing komen? Hoo maar... Ook niet de mogelijkheid om een manager aan de telefoon te krijgen. Ook niet worden teruggebeld door een manager, ondanks die belofte. Wat een waardeloze toko! Nooit weer Essent voor mij
19-04-2023
Sander, Zwolle
1
Slecht behandeld door Chat gebruiker bij normale vraag over Eindafrekening
Al mijn hele leven klant bij Essent geweest, nu even tijdelijk geen woning (ivm nieuwbouw) en je contract wordt meteen ontbonden. Je kunt dus ook geen oude gegevens meer bekijken, terwijl je de Eindafrekening wilt bekijken en beoordelen. In Februari nog melding gehad dat we in Mei (Jaarafrekening) ongeveer 1335 euro zouden kunnen ontvangen, in Maart (13 maart liep contract af) krijg je de Eindafrekening en is die nog maar 805 euro. Ik begrijp dat er verschil in kan zitten maar in 1 maand meer dan 500 euro, nee. Bij mijn vraag/chat op de website van Essent krijg je een zeer kortaf antwoord waar je niets mee kunt. De reactie van Gulhan: Het antwoord heb je gekregen, heb je nog andere vragen? Als je daar geen kwalitatief goed personeel kunt krijgen, dan gebruik die Chat niet....
19-04-2023
Ronnie, Helmond
10
fijne tool overzichtelijk en eerlijk
Beveelt ons aan
hele goede voorlichting jaarafrekening klopt precies
15-04-2023
johannes, andijk

Essent review? Laat weten wat je van ons vindt!

Bij Essent vinden we de ervaringen van onze klanten belangrijk. We vinden het fijn als klanten deze met ons delen. Heb je een Essent review? Bijvoorbeeld een klacht, of ben je tevreden over ons? Geef het door! We gaan er graag mee aan de slag.

Hebben de positieve Essent ervaringen je overtuigd? Bekijk dan direct onze beste aanbieding voor jou. Zo zorgen we samen voor een fijn thuis. Welkom! En óók als je straks klant bent staan we graag voor je klaar. Met Thuisvoordeel krijg je als klant iets extra’s. Denk aan korting op je stroomtarief, leuke cadeautjes, het sparen van Air Miles of korting op Essent producten.

Echtheid klantreviews

De reviews die op onze site staan worden door klantenvertellen verzameld en gecontroleerd op echtheid. Alle verzamelde beoordelingen zijn afkomstig van iemand die bij ons een aankoop heeft gedaan. Als dit niet het geval is, bijvoorbeeld omdat producten of diensten gratis zijn geleverd of er sprake was van een betaalde samenwerking, dan blijkt dit duidelijk uit de review. Wij doen er alles aan om nepreviews te voorkomen door te controleren of deze persoon bij ons bekend is en vragen een aankoopbewijs op als we de reviewer niet kennen. Nepreviews worden door ons verwijderd. Meer informatie hierover vind je op de reviewpagina van klantenvertellen.