Online je gegevens wijzigen. Wel zo makkelijk
Gegevens wijzigen
In Mijn Essent pas je deze gegevens eenvoudig zelf aan:
Je wachtwoord kun je zelf wijzigen in Mijn Essent. Log eerst in met het wachtwoord dat je nu gebruikt. Lees hier meer tips over inloggen.
Wil je je contract op een andere naam zetten? Dat kan bij deze situaties:
Neem contact met ons op, dan controleren wij je adres. Houd het meternummer van je stroom- en/of gasmeter bij de hand. Je vindt dit nummer op de meter bij de streepjescode. Het begint met No of Nr.
Deze gegevens wijzig je makkelijk zelf in Mijn Essent::
Wil je andere gegevens wijzigen, zoals de naam op het contract? Neem dan contact met ons op. Dan regelen we het voor je.
Bij je betaalgegevens in Mijn Essent wijzig je eenvoudig zelf je rekeningnummer.
In Mijn Essent verander je makkelijk je betaalwijze van handmatig betalen naar automatische incasso.
Handig om te weten:
Ja, dat kan in deze situaties:
Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.
Ik wil niet meer gebeld worden met een aanbieding voor Essent
Als je klant bij ons bent, dan mogen we je telefonisch benaderen. Dat mogen we doen tot 3 jaar na afloop van je contract. Wil je dat niet (meer)? Dan kun je dat via het formulier contactinstellingen aangeven.
Liever een medewerker spreken? Neem dan contact met ons op.
Ben je geen klant bij ons of ben je al meer dan 3 jaar geen klant meer? Dan mag je alleen gebeld worden als je daar in het verleden expliciet toestemming voor hebt gegeven. Je kunt bij de partij die jou benadert navragen hoe en wanneer je daar toestemming voor hebt gegeven.
Deze regels staan in de Telecomwet. Deze wet vervangt sinds 1 juli 2021 het Bel-me-niet-register.
Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen of stel ons je vraag.