Gegevens wijzigen

Online je gegevens wijzigen. Wel zo makkelijk

Wil je je persoonlijke gegevens wijzigen? Dat kan. In Mijn Essent pas je je persoonlijke gegevens, zoals je e-mailadres of telefoonnummer snel en eenvoudig zelf aan. Lees hier meer over het wijzigen van je gegevens.

 

Welke gegevens kan ik zelf wijzigen?

In Mijn Essent pas je deze gegevens eenvoudig zelf aan:

  • Je contactgegevens: je telefoonnummer, e-mailadres en postadres. 
  • Je betaalgegevens: je rekeningnummer en de betaaldatum. 
  • Je e-mailvoorkeuren: welke e-mails je wel én niet van ons wil ontvangen. 
  • Je instellingen voor verbruik: de toestemming om je slimme meter uit te lezen.
Ga je verhuizen? Ook dit geef je eenvoudig door in Mijn Essent. Dan zorgen wij dat je energiecontract meeverhuist naar je nieuwe adres.


Je wachtwoord wijzigen

Je wachtwoord kun je zelf wijzigen in Mijn Essent. Log eerst in met het wachtwoord dat je nu gebruikt. Lees hier meer tips over inloggen.

Wachtwoord wijzigen


Contract op een andere naam zetten

Wil je je contract op een andere naam zetten? Dat kan bij deze situaties:

  • Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen. 
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan al wel op jouw naam staan.
  • Bij het terugvragen van de btw op je zonnepanelen. Als de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract. Of andersom. We hebben een schriftelijke bevestiging nodig om dit aan te passen. Hierin moeten we de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude en de nieuwe contractant staan. 
Neem contact met ons op. Dan regelen we het voor je.
Stel op de bank met laptop

Vraag en antwoord

Neem contact met ons op, dan controleren wij je adres. Houd het meternummer van je stroom- en/of gasmeter bij de hand. Je vindt dit nummer op de meter bij de streepjescode. Het begint met No of Nr.

Een extra adres aanmelden
  • Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing.
  • Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.

Deze gegevens wijzig je makkelijk zelf in Mijn Essent::

  • je postadres
  • je telefoonnummer
  • je e-mailadres
  • je rekeningnummer
  • je betaalwijze
Wil je andere gegevens wijzigen, zoals de naam op het contract? Neem dan contact met ons op. Dan regelen we het voor je.


Wil je andere gegevens wijzigen, zoals de naam op het contract? Neem dan contact met ons op. Dan regelen we het voor je.

Bij je betaalgegevens in Mijn Essent wijzig je eenvoudig zelf je rekeningnummer.

In Mijn Essent verander je makkelijk je betaalwijze van handmatig betalen naar automatische incasso.


Handig om te weten:

  • Heb je je laatste factuur net handmatig betaald en wil je overstappen naar automatische incasso? Wacht dan 3 werkdagen met het aanpassen van je betaalwijze. Zo voorkom je een dubbele betaling.
  • Betaal je nu via automatische incasso en wil je overstappen naar handmatig betalen? Neem dan contact met ons op. En houd er rekening mee dat dit 2,42 euro per factuur kost.

Ja, dat kan in deze situaties:

  • Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.  
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.
  • Als je btw op je zonnepanelen wil terugvragen en de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract. Of andersom. We hebben een schriftelijke bevestiging nodig om dit aan te passen. Hierin moeten de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude én de nieuwe contractant staan.

Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.

Als je klant bij ons bent, dan mogen we je telefonisch benaderen. Dat mogen we doen tot 3 jaar na afloop van je contract. Wil je dat niet (meer)? Dan kun je dat via het formulier contactinstellingen aangeven.

Liever een medewerker spreken? Neem dan contact met ons op.

Ben je geen klant bij ons of ben je al meer dan 3 jaar geen klant meer? Dan mag je alleen gebeld worden als je daar in het verleden expliciet toestemming voor hebt gegeven. Je kunt bij de partij die jou benadert navragen hoe en wanneer je daar toestemming voor hebt gegeven. 

Deze regels staan in de Telecomwet. Deze wet vervangt sinds 1 juli 2021 het Bel-me-niet-register.