Mijn gegevens wijzigen

Uw persoonlijke gegevens kunt u altijd inzien en wijzigen in Mijn Essent. Denk bijvoorbeeld aan uw e-mailadres, leveringsadres en telefoonnummer.

Vraag en antwoord

Neem telefonisch contact op met onze klantenservice als het adres op uw contract niet klopt. Houd uw meternummer(s) bij de hand. Een meternummer begint meestal met No of Nr of staat op de streepjescode van uw meter.

Een extra adres aanmelden
Heeft u tijdens uw verhuizing (tijdelijk) 2 adressen? Een extra adres meldt u eenvoudig aan bij het doorgeven van uw verhuizing
Wilt u om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voegt u eenvoudig zelf stroom of gas toe aan uw huidige contract.

In Mijn Essent wijzigt u eenvoudig zelf uw:

  • postadres
  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • rekeningnummer
  • betaalwijze

Neem voor het wijzigen van andere gegevens, zoals uw naam, contact op met onze klantenservice.

Bij uw betaalgegevens in Mijn Essent wijzigt u eenvoudig zelf uw rekeningnummer.

In Mijn Essent geeft u eenvoudig aan of u handmatig wilt betalen of via automatische incasso.

Heeft u het bedrag op uw laatste factuur net naar ons overgemaakt en wilt u overstappen naar automatische incasso? Wacht dan 3 werkdagen met het aanpassen van uw betaalwijze. Zo voorkomt u een dubbele betaling.

Dat kan alleen in geval van: 

  • overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen. 
  • naamsverandering door echtscheiding. Een voorwaarde is dat het contract al op uw naam staat. Alleen dan kunnen wij uw achternaam op het contract veranderen.

Neem in beide gevallen telefonisch contact op met onze klantenservice.