Mijn gegevens wijzigen

Uw persoonlijke gegevens kunt u altijd inzien en wijzigen in Mijn Essent. Denk bijvoorbeeld aan uw e-mailadres, leveringsadres en telefoonnummer.

Vraag en antwoord

  • Het adres op mijn contract klopt niet, hoe pas ik dat aan?

    Neem telefonisch contact op met onze klantenservice als het adres op uw contract niet klopt. Houd uw meternummer(s) bij de hand. Een meternummer begint meestal met No of Nr of staat op de streepjescode van uw meter.

  • Hoe meld ik een extra adres of product aan?
    • Heeft u (tijdelijk) twee adressen tijdens uw verhuizing? Dan meldt u uw extra adres aan bij het doorgeven van uw verhuizing.
    • Neem voor het aanmelden van een extra adres, anders dan voor verhuizen, telefonisch contact op met onze klantenservice.
    • Het toevoegen van stroom of gas aan uw huidige contract regelt u eenvoudig zelf in Mijn Essent.
  • Hoe wijzig ik mijn gegevens?

    In Mijn Essent wijzigt u eenvoudig zelf uw:

    • postadres
    • telefoonnummer
    • e-mailadres
    • rekeningnummer
    • betaalwijze

    Neem voor het wijzigen van andere gegevens, zoals uw naam, contact op met onze klantenservice.

  • Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
    Bij uw betaalgegevens in Mijn Essent wijzigt u eenvoudig zelf uw rekeningnummer.
  • Ik wil op een andere manier betalen, hoe pas ik dat aan?

    In Mijn Essent geeft u eenvoudig aan of u handmatig wilt betalen of via automatische incasso.

    Heeft u het bedrag op uw laatste factuur net naar ons overgemaakt en wilt u overstappen naar automatische incasso? Wacht dan 3 werkdagen met het aanpassen van uw betaalwijze. Zo voorkomt u een dubbele betaling.

  • Kan ik een contract op een andere naam zetten?

    Dat kan alleen in geval van overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice.