Mijn gegevens wijzigen

Uw persoonlijke gegevens kunt u altijd inzien en wijzigen in Mijn Essent. Denk bijvoorbeeld aan uw e-mailadres, leveringsadres en telefoonnummer.

Vraag en antwoord

Neem telefonisch contact op met onze klantenservice als het adres op uw contract niet klopt. Houd uw meternummer(s) bij de hand. Een meternummer begint meestal met No of Nr of staat op de streepjescode van uw meter.

  • Heeft u (tijdelijk) twee adressen tijdens uw verhuizing? Dan meldt u uw extra adres aan bij het doorgeven van uw verhuizing.
  • Neem voor het aanmelden van een extra adres, anders dan voor verhuizen, telefonisch contact op met onze klantenservice.
  • Het toevoegen van stroom of gas aan uw huidige contract regelt u eenvoudig zelf in Mijn Essent.

In Mijn Essent wijzigt u eenvoudig zelf uw:

  • postadres
  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • rekeningnummer
  • betaalwijze

Neem voor het wijzigen van andere gegevens, zoals uw naam, contact op met onze klantenservice.

Bij uw betaalgegevens in Mijn Essent wijzigt u eenvoudig zelf uw rekeningnummer.

In Mijn Essent geeft u eenvoudig aan of u handmatig wilt betalen of via automatische incasso.

Heeft u het bedrag op uw laatste factuur net naar ons overgemaakt en wilt u overstappen naar automatische incasso? Wacht dan 3 werkdagen met het aanpassen van uw betaalwijze. Zo voorkomt u een dubbele betaling.

Dat kan alleen in geval van: 

  • overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen. 
  • naamswijziging door echtscheiding, als het contract al op uw naam staat. U kunt dan de naam op het contract veranderen in uw geboortenaam.

Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice.