Openstaande betalingen

De status van uw betalingen kunt u altijd inzien via Mijn Essent. U ziet zowel uw openstaande als betaalde facturen. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Vraag en antwoord

In het betalingsoverzicht in Mijn Essent ziet u of uw betaling is verwerkt. Maakt u het bedrag op uw factuur zelf aan ons over, dan kan het 3 werkdagen duren voordat we de betaling hebben verwerkt.

Ja, in de meeste gevallen kunt u voor uw jaar- of eindrekening  14 dagen uitstel aanvragen. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Lukt het niet om binnen 14 dagen te betalen? Bekijk dan of u een betalingsregeling aan kunt vragen.

Ja, dat kan voor uw jaar- of eindrekening. Er zijn een paar voorwaarden:

  • uw jaar- of eindrekening is minimaal € 150,- en maximaal € 1.000,-
  • u betaalt via automatische incasso
  • u heeft het afgelopen jaar nog geen betalingsregeling of uitstel van betaling gehad

Voldoet u niet aan deze voorwaarden, of bent u geen klant meer bij Essent? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Als het niet lukt om uw factuur af te schrijven via automatische incasso, wordt uw betaalwijze omgezet naar handmatig betalen. U ontvangt een betalingsherinnering, waarin staat hoe u het bedrag aan ons kunt overmaken.

Wilt u weer via automatische incasso betalen? Pas eenvoudig uw betaalwijze aan in Mijn Essent.

U betaalt alleen een waarborgsom als:

  • wij eerder een contract met u voor de einddatum hebben beëindigd en u weer klant wilt worden; 
  • u een betaalachterstand heeft en wij uw contract binnenkort beëindigen, terwijl u toch graag klant wilt blijven

Meer informatie over deze waarborgsom vindt u in de brief die u ontvangen heeft.

U krijgt een eerste betalingsherinnering als u een factuur niet binnen 14 dagen betaalt. Uw openstaande facturen en de betalingstermijn vindt u in Mijn Essent.

Betaalt u via automatische incasso? Dan verandert uw betaalwijze niet.

Betaalt u handmatig? Dan wordt uw betaalwijze omgezet naar automatische incasso.

In het betalingsoverzicht van Mijn Essent ziet u direct welke bedragen nog openstaan.

Ja, dat kan. In Mijn Essent vindt u een overzicht van uw facturen. Heeft u een factuur al betaald maar ziet u deze niet in het betalingsoverzicht staan? Bij handmatige betaling kan het tot 1 week duren voordat het overzicht is bijgewerkt. 

Wilt u handmatig een betaling doen? Gebruik dan ons rekeningnummer (IBAN) NL32 ABNA 0242 2447 77. Vermeld altijd het betalingskenmerk en uw klantnummer. Het betalingskenmerk vindt u op de factuur. 

Of betaal eenvoudig met iDEAL in Mijn Essent. In het betalingsoverzicht ziet u direct welke bedragen nog openstaan.