Openstaande betalingen

De status van uw betalingen kunt u altijd inzien via Mijn Essent. U ziet zowel uw openstaande als betaalde facturen. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Vraag en antwoord

  • Hoe weet ik of mijn betaling verwerkt is?

    In het betalingsoverzicht in Mijn Essent ziet u of uw betaling is verwerkt. Maakt u het bedrag op uw factuur zelf aan ons over, dan kan het 3 werkdagen duren voordat we de betaling hebben verwerkt.

  • Kan ik mijn factuur later betalen?

    Het is mogelijk om voor 14 dagen uitstel van betaling aanvragen. Dit kan als u:

    • het afgelopen jaar geen betalingsregeling of uitstel van betaling heeft gehad;
    • nog een verzoek heeft lopen om een jaar- of eindrekening te laten corrigeren.

    Neem voor uitstel van uw betaling telefonisch contact op met onze klantenservice.

    Lukt het niet om uw jaar- of eindrekening binnen 14 dagen te betalen? Bekijk dan of u een betalingsregeling aan kunt vragen.

  • Kan ik een betalingsregeling aanvragen?

    U kunt online een betalingsregeling aanvragen voor uw jaar- of eindrekening als:

    • uw jaar- of eindrekening minimaal € 150,- en maximaal € 1.000,- is
    • u betaalt via automatische incasso
    • u het afgelopen jaar nog geen betalingsregeling of uitstel van betaling heeft gehad

    Is het bedrag hoger dan € 1.000,- of bent u geen klant meer bij Essent? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Waarom krijg ik een betalingsherinnering terwijl ik met automatische incasso betaal?

    U krijgt een betalingsherinnering als het niet is gelukt om de automatische incasso uit te voeren. In de herinnering staat hoe u het bedrag alsnog zelf aan ons kunt overmaken.

    Om uw volgende facturen weer via automatische incasso te betalen, past u eenvoudig uw betaalwijze aan in Mijn Essent.

  • Waarom moet ik een waarborgsom betalen?

    U betaalt alleen een waarborgsom als:

    • uw contract eerder door ons is beëindigd en u weer klant wilt worden
    • u een betaalachterstand heeft en uw contract binnenkort beëindigd wordt, terwijl u toch graag klant wilt blijven

    Meer informatie over deze waarborgsom vindt u in de brief die u ontvangen heeft.

  • Wanneer krijg ik een betalingsherinnering?

    U krijgt een eerste betalingsherinnering als u een factuur niet binnen 14 dagen betaald heeft. In het betalingsoverzicht in Mijn Essent staan uw openstaande facturen en de betalingstermijn.

  • Verandert mijn betaalwijze door een betalingsregeling?

    Betaalt u uw facturen via automatische incasso, dan verandert uw betaalwijze niet.

    Als u handmatig betaalt, verandert uw betaalwijze wel. Uw betaalwijze wordt omgezet naar automatische incasso.

  • Welk bedrag moet ik nog betalen?
    In het betalingsoverzicht van Mijn Essent ziet u direct welke bedragen nog openstaan.
  • Kan ik mijn facturen inzien?

    Mijn Essent geeft u altijd en overal inzicht in uw facturen: 

  • Wat is jullie rekeningnummer?

    Wilt u handmatig een betaling doen? Gebruik dan ons rekeningnummer (IBAN) NL32 ABNA 0242 2447 77. Vermeld altijd het betalingskenmerk en uw klantnummer. Het betalingskenmerk vindt u op de factuur. 

    Of betaal eenvoudig met iDEAL in Mijn Essent. In het betalingsoverzicht ziet u direct welke bedragen nog openstaan.