Mijn betaalmogelijkheden

Bij Essent bepaalt u zelf hoe u betaalt. Kiest u voor automatische incasso? Een slimme keuze, daarmee bespaart u ruim 30 euro per jaar. Handmatig betalen kan natuurlijk ook.

Uw betaalwijze wijzigen kan altijd en heel eenvoudig via Mijn Essent.

Vraag en antwoord

In Mijn Essent geeft u eenvoudig aan of u handmatig wilt betalen of via automatische incasso.

Heeft u het bedrag op uw laatste factuur net naar ons overgemaakt en wilt u overstappen naar automatische incasso? Wacht dan 3 werkdagen met het aanpassen van uw betaalwijze. Zo voorkomt u een dubbele betaling.

Dat kan. In de VerbruiksManager+ app regelt u het eenvoudig zelf. 

Nog geen app? Download de app of bel ons voor het aanpassen van de afschrijfdatum.

Ja, dat kan voor uw jaar- of eindrekening. Er zijn een paar voorwaarden:

  • uw jaar- of eindrekening is minimaal € 150,- en maximaal € 1.000,-
  • u betaalt via automatische incasso
  • u heeft het afgelopen jaar bij Essent nog geen betalingsregeling of uitstel van betaling gehad 

Voldoet u niet aan deze voorwaarden, of bent u geen klant meer bij Essent? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

Als het niet lukt om het bedrag van uw factuur af te schrijven via automatische incasso, zetten we uw betaalwijze voor deze factuur om naar handmatig betalen. U ontvangt een betalingsherinnering, waarin staat hoe u het bedrag aan ons kunt overmaken. Het bedrag van de volgende factuur schrijven we weer automatisch af.

Betaalt u via automatische incasso? Dan verandert uw betaalwijze niet.

Betaalt u handmatig? Dan zetten we uw betaalwijze om naar automatische incasso.

Op de jaar- of eindrekening staat wanneer we het tegoed aan u uitbetalen. Het is helaas niet mogelijk om uw tegoed eerder uitbetaald te krijgen.