Uw betaalwijze kiezen

Er zijn verschillende manieren om uw rekening te betalen, namelijk:
  • Automatische incasso
  • AcceptEmail
  • Papieren factuur (handmatige betaling via internetbankieren of overschrijvingskaart)

U kunt de manier waarop u betaalt zelf aanpassen in Mijn Essent Zakelijk.

 

Betaalwijze aanpassen


1. Automatische Incasso


Betalen door middel van automatische incasso biedt u zekerheid en gemak. U kunt zelf het moment bepalen waarop wij maandelijks afschrijven, en u hoeft u nooit zorgen te maken of de rekening (tijdig) is betaald. Bovendien bespaart u 2 euro (exclusief btw) per factuur. 

2. AcceptEmail

AcceptEmail is een digitale acceptgiro die u in uw eigen mailbox krijgt. Door middel van de betaalknop in deze AcceptEmail kunt u snel en eenvoudig betalen via uw eigen bank. 

Hoe herkent u een veilige AcceptEmail van Essent?

  • Het logo van Essent en AcceptEmail is duidelijk zichtbaar
  • De AcceptEmail die Essent verstuurt, bevat informatie die alleen bekend is bij Essent en bij u als klant. Bijvoorbeeld uw Essent klantnummer
  • AcceptEmail is geen directe link naar iDeal; u komt eerst op de landingspagina van AcceptEmail en pas daarna op de pagina van uw bank waar u veilig kunt betalen via iDeal
  • Het bovenste deel van de e-mail en het bovenste deel van de website bevat dezelfde tekst
  • De landingspagina is altijd https://transaction.acceptemail.com (controleer de ‘s’ in ‘https’)

3. Papieren factuur

Wilt u uw facturen van Essent per post ontvangen? Op de facturen vindt u het te betalen bedrag, een betalingskenmerk en het rekeningnummer van Essent. U kunt de factuur voldoen via internetbankieren of door middel van een overschrijvingskaart van uw bank.