19 mei 2020
Jongvolwassenen tot 35 jaar vinden zichzelf significant minder energiebewust dan oudere generaties. Nederlanders tussen de 35 en 44 jaar en boven de 65 vinden zich het meest energiebewust. Dat blijkt uit onderzoeken die onderzoeksbureau MeMo2 uitvoerde in opdracht van energiebedrijf Essent.
Van alle Nederlanders vindt meer dan de helft zich energiebewust. Slechts een minderheid van twee procent zegt niets te doen om energie te besparen. De energiebewuste Nederlanders zeggen energiezuinige apparaten te gebruiken en, bijvoorbeeld, de was op te hangen in plaats van gebruik te maken van een droger. Iets minder dan een kwart van de Nederlanders met een (huur)woning heeft een slimme thermostaat aan de muur hangen die moet helpen het energieverbruik laag te houden.
MeMo² is een onafhankelijk onderzoeks- en consultingbureau gespecialiseerd in het meten, kwantificeren en optimaliseren van reclame-effecten en het bieden van big data en modeling solutions. MeMo² stelt adverteerders, bureaus en uitgevers in staat om de effectiviteit, accountability en ROI van crossmedia-investeringen (televisie, online, radio, print, outdoor, mobiel, evenementen en/of sponsoring) significant te verbeteren.
Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd onder 1.298 Nederlanders aan de hand van het crossmediale platform THX., ontwikkeld door MeMo². Adverteerders kunnen hiermee dagelijks monitoren hoe hun campagnes presteren. Zo wordt het crossmediale bereik inzichtelijk gemaakt, maar kan men ook een blik werpen op merkeffecten en de effecten van online en offline retailbezoek. Daarnaast biedt THX. de mogelijkheid om vliegensvlug meningen te verzamelen.
Vragen over het onderzoek kunnen worden gestuurd naar info@memo2.nl.
Hannah van der Weg
Senior Woordvoerder
hannah.van.der.weg@essent.nl
+31(0)736861299
Bent u op zoek naar de klantenservice, klik hier.