Met een zachte winter als deze zou je bijna vergeten dat het 7 februari warmetruiendag is, in het leven geroepen om energie te besparen. De vraag is wat Nederlanders doen wanneer zij het koud hebben. Een extra trui aantrekken, of toch de verwarming hoger zetten? En hoe hoog staat die dan? Energiebedrijf Essent en onderzoeksbureau MeMo2 zochten het uit.
Essent wilde ook weten welke maatregelen consumenten nemen om zuiniger met energie om te gaan. De top drie bestaat uit het gebruik van een slimme thermostaat (24%), het gebruik van energiezuinige apparaten (26%) en de was ophangen in plaats van het gebruiken van een droger (27%). Dat zijn eenvoudige, maar effectieve stappen om minder energie te verbruiken.
Volgende week, 11 februari, is het Green Energy Day. Daarna is de groene energie voor dit jaar op en schakelt Nederland over op fossiele energie. Een warme trui en simpelweg je was ophangen helpt dan de CO2-uitstoot te reduceren.
Warmetruiendag
Warmetruiendag is een initiatief van Klimaatverbond Nederland dat lokale overheden helpt om ambitieus klimaatbeleid mogelijk te maken. Door de jaren heen namen ruim 2,2 miljoen mensen deel: ruim 70 procent van Nederland kent Warmetruiendag.
MeMo²
MeMo² is een onafhankelijk onderzoeks- en consultingbureau gespecialiseerd in het meten, kwantificeren en optimaliseren van reclame-effecten en het bieden van big data en modeling solutions. MeMo² stelt adverteerders, bureaus en uitgevers in staat om de effectiviteit, accountability en ROI van crossmedia-investeringen (televisie, online, radio, print, outdoor, mobiel, evenementen en/of sponsoring) significant te verbeteren.
Het onderzoek is uitgevoerd aan de hand van het crossmediale platform THX., ontwikkeld door MeMo². Adverteerders kunnen hiermee dagelijks monitoren hoe hun campagnes presteren. Zo wordt het crossmediale bereik inzichtelijk gemaakt, maar kan men ook een blik werpen op merkeffecten en de effecten van online en offline retailbezoek. Daarnaast biedt THX. de mogelijkheid om vliegensvlug meningen te verzamelen.
Vragen over het onderzoek kunnen worden gestuurd naar info@memo2.nl.
Essent
Essent wil voor iedereen de nummer 1 in energie zijn. We zijn onderdeel van innogy, dat in september 2019 is overgenomen door E.ON. Hiermee is E.ON één van de grootste Europese energiebedrijven en de enige met een exclusieve focus op de levering van energie en netwerkactiviteiten (dit laatste niet in Nederland). E.ON heeft circa 50 miljoen klanten en is onder andere actief in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Nederland en België. Essent is in Nederland marktleider met ruim 2,5 miljoen klanten. Naast stroom en gas leveren we energie-gerelateerde producten en diensten en verduurzamingsoplossingen. Via ons landelijk dekkend netwerk van servicepartners zorgen we voor concrete verduurzaming van huizen en gebouwen. Dit doen we door het leveren van advies, het isoleren van huizen en gebouwen, installatie van zonnepanelen en met verwarmingsoplossingen. Ons hoofdkantoor staat in ’s-Hertogenbosch.
Volg nieuws van Essent op Twitter via @EssentNieuws.
Hannah van der Weg
Senior Woordvoerder
hannah.van.der.weg@essent.nl
+31(0)736861299
Bent u op zoek naar de klantenservice, klik hier.