17 juli 2020
Slechts een op de vijf woningeigenaren overweegt zijn woning te isoleren*. Recent verruimde de overheid de subsidieregeling om het isoleren van woningen te stimuleren. Woningeigenaren lijken nog onvoldoende op de hoogte van de subsidieregeling en de voordelen van isolatie, zoals besparen op energiekosten en het hebben van een aangename woning. Overheid en marktpartijen moeten samenwerken aan bewustwording en eenvoudiger toegang tot de subsidies, vindt Essent.
Om het isoleren van woningen te stimuleren heeft de overheid tot 31 december van dit jaar de subsidie voor isolatie verhoogd naar ongeveer 30%. Er gelden wel enkele voorwaarden. Van de maatregel wordt nu nog weinig gebruik gemaakt.
In de zomermaanden is het isoleren van woningen geen groot thema voor woningbezitters, terwijl het juist in de zonnige maanden interessant is om woningen te isoleren. Huiseigenaren zijn dan klaar voordat de temperaturen dalen. Zo hebben zij vanaf de eerste herfstdag een behagelijke woning.
Isoleren staat bij veel huiseigenaren niet op hun actielijst. Maar wanneer zij eenmaal de keuze hebben gemaakt, noemen zij twee belangrijke voordelen. De woning wordt een fijnere plek en zij besparen op energiekosten. Twijfelende woningeigenaren zijn geholpen met deze informatie, een goed advies en eenvoudige toegang tot de SEEH-subsidieregeling. Essent roept de markt en overheid op om woningeigenaren bij de hand te nemen door hierin verbeterslagen te maken.
Over MeMo²
MeMo² is een onafhankelijk onderzoeks- en consultingbureau gespecialiseerd in het meten, kwantificeren en optimaliseren van reclame-effecten en het bieden van big data en modeling solutions. MeMo² stelt adverteerders, bureaus en uitgevers in staat om de effectiviteit, accountability en ROI van crossmedia-investeringen (televisie, online, radio, print, outdoor, mobiel, evenementen en/of sponsoring) significant te verbeteren.
* Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 1.400 Nederlanders aan de hand van het crossmediale platform THX., ontwikkeld door MeMo². Adverteerders kunnen hiermee dagelijks monitoren hoe hun campagnes presteren. Zo wordt het crossmediale bereik inzichtelijk gemaakt, maar kan men ook een blik werpen op merkeffecten en de effecten van online en offline retailbezoek. Daarnaast biedt THX. de mogelijkheid om vliegensvlug meningen te verzamelen.
Vragen over het onderzoek kunnen worden gestuurd naar info@memo2.nl.
Hannah van der Weg
Senior Woordvoerder
hannah.van.der.weg@essent.nl
+31(0)736861299
Bent u op zoek naar de klantenservice, klik hier.