01 juni 2022
De energierekening is voor mensen met een laag inkomen steeds moeilijker te betalen. Huishoudens voor wie dit problematisch wordt, weten vaak niet of en welke hulp er beschikbaar is. Om hierbij te helpen lanceren Geldfit, SchuldenLabNL en energieleveranciers Eneco, Essent, Greenchoice en Vattenfall vandaag een online platform. Via Geldfit.nl/energie krijgen mensen inzicht in de stappen die ze zelf kunnen zetten én in de beschikbare hulp van energieleveranciers en gemeenten.
Door de stijgende energieprijzen heeft inmiddels ruim een half miljoen huishoudens in Nederland te maken met energiearmoede. Daarnaast is er groeiend aantal huishoudens met een middeninkomen dat ook financiële problemen ervaart, sinds de stijging van de energieprijzen. Dit leidt tot een toenemend aantal klantvragen bij de energieleveranciers. Ook bellen meer mensen naar 0800-8115, het telefoonnummer van Geldfit. Dit was reden voor de initiatiefnemers om een online platform te ontwikkelen waar mensen snel en overzichtelijk informatie vinden hoe zij om kunnen gaan met de gestegen energieprijzen.
Frederieke Kokol (Geldfit) vertelt: ‘‘Twee derde van de mensen die de afgelopen maanden in contact kwamen met Geldfit hadden vragen over de hoge energieprijzen. Via geldfit.nl/energie kunnen we op een toegankelijke manier hun vragen beantwoorden en zien ze direct welke hulp in hun situatie beschikbaar is.”
Hannah van der Weg
Senior Woordvoerder
hannah.van.der.weg@essent.nl
+31(0)736861299
Bent u op zoek naar de klantenservice, klik hier.