Annuleren van je contract

Je sluit een contract met ons af en dan bedenk je je. Kan gebeuren. Gelukkig heb je bij Essent altijd een bedenktijd van 14 dagen. Die gaat in als je onze contractbevestiging hebt gekregen. Laat ons weten dat je je energiecontract of een ander product wilt annuleren, dan regelen wij de rest.

Je energiecontract annuleren in 3 stappen
  • Neem binnen 14 dagen na de contractbevestiging contact met ons op.

  • We willen natuurlijk graag dat je klant bij ons blijft. Daarom bespreken we je annulering graag met je. Chat ons gelijk even. Dan helpen we je om een goede keuze te maken. Je kunt ons ook gratis bellen op 0800-0244556.

  • Wij maken de annulering in orde. Had je al energie verbruikt? Dan krijg je daarvoor een factuur.

Weet je het zeker? Wat je misloopt als je annuleert

Inzicht in je energie

Je hebt bij ons altijd inzicht in je verbruik en je energiekosten in de vernieuwde Essent app en Mijn Essent.

Thuisvoordeel

Met ons gratis klantprogramma Thuisvoordeel krijg je korting op je stroomtarief en bespaartegoed om je woning te verduurzamen.

Persoonlijke service

Als je voor ons kiest dan heb je een betrouwbare energiepartner met gewoon goede klantenservice en aandacht voor jou.

Energierapport

Je krijgt elke maand een overzichtelijk Energierapport over de voorbije maand.

Annuleren van producten

Je hebt iets anders dan stroom of gas bij ons besteld en wil dat annuleren. Neem contact met ons op, dan kijken we samen wat er moet gebeuren. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 18.00 uur.

Schriftelijk annuleren

Annuleer je liever via de post? Gebruik dan voor het annuleren van producten het modelformulier. Voor het schriftelijk annuleren van je energiecontract gebruik je dit formulier