Veelgestelde vragen rondom grootzakelijk verbruik

Log in op Mijn Essent. Uw facturen zijn te vinden in 'Facturen'. Wanneer u op de desbetreffende factuur klikt, worden de factuurdetails getoond. Verder kunt u filteren op 'Open' en 'Betaald'. Rechts staan de factuurdetails vermeld, waaronder de status, vervaldatum, betaalwijze en rekeningnummer. Ook kunt u hier de pdf van de factuur downloaden.

Log in op Mijn Essent. U ontvangt een melding als de meterstand(en) doorgegeven moet worden. Klik op de melding in de online omgeving en geef de meterstanden door van de benodigde aansluiting(en).

Wanneer u problemen met inloggen heeft, controleer dan of:

  • Uw gebruikersnaam juist ingevoerd is.
  • Uw wachtwoord juist ingevoerd is. 
  • Wachtwoord vergeten? Vraag hier een nieuw wachtwoord aan.

Begint uw klantnummer met een 1 of 2, logt u dan in een van onze andere portals in.

Uw klantnummer begint met een 1 (9 cijfers):

Inloggen Mijn Essent Zakelijk

Uw klantnummer begint met een 1 (6 tot 8 cijfers) of een 2:

Inloggen Mijn Energie Online

U kunt uw overeenkomst opzeggen via Mijn Essent in het tabblad 'Overeenkomsten'. Selecteer de overeenkomst die u wilt opzeggen en klik op 'Contract opzeggen'. Vul hierbij de opzegreden in. Let op: deze knop is beschikbaar zolang de opzegtermijn nog niet verstreken is. Ziet u de knop niet, neem dan contact op met de klantenservice op 0900 600 9600.

Wat fijn dat u bij ons blijft! Neem contact op met uw regiomanager op 073 850 1414. We helpen u graag verder. 

Neem telefonisch contact op met Essent Zakelijk via 0900 600 9600.
Tip: houd nieuwe ean(s) bij de hand voor een verhuizing, en uw nieuwe klantnaam bij een overname. 

Op het stroometiket zie u in één oogopslag welke energiebronnen we gebruikt hebben voor uw stroom in 2020. 

Bekijk hier alle informatie. 

Kort gezegd: voorlopig niets. Uw onderneming blijft gewoon energie krijgen zoals u gewend bent, maar vanaf de overname op 1 oktober 2021 levert Eneco uw energie in plaats van Essent. U hoeft hier verder niets voor te doen. De afspraken over uw contract en tarieven blijven hetzelfde. Ook kunt uw uw energiezaken nog inzien via Mijn Essent. Mocht hier iets in wijzigen, dan hoort u dat op tijd.

De overname van Essent Energie Verkoop Nederland B.V. door Eneco heeft verder geen impact op eventuele contracten die u heeft lopen bij andere onderdelen van Essent.

Meer informatie over de overname. 

Een vast aanspreekpunt

Voor vragen over uw grootzakelijke energieaansluiting

Gewoon steeds dezelfde persoon aan de lijn als u belt. Dat is wel zo prettig. Bij onze klantenservice Grootzakelijk heeft u één vast aanspreekpunt. De regiomanager kent u en de regio waarin u onderneemt en helpt u dus persoonlijk en snel verder. Zo weet u zeker dat uw energiezaken goed geregeld zijn en kunt u weer gerust verder met uw bedrijf.