Na je aanmelding krijg je binnen 24 uur een e-mail met de bevestiging en je nieuwe contract.
Na 14 dagen brengen we je huidige energieleverancier op de hoogte van je voorgenomen overstap.
Je geeft voor je overstap je meterstanden aan ons door. Slimme meter? Dan hoef je niets te doen. Je meterstanden worden uitgelezen.
Je krijgt stroom- en of gas geleverd van Essent!
Je welkomstcadeau wordt binnen 4 maanden na jouw stroom en gas levering bij jou thuis bezorgd!
Dat hangt af van waarvoor u uw meterstanden door wilt geven:
1. Voor inzicht in uw verbruik en advies over de hoogte van uw termijnbedrag
De VerbruiksManager geeft u inzicht in uw maandelijkse verbruik en adviseert over uw termijnbedrag.
Hoe werkt de VerbruiksManager?
2. Voor uw verhuizing
Heeft u uw verhuizing al doorgegeven? U ontvangt dan vanzelf bericht wanneer het tijd is om de meterstanden door te geven. Tot die tijd hoeft u niets te doen. Als u een slimme meter heeft, lezen we de meterstanden op afstand uit. Dan hoeft u zelf geen meterstanden door te geven.
Hoe geef ik mijn verhuizing door?
3. Voor uw jaar- of eindrekening
Wanneer we uw meterstanden nodig hebben, sturen we u een e-mail óf per post een meterstandenkaart.
Heeft u van ons een e-mail ontvangen?
Gebruik de link in de e-mail. Zo geeft u eenvoudig online uw meterstanden door. U heeft geen opnamekenmerk nodig.
Heeft u van ons een meterstandenkaart ontvangen?
Dan kunt u uw meterstanden online doorgeven. Gebruik hierbij het opnamekenmerk. Dit is het unieke 9-cijferige nummer dat op de meterstandenkaart staat. U kunt de meterstandenkaart ook invullen en per post aan ons terugsturen.
4. Voor uw overstap naar een andere leverancier
Uw nieuwe leverancier vraagt om uw meterstanden en gebruikt ze als de beginstanden van uw nieuwe contract. Wij gebruiken ze als de eindstanden van uw contract bij ons. Van uw nieuwe leverancier hoort u hoe u de meterstanden door moet geven.
Je geeft je verhuizing eenvoudig door via Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. Je hebt de volgende gegevens nodig:
Je betaalt geen opzegvergoeding wanneer je je contract meeneemt naar het nieuwe adres.
Je termijnbedrag pas je eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. Of ga eerst naar de VerbruiksManager voor advies over de hoogte van je termijnbedrag.
We verhogen je termijnbedrag als:
Je kunt je termijnbedrag eenvoudig zelf aanpassen via Mijn Essent.
De belasting en toeslagen op energie zijn per 1 januari 2019 voor iedereen in Nederland gestegen. Bij welke energieleverancier je ook zit. Lees hier meer over de nieuwe energietarieven en wat het betekent voor je termijnbedrag.
Bekijk je persoonlijke tarieven.
Nee dat kan helaas niet. Het cadeau dat je kiest bij het afsluiten van je stroom- en gascontract kan niet worden gewisseld voor één van de andere cadeaus.