KIES ZELF JE CADEAU

Waar word jij blij van? Een nieuwe wasmachine, smartphone, koffiezetapparaat, Nintendo Switch, robot stofzuiger óf een Smart-tv?

Je kiest zelf je welkomstcadeau bij 3 jaar Groene Stroom & Gas Zeker.

Deze voordelen krijg je:

  • Je kiest zelf je welkomstcadeau t.w.v. €339 - €499
  • Je krijgt stroom en gas met een vaste prijs voor 3 jaar
  • Wij regelen eenvoudig jouw overstap

Toshiba Smart TV

Toshiba 43-inch ANDROID ULTRA HD TV 43UA2063DG

Samsung wasmachine

Samsung EcoBubble WW70TA049AE

Nintendo Switch

Nintendo Switch Console incl. controllers Blauw/Rood

Samsung robotstofzuiger

Samsung VR30T80313W/WA Jet Bot

Nespresso koffiezetapparaat

Nespresso Sage Creatista™ Plus Stainless Steel SNE800BSS

LG Portable Speaker

LG XBOOM 360 Speaker

Hoe beoordelen klanten Essent?

Veel klanten kennen we al jaren, sommige zijn net nieuw. Maar we luisteren echt naar iedereen,
want jouw mening helpt ons om onze producten en service te verbeteren.
Zo beoordelen klanten ons
8.1
47162 onafhankelijke beoordelingen via Klantenvertellen.nl
88% beveelt Essent aan
10
fijne tool overzichtelijk en eerlijk
Beveelt ons aan
hele goede voorlichting jaarafrekening klopt precies
15-04-2023
johannes, andijk
10
Goede service en prijzen
Beveelt ons aan
3 jarig contract dus nog geen zorgen over hoge prijzen. Essent houdt mij regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen
23-03-2023
Sonja, Hoogerheide

Zo stap je over naar Essent

Jij sluit een nieuwe contract af, wij zeggen je lopende contract bij je huidige leverancier op.
Tot je contract bij Essent in gaat, krijg je nog gewoon stroom en gas van je huidige leverancier. Dit gebeurt er allemaal als je overstapt:

Stap 1

Na je aanmelding krijg je binnen 24 uur een e-mail met de bevestiging en je nieuwe contract.

Stap 2

Na 14 dagen brengen we je huidige energieleverancier op de hoogte van je voorgenomen overstap.

Stap 3

Je geeft voor je overstap je meterstanden aan ons door. Slimme meter? Dan hoef je niets te doen. Je meterstanden worden uitgelezen.

Stap 4

Je krijgt stroom- en of gas geleverd van Essent!

Je welkomstcadeau wordt binnen 4 maanden na jouw stroom en gas levering bij jou thuis bezorgd!

Vragen die overstappers vaak stellen

Dat hangt af van waarvoor u uw meterstanden door wilt geven:

1. Voor inzicht in uw verbruik en advies over de hoogte van uw termijnbedrag
De VerbruiksManager geeft u inzicht in uw maandelijkse verbruik en adviseert over uw termijnbedrag.

Hoe werkt de VerbruiksManager?

Naar de VerbruiksManager

2. Voor uw verhuizing
Heeft u uw verhuizing al doorgegeven? U ontvangt dan vanzelf bericht wanneer het tijd is om de meterstanden door te geven. Tot die tijd hoeft u niets te doen. Als u een slimme meter heeft, lezen we de meterstanden op afstand uit. Dan hoeft u zelf geen meterstanden door te geven.

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

3. Voor uw jaar- of eindrekening
Wanneer we uw meterstanden nodig hebben, sturen we u een e-mail óf per post een meterstandenkaart.

Heeft u van ons een e-mail ontvangen?
Gebruik de link in de e-mail. Zo geeft u eenvoudig online uw meterstanden door. U heeft geen opnamekenmerk nodig.

Heeft u van ons een meterstandenkaart ontvangen?
Dan kunt u uw meterstanden online doorgeven. Gebruik hierbij het opnamekenmerk. Dit is het unieke 9-cijferige nummer dat op de meterstandenkaart staat. U kunt de meterstandenkaart ook invullen en per post aan ons terugsturen.

4. Voor uw overstap naar een andere leverancier
Uw nieuwe leverancier vraagt om uw meterstanden en gebruikt ze als de beginstanden van uw nieuwe contract. Wij gebruiken ze als de eindstanden van uw contract bij ons. Van uw nieuwe leverancier hoort u hoe u de meterstanden door moet geven.

Je geeft je verhuizing eenvoudig door via Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. Je hebt de volgende gegevens nodig:

  • de datum waarop je de sleutel van je nieuwe huis ontvangt
  • de datum waarop je de sleutel van je oude huis inlevert (deze kun je later online zelf aanpassen)
  • je nieuwe adres

Je betaalt geen opzegvergoeding wanneer je je contract meeneemt naar het nieuwe adres.

Mijn verhuizing doorgeven

Je termijnbedrag pas je eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. Of ga eerst naar de VerbruiksManager voor advies over de hoogte van je termijnbedrag.

Naar de VerbruiksManager

We verhogen je termijnbedrag als:

  • we op basis van je verbruik verwachten dat je volgend jaar meer stroom en/of gas verbruikt
  • je moest bijbetalen op je jaarrekening

Je kunt je termijnbedrag eenvoudig zelf aanpassen via Mijn Essent.

Hoe pas ik mijn termijnbedrag aan?

De belasting en toeslagen op energie zijn per 1 januari 2019 voor iedereen in Nederland gestegen. Bij welke energieleverancier je ook zit. Lees hier meer over de nieuwe energietarieven en wat het betekent voor je termijnbedrag.

Bekijk je persoonlijke tarieven.

  • Eerst sluit je een stroom- en gascontract af
  • Dan heb je wettelijk 14 dagen bedenktijd, daarbinnen kun je nog kosteloos annuleren
  • Afhankelijk van je huidige stroom- en gascontract wordt de ingangsdatum van je contract bij Essent vastgesteld.
  • Wij starten met het leveren van stroom en gas. 3 maanden na de start van jouw levering versturen wij jouw gegevens naar onze partner Gezamenlijk Voordeel. Onze partner Gezamenlijk Voordeel stuurt je dan een mail en regelt het bezorgen van je welkomstcadeau verder namens Essent.
  • Binnen 4 maanden na de start van jouw stroom en gas levering wordt jouw welkomstcadeau thuis bezorgd. Onze partner Gezamenlijk Voordeel neemt hierover telefonisch contact op om een bezorgafspraak in te plannen.

Nee dat kan helaas niet. Het cadeau dat je kiest bij het afsluiten van je stroom- en gascontract kan niet worden gewisseld voor één van de andere cadeaus.