Fijn dat je kiest voor Essent Zakelijk

Antwoord op de meest gestelde vragen

Je kunt je termijnbedrag altijd aanpassen, ook als je contract al loopt. Dit regel je makkelijk online in je Mijn Essent Zakelijk account. 

Jij kiest een nieuw stroom- en/of gascontract en wij zeggen je lopende contract bij je huidige leverancier voor je op. En geen zorgen, je wordt tijdens je overstap nooit afgesloten van stroom en/of gas.

Ook als je bedrijf gaat uitbreiden, zit je goed bij ons. In Mijn Essent Zakelijk kun je een extra adres aanmelden. Wij maken dan een extra contract voor je andere pand.

Woon en werk je op hetzelfde adres, dan helpen we je graag verder met een energiecontract dat past bij jouw situatie. 

Je voordelen

  • Eén contract voor thuis en je bedrijf
  • Passende tarieven
  • Je valt wettelijk onder consumentenbescherming en krijgt 14 dagen bedenktijd
Goed om te weten: zit je bedrijf op meer dan één locatie en is je energieverbruik volledig voor je onderneming? Dan passen onze zakelijke aanbiedingen beter bij je.

We adviseren om pas over te stappen als je lopende contract eindigt. Meestal kun je vanaf 6 maanden voordat je contract afloopt overstappen.

De meeste zakelijke energieleveranciers leggen een boete op als je je contract voor het einde van de looptijd opzegt. Dat heet een opzegvergoeding of opzegboete. Wij leggen ook zo'n boete op. De hoogte van de boete is gebaseerd op het verwachtte verbruik dat je niet meer afneemt. Je verbruik en de resterende contractperiode bepalen dus de boete.

Controleer dus altijd goed of je energiecontract echt bijna afloopt. En vraag aan je energieleverancier na hoe hoog je boete is voordat je een nieuw energiecontract afsluit. Wij betalen je opzegboete niet voor je, ondanks dat we je natuurlijk graag als nieuwe klant begroeten.

Als je energiecontract afloopt, kun je zonder verdere kosten overstappen.

Als klant van Essent krijg je een inlog voor Mijn Essent Zakelijk, onze online omgeving. Daar kun je je persoonlijke gegevens inzien en wijzigen. Maar ook je termijnbedrag, betaalwijze en overeenkomst aanpassen. Je vindt er je jaarafrekening, persoonlijke tarieven en openstaande en betaalde/verrekende facturen.

Je betaaloverzicht staat in Mijn Essent. In één overzicht zie je welk termijnbedrag bij je in rekening zijn gebracht en of deze al betaald zijn.

Elk jaar ontvangt je de jaarafrekening. Hierop staat een overzicht van je  verbruik en de kosten van het afgelopen jaar. Ook staat erop of je nog moet bijbetalen of iets van ons terugkrijgt. Bijvoorbeeld als je termijnbedrag hoger was dan je werkelijke verbruik. In Mijn Essent zie je wanneer je nieuwe jaarafrekening komt.

Je kunt je contract telefonisch opzeggen via 0900 1466. Bijvoorbeeld als één van je panden sluit, als je bedrijf stopt of bij overlijden. Als je overstapt naar een andere energieleverancier, hoef je dat niet bij ons te melden. Wij regelen je overstap samen met je nieuwe leverancier.

Let wel op. Bij de meeste energieleveranciers betaal je een opzegvergoeding als je je contract opzegt voor het einde van de looptijd. Ook bij ons. Dat is 15% van de resterende, verwachte waarde van je overeenkomst. We baseren deze waarde op de laatste verbruiksgegevens die bij ons bekend zijn. In je energiecontract zie je tot wanneer je contract loopt.