“Wie saaie grijze mensen verwacht bij Essent, heeft het helemaal mis”

Tijdens een masterclass ben ik in 2009 met Essent in gesprek geraakt. En ondanks dat energie niet direct mijn droombaan leek, ben ik gegrepen door de snel veranderende markt die zorgt voor veel uitdagingen. Altijd kijken hoe we sneller en slimmer onze klanten kunnen bereiken. Ik ben begonnen als analist, maar nu ben ik doorgegroeid naar Strategisch Marketeer. Het mooie vind ik dat bij Essent veel mogelijk is, zowel qua persoonlijke ontwikkeling, maar ook op inhoudelijk vlak. Met de fact based manier van werken staat het bedrijf open voor een nieuwe creatieve strategieën. 

Een goed voorbeeld hiervan is face to face acquisitie. Een belangrijk sales kanaal in de markt, maar Essent deed hier nooit aan mee omdat het zou leiden tot veel negatief nieuws. Door nieuwe aspecten toe te voegen en kwaliteit te monitoren is het momenteel voor energiedirect.nl met 25% een van de belangrijkste sales kanalen. Zeker even belangrijk als de inhoud zijn je collega’s. Wie saaie grijze mensen verwacht heeft het mis. Ik werk met een jonge groep enthousiaste en innovatieve collega’s. Op de vloer wordt zeker hard gewerkt, maar gelukkig ook veel gelachen.