Coach Academy 2015-2016

Na een jaar lang studeren en vooral heel veel oefenen en reflecteren, was het op dinsdag 20 september dan eindelijk zover, 41 hoedjes gingen de lucht in: de uitreiking van de diploma’s en ST!R certificaten. Welgeteld 39 coaches en 2 collega’s van Customer Excellence mogen zich nu ST!R gecertificeerd coach noemen. Een geweldige prestatie van alle coaches en L&D. Hiermee is Essent de eerste klantenservice in Nederland die met gecertificeerde coaches werkt en zet daarmee een belangrijke stap in het faciliteren van Effortless Services door onze klantadviseurs.

Het belang van coaching on the job wordt meer en meer erkend. Veel organisaties werken momenteel vanuit de 70-20-10 gedachte als het om opleiden gaat en termen als blended learning en social learning zijn hot. Leren doe je immers niet in het klaslokaal maar vooral in de praktijk. Leren doe je niet door te luisteren maar door te doen. Leren doe je niet allemaal hetzelfde maar op je eigen manier. Door af te kijken bij iemand die het voor doet of door te participeren en te oefenen en daarop te reflecteren.

Coach Academy Essent

Het belang van een goede coach op je werk is daarbij essentieel. Iemand die feedback geeft waardoor je groeit. Die je verantwoordelijkheid laat nemen voor je eigen ontwikkeling. Die je inzichten geeft. Net als het belang van goede intervisies met praktijkgerichte cases waarbij we leren van collega's.

Vandaar dat Essent er voor gekozen heeft te investeren in hun coaches om ze nóg professioneler en effectiever te maken en daarmee waarde toe te voegen aan de organisatie, de medewerkers en de klanten.

Vanaf 2017 werken er alleen nog coaches binnen Essent die ST!R gecertificeerd zijn of in opleiding hiervoor zijn en daarmee onze slag naar Effortless Services goed kunnen faciliteren. We wensen ze veel mooie coachgesprekken en plezier met alle resultaten.