Reactie op voicemails Essent-verkopers

Afgelopen week zijn er twee voicemails in de media verschenen, waarin verkopers zich respectloos uiten over potentiële klanten van Essent en zeggen niet altijd eerlijk te handelen. We betreuren wat de ontvangers van deze voicemails is overkomen en bieden onze excuses aan.

Deze gesprekken gaan lijnrecht in tegen alles waar we voor staan: eerlijk, transparant en fatsoenlijk zakendoen. Waarbij de tevredenheid van onze (potentiële) klanten voorop staat. Zij vormen immers de basis van ons bedrijf en moeten op elk moment eerlijk en met respect worden behandeld. Daarom nemen we verregaande maatregelen om te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren. Dit betekent dat de samenwerking met de twee, respectloze verkopers is beëindigd. Daarnaast starten we een onderzoek naar de onderliggende oorzaken van deze incidenten. In afwachting van de uitkomst van dit onderzoek zijn we per direct met deze verkooppartij gestopt voor de werving van nieuwe klanten.

We roepen mensen met vergelijkbare ervaringen op om zich bij ons te melden via de klantenservice op 0900 – 1550. Een speciaal team zit daar klaar om dit met hen op te lossen.

Boudewijn den Herder, directeur Formulemanagement bij Essent