Online je verhuizing doorgeven
Heb je dat ook weer geregeld!
Geef je verhuizing door in Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht.
De datum waarop je de sleutel van je nieuwe huis ontvangt
De datum waarop je de sleutel van je oude huis inlevert
Je nieuwe adres
Dat kan gewoon via Mijn Essent. Zo gedaan!
Ik heb de sleutel van mijn nieuwe huis al. Kan ik de verhuisdatum nog steeds doorgeven?
Kan ik tijdens mijn verhuizing op 2 adressen stroom en gas krijgen?
Kan ik verhuizen naar een adres waar alleen stroom is, terwijl ik nu ook gas heb?
Ja hoor! Het enige wat je hoeft te doen is je nieuwe adres doorgeven in Mijn Essent. Wij zien dan vanzelf dat daar alleen stroom nodig is. We passen het aan in je contract zodra je verhuisd bent.
Helaas niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Bel ons op 0900-1550 en we kijken samen of er een oplossing is.
Dat ligt eraan! In je nieuwe huis verbruik je misschien meer of minder energie. Daarom berekenen we je termijnbedrag opnieuw. Geef je verhuizing door in Mijn Essent en je ziet je nieuwe termijnbedrag direct. Je kunt dat bedrag altijd zelf aanpassen.
Verhuizen is al druk genoeg. Daarom helpen we je bij het verhuizen van je energiecontract. Geef je verhuizing door in Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. Deze gegevens heb je nodig:
Ga je later of eerder verhuizen dan je eerst dacht? Geen probleem. Je verhuisdatum wijzig je eenvoudig zelf.
Kan ik tijdens mijn verhuizing op 2 adressen stroom en gas geleverd krijgen?
Ja, dat kan. In Mijn Essent geef je de datum door van de sleuteloverdracht van je huidige en je nieuwe woning. Je huidige contract geldt dan ook voor beide adressen. Wel zo handig.
Ja, dat kan. Helaas kun je geen verhuisdatum in het verleden doorgeven. Als je vandaag je verhuizing doorgeeft, gaat op zijn vroegst morgen je contract over naar je nieuwe adres.
Kan ik verhuizen naar een adres waar alleen stroom is, terwijl ik nu ook gas heb?
Ja hoor! Bij het doorgeven van je nieuwe adres, zien wij vanzelf dat daar alleen stroom is. We passen dat aan in je contract, zodra je verhuisd bent.
In je nieuwe huis ga je misschien meer of minder verbruiken. Daarom berekenen we je termijnbedrag opnieuw. Bij het doorgeven van je verhuizing, zie je direct wat je nieuwe termijnbedrag is. Je kunt dit altijd zelf aanpassen.
Helaas kan dat niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Bel ons, dan kijken we samen of er een oplossing is.
Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen stel ons je vraag.