Deze vragen worden vaak aan ons gesteld

Wanneer we uw meterstanden nodig hebben, sturen we u een e-mail met een link óf een meterstandenkaart. 

Heeft u van ons een e-mail ontvangen?
Gebruik uitsluitend de link in de e-mail. Via deze link geeft u eenvoudig online uw meterstanden door. U heeft geen opnamekenmerk nodig. 

Heeft u van ons een meterstandenkaart ontvangen?
Dan kunt u uw meterstanden online doorgeven. Hiervoor heeft u het opnamekenmerk nodig. Dit is het unieke 9-cijferige nummer dat op de meterstandenkaart staat. 

U kunt de meterstandenkaart ook invullen en per post aan ons terugsturen.

Geef uw verhuizing uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht door via Mijn Essent. Hiervoor heeft u de volgende gegevens nodig:

  • de datum waarop u de sleutel van uw nieuwe huis ontvangt (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • de datum waarop u de sleutel van uw oude huis inlevert (deze kunt u later online zelf aanpassen)
  • uw nieuwe adres

Ieder jaar krijgt u van ons uw jaarrekening. U ontvangt een e-mail als uw jaarrekening online voor u klaarstaat. In Mijn Essent ziet u in welke maand u uw jaarrekening kunt verwachten. Heeft u gekozen voor een papieren jaarrekening, dan sturen we deze per post.

Jammer dat u overweegt om op te zeggen. U kunt uw contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Soms betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

Stapt u over naar een andere leverancier, dan zegt uw nieuwe energieleverancier het contract voor u op.

Dat is afhankelijk van uw situatie.

Uw inloggegevens werken niet:

U ontvangt uw gebruikersnaam of wachtwoord niet per e-mail:

  • maak gebruik van een e-mailadres dat bij ons bekend is
  • het is mogelijk dat de verstuurde e-mail in uw spambox terecht is gekomen

Heeft bovenstaande niet geholpen of staat uw probleem er niet tussen, neem dan contact op met onze klantenservice.