Hulp nodig?
We staan voor je klaar

Deze vragen worden vaak aan ons gesteld

Wil je weten of wij de opzegvergoeding, de boete die je aan je vorige leverancier hebt betaald, aan jou terugbetalen? En hoe je dat aanvraagt? Of wil je weten of je bij Essent een opzegvergoeding betaalt als je het contract eerder opzegt? We leggen het graag aan je uit.

Verhuizen is al druk genoeg. Daarom helpen we je bij het verhuizen van je energiecontract. Geef je verhuizing door in Mijn Essent. Doe dit uiterlijk 1 dag voor de sleuteloverdracht. Deze gegevens heb je nodig:

  • de datum waarop je de sleutel van je nieuwe huis ontvangt
  • de datum waarop je de sleutel van je oude huis inlevert (deze kun je later online zelf aanpassen)
  • je nieuwe adres

Op het moment dat je zonnepanelen stroom opwekken, dan zie je dat op de omvormer. Deze stroom wordt eerst gebruikt voor apparaten die op dat moment in gebruik zijn. De opgewekte stroom die dan nog over is lever je terug aan het elektriciteitsnet en zie je op je slimme meter. 

Het is dus in je voordeel om apparaten overdag te gebruiken als de zon schijnt.

Wil je meer weten over omvormers en optimizers? Check dan onze duidelijke uitleg.

Hoe je de meterstanden afleest, hangt af van welke meter je hebt. Weet je niet zeker welke meter je hebt? Bekijk wat voor soort meters er zijn.

De maatregelen rond de corona-pandemie raken ons allemaal. Ook Essent-klanten. Natuurlijk kun je op ons blijven rekenen en staan we voor je klaar om je vragen te beantwoorden. We zijn gewoon bereikbaar zoals je van ons gewend bent. Lees hier meer over de vragen die veel klanten ons nu stellen.

Let op: phishing e-mail omloop

Er gaat een phishing e-mail rond uit naam van Essent die heel echt lijkt. Klik niet op de links en open geen bijlagen. Lees hier meer over phishing en hoe je valse berichten kunt herkennen.

Verbruik per dag in de VerbruiksManager+ app soms onjuist

De app laat op dit moment soms onjuist verbruik per dag zien. Dit heeft geen gevolgen voor hoeveel je werkelijk verbruikt en betaalt. Wij werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. Eerder ontbrak het verbruik van april. Dat verbruik is weer zichtbaar.

Het antwoord op je vraag nog niet gevonden?

Heb je de zoekbalk bovenaan deze pagina al gebruikt? Onze klanten vinden het antwoord op hun vraag daar meestal snel en makkelijk.

Niet gelukt? Geen nood. Onze klantenservice medewerkers staan voor je klaar.