Opzegvergoeding

Stapt u over naar Essent en is uw overeenkomst bij uw oude energieleverancier nog niet afgelopen, dan kan die leverancier een opzegvergoeding vragen. Wij zijn blij met onze nieuwe klanten en betalen daarom (gedeeltelijk) deze opzegvergoeding aan u terug. Hiervoor moet u wel voldoen aan de voorwaarden.

Vraag en antwoord

Of wij de opzegvergoeding van uw vorige leverancier aan u terugbetalen, hangt af van uw energiecontract. Bij het afsluiten van uw contract leest u of u wel of niet in aanmerking komt voor een opzegvergoeding. U kunt dit ook altijd teruglezen in de actievoorwaarden die wij als bijlage meesturen bij de bevestiging van uw aanmelding.

We vergoeden geen welkomstcadeaus of -premies die uw vorige leverancier bij u terugvordert. We betalen ook geen opzegvergoeding als u uw contract met ons voortijdig beëindigt of als u een betalingsachterstand heeft op het moment dat we de opzegvergoeding willen overmaken.

Staat in de actievoorwaarden van uw contract dat u in aanmerking komt voor een opzegvergoeding? Vul dan het aanvraagformulier volledig in. U hoort binnen 7 werkdagen of we uw opzegvergoeding betalen. 

U betaalt een opzegvergoeding als u een contract heeft met een vaste looptijd en dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel u betaalt, hangt af van de looptijd die nog over is.


Overgebleven looptijd Bedrag per product
Minder dan 1,5 jaar € 50,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
Langer dan 2,5 jaar € 125,-


U betaalt geen opzegvergoeding wanneer u gaat verhuizen en uw contract meeneemt naar het nieuwe adres.