Opzeggen

Overweegt u om uw contract op te zeggen? Jammer. We willen graag dat u tevreden bent. 

U kunt uw contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Soms betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

Overstappen naar een andere leverancier

Stapt u over naar een andere leverancier, dan zegt uw nieuwe energieleverancier het contract voor u op.

Overstappen de beste keuze?

Wij denken graag met u mee of overstappen de beste keuze is. Laat uw huidige contract en het aanbod van een andere leverancier checken met de ContractCheck. Dan weet u dat u goed zit.

Vraag en antwoord

Gecondoleerd met het overlijden van uw dierbare. We wensen u veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Heeft u vragen over het energiecontract van de overledene? Neem daarvoor telefonisch contact op met onze klantenservice. We kijken samen met u naar de mogelijkheden en maken alles direct in orde.

Jammer dat u overweegt om op te zeggen. U kunt uw contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Soms betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

Stapt u over naar een andere leverancier, dan zegt uw nieuwe energieleverancier het contract voor u op.

Heeft u een contract met een vaste looptijd en zegt u vóór de einddatum op? Dan betaalt u daarvoor een opzegvergoeding. U betaalt geen opzegvergoeding wanneer u gaat verhuizen en uw contract meeneemt naar het nieuwe adres.


Hoogte van de opzegvergoeding

Hoeveel u betaalt, hangt af van de looptijd die nog over is.


Overgebleven looptijd Bedrag per product
Minder dan 1,5 jaar € 50
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100
Langer dan 2,5 jaar € 125

Dat kan alleen als u nog niet bent aangemeld bij een nieuwe energieleverancier. U past de einddatum van uw contract eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. De nieuwe datum moet minimaal 2 werkdagen in de toekomst liggen.

Heeft u zich al aangemeld bij een nieuwe leverancier en wilt u de einddatum aanpassen? Dan kan dat alleen via uw nieuwe leverancier.

In Mijn Essent vindt u alle informatie over uw contract. Ook de einddatum van uw contract vindt u daar terug.

Wilt u weten of uw contract nog past bij uw verbruik of wilt u uw contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een ContractCheck. Wij helpen u graag.

Nee, u hoeft uw contract niet zelf bij ons op te zeggen. Dat doet uw nieuwe energieleverancier voor u.

Wij vinden het jammer als u overstapt. Twijfelt u nog? Bel dan naar het gratis nummer 0800-3773680 voor een persoonlijk aanbod.

We beëindigen uw contract alleen als u na meerdere herinneringen uw factuur niet heeft betaald. U kunt beëindiging voorkomen door uw betaalachterstand en een waarborgsom in 1 keer te betalen. Dit staat ook in de brief die u van ons heeft gekregen.

Neem voor meer informatie telefonisch contact op met onze klantenservice.

Als u uw contract opzegt krijgt u binnen 24 uur een bevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per brief. In de bevestiging staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van stroom en/of gas.

Vervelend dat uw contract onterecht beëindigd is. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan maken we het direct in orde. Excuses voor het ongemak.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice, dan maken we het direct voor u in orde. Excuses voor het ongemak.

U kunt uw contract voor stroom en/of gas binnen 14 dagen na de bevestiging kosteloos annuleren. Dit kan:

  • telefonisch via 0800-0244556 (gratis)
  • of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V. 

Postbus 1484

5200 BM ’s-Hertogenbosch


Is de levering gestart binnen de bedenktijd? Dan betaalt u voor de geleverde energie