Opzeggen

Overweeg je om je contract op te zeggen? Jammer. We willen graag dat je tevreden bent. 

Je kunt je contract opzeggen via: 0800-3773680 (gratis). Je kunt je opzegging ook online regelen. Soms betaal je voor opzeggen een opzegvergoeding.

Overstappen naar een andere leverancier

Stap je over naar een andere leverancier, dan zegt je nieuwe energieleverancier het contract voor je op. 

Overstappen de beste keuze?

Wij denken graag met je mee of overstappen de beste keuze is. Laat je huidige contract en het aanbod van een andere leverancier checken met de ContractCheck. Dan weet je dat je goed zit.

Vraag en antwoord

Gecondoleerd met het overlijden van je dierbare. We wensen je veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Heb je vragen over het energiecontract van de overledene? Bel ons op 0900-1550 (gebruikelijke belkosten). Dan kijken we samen naar de mogelijkheden en maken we alles direct in orde.

Bekijk onze openingstijden

Jammer dat je overweegt om op te zeggen. Je zegt je contract op door te bellen naar 0800-3773680 (gratis). Je kunt je opzegging ook online regelen. 

Stap je over naar een andere leverancier? Dan hoef je niks te doen. Je nieuwe leverancier regelt de opzegging voor je.

Je betaalt een opzegvergoeding als je een contract hebt met een vaste looptijd en je dit vóór de einddatum opzegt. Hoeveel je betaalt, hangt af van de looptijd die nog over is.

Overgebleven looptijd Bedrag per product
Minder dan 1,5 jaar € 50,-
Tussen 1,5 en 2 jaar € 75,-
Tussen 2 en 2,5 jaar € 100,-
Langer dan 2,5 jaar € 125,-

Je betaalt geen opzegvergoeding als je verhuist en je je contract meeneemt naar je nieuwe adres.

Dat kan alleen als je je nog niet hebt aangemeld bij een nieuwe energieleverancier. Je past de einddatum van je contract eenvoudig zelf aan. De nieuwe datum moet minimaal 2 werkdagen in de toekomst liggen.

In Mijn Essent staat de einddatum van je contract.

Nee, dat doet je nieuwe energieleverancier voor je.

Weet je zeker dat overstappen de beste keuze is? Bel 0800-3773680 (gratis) voor een persoonlijk aanbod. Dan weet je zeker dat je goed zit.

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. 

Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar wat er nog mogelijk is.

Als je je contract opzegt, krijg je binnen 24 uur een e-mail.
Hierin staat vanaf welke datum we stoppen met het leveren van stroom en/of gas.

Vervelend dat je contract onterecht is stopgezet. Neem contact met ons op. Zorgen wij dat het weer goedkomt.

We zoeken graag voor je uit hoe dat kan. Neem contact met ons op, dan lossen we het meteen op.

Dat kan zonder kosten binnen 14 dagen nadat je de bevestiging van je contract hebt ontvangen. Is de levering gestart binnen deze 14 dagen? Dan betaal je voor de geleverde energie.

Bel 0800-0244556 (gratis) of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V.
Postbus 1484
5200 BM ’s-Hertogenbosch