Mijn contract
Fijn dat je blijft! Vanaf 1 maand voordat je contract afloopt regel je je verlenging in Mijn Essent. Duurt het langer dan een maand voordat je contract afloopt en wil je toch alvast verlengen? Neem contact met ons op. Neem contact met ons op en we helpen je graag.
Ja, dat kan in bepaalde situaties. Je past de startdatum van je contract zelf aan als:
Je kunt de startdatum wijzigen in Mijn Essent.
Let op: je kunt je startdatum niet zelf aanpassen als:
Wij kunnen je in die gevallen waarschijnlijk wel helpen. Bel ons dus even op 0900-1550 (gebruikelijke belkosten).
Ja, dat kan in deze situaties:
Is 1 van deze situaties op jou toepasbaar? Neem dan contact met ons op. We helpen je direct verder.
Met onze ContractCheck weet je snel of je nog goed zit. Bel daarvoor 0800-3773680 (gratis). Dan zoeken wij het voor je uit.
Helaas kan dat niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Bel ons, dan kijken we samen of er een oplossing is.
Jammer dat je opzegt. Je regelt het via Mijn Essent binnen een paar klikken. Of bel ons even, dan maken we het voor je in orde.
Ik ben nieuwe klant maar ben van gedachten veranderd. Kan ik mijn contract nog annuleren?
Ja, dat kan. Je annuleert gratis binnen 14 dagen nadat je de bevestiging van je contract hebt ontvangen. Is de levering gestart binnen deze 14 dagen? Dan betaal je voor de geleverde energie.
Bel ons om te annuleren. Of stuur een brief naar:
Essent Retail Energie B.V.
Postbus 1484
5200 BM ’s-Hertogenbosch
Je vindt de einddatum van je contract in Mijn Essent. En hij staat ook op je energiecontract.
We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald.
Of neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar een oplossing.
Ik ga verhuizen en heb (tijdelijk) 2 adressen. Hoe geef ik dit door?
Meld een extra adres aan bij het doorgeven van je verhuizing. Doorgeven doe je hier.
Ik ga niet verhuizen, maar wil wel een extra adres aanmelden. Hoe doe ik dat?
Wil je stroom of gas toevoegen aan je contract? Dat kan! Je regelt het zelf in Mijn Essent.
Nadat je je hebt aangemeld als klant, ontvang je binnen 24 uur een e-mail. Of binnen 7 werkdagen een brief. Dat is de bevestiging dat we je aanmelding hebben ontvangen.
Heb je na 24 uur geen mail ontvangen? Of na 7 werkdagen geen brief? Neem contact met ons op en we zoeken het voor je uit.
Ik ben geen klant. Waarom krijg ik toch een aanmeldingsbevestiging?
Dat hoort niet! We zoeken graag voor je uit wat er is gebeurd. Neem contact met ons op, dan lossen we het meteen op.
Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017 013 of 13.
Je vindt je klantnummer:
Bekijk de veelgestelde vragen over andere onderwerpen stel ons je vraag.