Zelf regelen:
contract

Mijn contract

Als je klant bij ons bent geworden, ontvang je altijd een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heb je vragen over je contract, dan helpen wij je graag.

 

Nieuwe klant en contract

Klant bij ons geworden? Welkom! Je vindt je aanmeldbevestiging in je mail. Of binnen 7 werkdagen in je brievenbus.

Veelgestelde vragen

Startdatum contract

Ja, dat kan in bepaalde situaties. Je past de startdatum van je contract zelf aan als:

  • De wettelijke bedenktijd van 14 dagen voorbij is;
  • De startdatum binnen de bedenktijd van 14 dagen valt;
  • De startdatum niet binnen 2 dagen is.

Je kunt de startdatum wijzigen in Mijn Essent.

Let op: je kunt je startdatum niet zelf aanpassen als: 

  • De wettelijke bedenktijd van 14 dagen nog niet voorbij is;
  • De originele startdatum na de bedenktijd valt.

Wij kunnen je in die gevallen waarschijnlijk wel helpen. Bel ons dus even op 0900-1550 (gebruikelijke belkosten).

Contract wijzigen

Ja, dat kan in deze situaties:

  • Bij een overlijden. De partner kan het contract overnemen.  
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan. We veranderen de achternaam op het contract. 
  • Als jouw naam op het contract staat en de naam van je partner op de aankoopfactuur van je zonnepanelen. Om de btw terug te kunnen vragen bij de Belastingdienst, moet de naam hetzelfde zijn. Als we van jullie beiden een ondertekende schriftelijke bevestiging ontvangen, veranderen we de naam op het contract.

Is 1 van deze situaties op jou toepasbaar? Neem dan contact met ons op. We helpen je direct verder.

Met onze ContractCheck weet je snel of je nog goed zit. Bel daarvoor 0800-3773680 (gratis). Dan zoeken wij het voor je uit.

Opzeggen of annuleren

Jammer dat je opzegt. Je regelt het via Mijn Essent binnen een paar klikken. Of bel ons even, dan maken we het voor je in orde.

Ja, dat kan. Je annuleert gratis binnen 14 dagen nadat je de bevestiging van je contract hebt ontvangen. Is de levering gestart binnen deze 14 dagen? Dan betaal je voor de geleverde energie.

Bel ons om te annuleren. Of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V.
Postbus 1484
5200 BM ’s-Hertogenbosch

Je vindt de einddatum van je contract in Mijn Essent. En hij staat ook op je energiecontract.

Extra adres of product toevoegen

Meld een extra adres aan bij het doorgeven van je verhuizing. Doorgeven doe je hier.

Wil je stroom of gas toevoegen aan je contract? Dat kan! Je regelt het zelf in Mijn Essent.

Aanmeldingsbevestiging

Nadat je je hebt aangemeld als klant, ontvang je binnen 24 uur een e-mail. Of binnen 7 werkdagen een brief. Dat is de bevestiging dat we je aanmelding hebben ontvangen.

Heb je na 24 uur geen mail ontvangen? Of na 7 werkdagen geen brief? Neem contact met ons op en we zoeken het voor je uit.

Dat hoort niet! We zoeken graag voor je uit wat er is gebeurd. Neem contact met ons op, dan lossen we het meteen op.

Wat is mijn klantnummer?

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017 013 of 13.

Je vindt je klantnummer:    

  • in Mijn Essent
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails en brieven