Mijn contract

Als je klant bij ons bent geworden, ontvang je altijd een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heb je vragen over je contract, dan helpen wij je graag.

Vraag en antwoord

Een extra adres aanmelden
Ga je verhuizen en heb je (tijdelijk) 2 adressen? Meld een extra adres dan aan bij het doorgeven van je verhuizing.
Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Een extra product aanmelden
Wil je stroom of gas toevoegen aan je contract? Dat regel je helemaal zelf in Mijn Essent

Fijn dat je wilt verlengen! Vanaf 1 maand voordat je contract afloopt, regel je gemakkelijk zelf je verlenging in Mijn Essent. Duurt het nog tot 6 maanden voordat je contract afloopt en wil je toch alvast verlengen? Neem contact met ons op. We helpen je verder.

Ja, dat kan als de startdatum niet binnen 2 dagen is. Je past de startdatum van je contract eenvoudig zelf aan als:

  • de wettelijke bedenktijd van 14 dagen voorbij is;
  • óf de startdatum binnen de bedenktijd valt.

Je kunt je startdatum niet zelf aanpassen als: 

  • de wettelijke bedenktijd van 14 dagen nog niet voorbij is;
  • én de originele startdatum na de bedenktijd valt.
Neem dan contact met ons op.

In Mijn Essent staat de einddatum van je contract.

Dat kan zonder kosten binnen 14 dagen nadat je de bevestiging van je contract hebt ontvangen. Is de levering gestart binnen deze 14 dagen? Dan betaal je voor de geleverde energie.

Bel 0800-0244556 (gratis) of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V.
Postbus 1484
5200 BM ’s-Hertogenbosch

Helaas kan dat niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Bel ons, dan kijken we samen of er een oplossing is. 

Bij Essent leveren we al onze klanten altijd groene stroom. Deze stroom wordt opgewekt door Europese windmolens. Wil je stroom van Nederlandse wind? Geen probleem, dan kies je voor DubbelGroen. Je krijgt dan 100% Nederlandse WindStroom.

Ja, dat kan in deze situaties:

  • Bij een overlijden. De partner kan het contract overnemen.  
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan. We veranderen de achternaam op het contract. 
  • Als jouw naam op het contract staat en de naam van je partner op de aankoopfactuur van je zonnepanelen. Om de btw terug te kunnen vragen bij de Belastingdienst, moet de naam hetzelfde zijn. Als we van jullie beiden een ondertekende schriftelijke bevestiging ontvangen, veranderen we de naam op het contract.

Neem contact met ons op. We helpen je direct verder.

Met de vrijblijvende ContractCheck weet je snel of je nog goed zit. Bel hiervoor gratis 0800-3773680. Dan zoeken wij het voor je uit.

We zoeken graag voor je uit hoe dat kan. Neem contact met ons op, dan lossen we het meteen op.

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. 

Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar wat er nog mogelijk is.

Nadat je je hebt aangemeld als klant, ontvang je binnen 24 uur een e-mail of binnen 7 werkdagen een brief. Hierin bevestigen we dat we je aanmelding hebben ontvangen.

Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017 013 of 13.

Je vindt je klantnummer:

  • in Mijn Essent
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails en brieven