Klantenservice
Mijn contract

Mijn contract

Als je klant bij ons bent geworden, ontvang je altijd een aanmeldbevestiging per e-mail of binnen 7 werkdagen per post. Heb je vragen over je contract, dan helpen wij je graag.

 

Vraag en antwoord

Een extra adres aanmelden
Ga je verhuizen en heb je (tijdelijk) 2 adressen? Meld een extra adres dan aan bij het doorgeven van je verhuizing.
Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Een extra product aanmelden
Wil je stroom of gas toevoegen aan je contract? Dat regel je helemaal zelf in Mijn Essent

Fijn dat je wilt verlengen! Vanaf 1 maand voordat je contract afloopt, regel je gemakkelijk zelf je verlenging in Mijn Essent. Duurt het nog tot 6 maanden voordat je contract afloopt en wil je toch alvast verlengen? Neem contact met ons op. We helpen je verder.

Ja, dat kan.

Start de levering van energie binnen 2 dagen en wil je de startdatum aanpassen? Neem dan contact met ons op. We helpen je om dit te regelen.

In deze situaties pas je eenvoudig zelf je startdatum aan:

  • De originele startdatum ligt meer dan 2 dagen in de toekomst en de wettelijke bedenktijd van 14 dagen is voorbij.
  • De originele startdatum ligt meer dan 2 dagen in de toekomst en de originele startdatum valt binnen de bedenktijd van 14 dagen.

In Mijn Essent staat de einddatum van je contract. Je vindt de einddatum ook op je energiecontract.

Wil je weten of je contract nog past bij je verbruik, of wil je je contract vergelijken met een aanbod van een andere energieleverancier? Bel dan naar 0800-3773680 (gratis) voor een contractcheck. Wij helpen je graag.

Dat kan zonder kosten binnen 14 dagen nadat je de bevestiging van je contract hebt ontvangen. Is de levering gestart binnen deze 14 dagen? Dan betaal je voor de geleverde energie.

Bel 0800-0244556 (gratis) of stuur een brief naar:

Essent Retail Energie B.V.
Postbus 1484
5200 BM ’s-Hertogenbosch

Helaas kan dat niet. Heb je tijdelijk geen energiecontract nodig? Bel ons, dan kijken we samen of er een oplossing is. 

Bij Essent leveren we al onze klanten altijd groene stroom. Deze stroom wordt opgewekt door Europese windmolens. Wil je stroom van Nederlandse wind? Geen probleem, dan kies je voor DubbelGroen. Je krijgt dan 100% Nederlandse WindStroom.

Ja, dat kan in deze situaties:

  • Bij een overlijden. De partner kan het contract overnemen.  
  • Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan. We veranderen de achternaam op het contract. 
  • Bij het terugvragen van de btw op je zonnepanelen. Als de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract, of andersom. Om dit aan te passen hebben we een schriftelijke bevestiging nodig. Hierin moeten de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude én de nieuwe contractant staan.

Neem contact met ons op. We helpen je direct verder.

Met de vrijblijvende ContractCheck weet je snel of je nog goed zit. Bel hiervoor 0800-3773680 (gratis). Dan zoeken wij het voor je uit.

We zoeken graag voor je uit hoe dat kan. Neem contact met ons op, dan lossen we het meteen op.

We beëindigen je contract alleen als je na meerdere herinneringen je factuur niet hebt betaald. 

Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar wat er nog mogelijk is.

Lees hier meer informatie over de stappen die we zetten als je niet betaalt en wat je kunt doen als betalen niet lukt.

Nadat je je hebt aangemeld als klant, ontvang je binnen 24 uur een e-mail of binnen 7 werkdagen een brief. Hierin bevestigen we dat we je aanmelding hebben ontvangen.

Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, 15, 015, 16, 17 of 017 013 of 13.

Je vindt je klantnummer:

  • in Mijn Essent
  • in je contract
  • op je jaarrekening
  • in het betaaloverzicht van je bank
  • in e-mails en brieven