8 tips om makkelijker uit bed te komen

Veel mensen vinden het (extra) lastig om op te staan. Maar ja, u moet op tijd op uw werk verschijnen of uw kinderen naar school brengen. Met deze acht tips neemt u makkelijker afscheid van uw bed. 

  • 1. Zorg dat de koffie klaarstaat

    Geloof het of niet; veel koffieapparaten hebben tegenwoordig een timer. Dat betekent dat er voor u een heerlijke kop koffie kan klaarstaan zodra uw wekker gaat. Wat een luxe! Met de geur van verse koffie is opstaan helemaal niet meer zo erg.

  • Zorg ervoor dat de koffie klaar staat
  • 2. Haal een lekker ontbijt in huis

    Eet u in de ochtend graag yoghurt met vers fruit of een beschuitje met kaas? Zorg dan dat u dat al in huis heeft. De wetenschap dat er een lekker ontbijt op u ligt te wachten, maakt het makkelijker om uit bed te komen. Bovendien brengt een goed ontbijt uw lichaam op gang. 

  • 3. Ga op tijd naar bed

    In de winter heeft u vaak meer behoefte aan slaap. Probeer dus niet tot in de late uurtjes op de bank te hangen, maar kruip er op tijd in. Zo voelt u zich minder moe als de wekker gaat. En onthoud, elk uurtje voor twaalf uur telt zwaarder. 

4. Zorg ervoor dat het al warm is als u wakker wordt

Niets vervelender dan uw warme bed te moeten verruilen voor een koude badkamer. Met een timer op uw centrale verwarming lost u dit probleem in één klap op. Wanneer u uit bed stapt, is het huis al heerlijk behaaglijk. Wilt u dat alleen maar een paar kamers verwarmd worden? Dat kan met een slimme thermostaat

  • Drink water voordat je gaat slapen
  • 5. Drink water voor het slapen gaan

    Voor een toiletbezoek moet u wel onder de dekens vandaan komen. Drink daarom voordat u gaat slapen één of twee glazen water; grote kans dat u in de ochtend een volle blaas heeft. Het is misschien niet de leukste wake-up call, maar wel effectief.

  • 6. Sta gelijk op

    Wordt u weleens wakker voordat de wekker gaat? Blijf dan niet liggen, maar sta gelijk op. Als u weer in slaap valt en de wekker vervolgens afgaat, voelt u zich extra moe. Bovendien zijn een paar extra minuten in de ochtend nooit weg. 

  • 7. Plan iets leuks

    Elke dag is misschien een beetje veel gevraagd, maar probeer regelmatig iets leuks te plannen. Als u een lunchafspraak, museumbezoek of bioscoopavond in het vooruitzicht heeft, kijkt u ernaar uit om de dag te beginnen. 

8. Leg uw laptop en smartphone bijtijds weg

Voor het slapengaan nog even appen of een mail beantwoorden. We doen het allemaal weleens. Voor een goede nachtrust is het echter beter om minimaal een half uur voordat u naar bed gaat geen beeldschermen te gebruiken. U zult zien dat u minder moe wakker wordt.  

Terug naar Home